Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 18:14
  #1
Medlem
Jag dagdrömmer varje gång jag lyssnar på musik eller blir ensam på något sätt då jag inte behöver upprätthålla den sociala situationen jag är i (prata med folk runt om kring mig så att jag inte anses vara utanför). Händer lätt att folk tror att jag försöker gå utanför gruppen då jag inte pratar och drömmer om andra saker istället.

Har inte läst mycket om dagdrömmer eller om drömmar i allmänhet. Har tittat igenom mina nattdrömmar och sett meningar bakom det som händer under mina drömmar (väldigt coolt, tycker ni borde skriva ner era drömmar också och titta igenom vad dem "betyder", finns ingen exakt betydelse tror jag inte men ändå intressant).

I vilket fall, att dagdrömma kan komma i vägen rätt så ofta som t.ex. när jag i princip måste anstränga mig till att vara social. Om jag vill vara med någon så blir det ju enklare för att jag inte behöver drömma då jag har gjort ett medvetet beslut om att vara med andra under en viss tid.
Andra gånger är när jag är i skolan (går trean på gymnasiet) och jag måste anstränga mig till att lyssna på vad läraren har att säga. Man kan säga "ja men du har ju koncentrations svårigheter" men jag kan fullt ut jobba 30 min utan att dagdrömma och enbart göra det jag måste göra (kanske matematik eller fysik) och sedan ta en liten rast och hålla på så i två timmar eller tre.

Så dagdrömmeri är inte alltid enkelt att hantera då tiden går så fort när man dagdrömmer och man missar mycket av det som man kanske tänker är viktigt.

Ville gärna veta vad ni tycker om att dagdrömma och hur ni har hanterat det till er fördel eller nackdel?
Det jag ser och går igenom kanske är väldigt normalt.

[Dyslektiker].
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback