Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-12, 16:38
  #1
Medlem
JohanSverkerssons avatar
http://www.nydailynews.com/news/nati...icle-1.3386982

Citat:
The President's polarizing rhetoric is wreaking havoc on relationships from coast to coast, with his rise to the White House casting a dark shadow over once-happy couples.

There's even a term for the marital mayhem between Trump acolytes and their liberal lovers: The "Trump Divorce."

Det finns några exempel i artikeln, bland annat en costaricansk man och hans vita pro-Trump fru.

Jag antar att det mest handlar om kvinnor som är anti-Trump och deras män som är pro-Trump.

Skulle du låta politik förstöra ert äktenskap?

Som bonus är här ett klipp med den youtube-kände invandringskritikern Stefan Molynieux som får många betahanar som ringer in till han och frågar om råd. Klippet heter "My girlfriend think I'm racist"
https://www.youtube.com/watch?v=uSZaTlkLa5E
Citera
2017-12-12, 16:54
  #2
Medlem
Det är väl frun som är rasist om man inte får rösta som man vill. Tror att man har valt fel fru om hon har sådana åsikter om vad man tycker om politik. I USA är det väl dessutom ofta frun lever på sin man helt och hållet? Det vill nog till att frun uppfostras ordentligt. Tycka är okej men inte försöka styra över mannen!
Citera
2017-12-12, 16:55
  #3
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
http://www.nydailynews.com/news/nati...icle-1.3386982



Det finns några exempel i artikeln, bland annat en costaricansk man och hans vita pro-Trump fru.

Jag antar att det mest handlar om kvinnor som är anti-Trump och deras män som är pro-Trump.

Skulle du låta politik förstöra ert äktenskap?

Som bonus är här ett klipp med den youtube-kände invandringskritikern Stefan Molynieux som får många betahanar som ringer in till han och frågar om råd. Klippet heter "My girlfriend think I'm racist"
https://www.youtube.com/watch?v=uSZaTlkLa5E

Människor som skiljer sig på grund av politik är svaga individer.
Citera
2017-12-12, 16:56
  #4
Medlem
Skylla på presidenten för att man inte kan hålla ihop en relation? Okej.

Om man inte har koll på vart sin partner står INNAN denne röstar på Trump, hur bra koll har man egentligen på personen man är GIFT med?

Jag har aktivt brutit med åtminstone EN kvinna eftersom jag ansåg oss kompletta motsatser när det gällde politik. Förövrigt en bra person men enligt mig alldeles för verklighetsfrånvarande. Vi hade träffats ett par månader.
Citera
2017-12-12, 16:58
  #5
Medlem
Låter mer som att äktenskapet redan var på fallrepet och ena partnern använder detta som skäl för att skiljas. I ett bra äktenskap accepterar man varandras olikheter.

Sen så passar väl denna nyhet in väl i vänstermedias agenda. Hur många artiklar finns om par som skiljt sig pga Obama? Jag skulle istället gissa att det snarare finns artiklar som handlar om par som gifte sig tack vare Obama.

Allt elände i världen är Trumps fel och allt fint i världen finns där tack vare Obama. Typ så.
__________________
Senast redigerad av NeoFlexer 2017-12-12 kl. 17:02.
Citera
2017-12-12, 17:01
  #6
Medlem
poxers avatar
Säger väl rätt mycket om hur lite ett äktenskap är värt i dagens samhälle.
Citera
2017-12-12, 17:11
  #7
Medlem
Skulle snarare formulera det som att politisk korrekthet förstör många äktenskap.
Citera
2017-12-12, 18:27
  #8
Medlem
GringaPuercas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är väl frun som är rasist om man inte får rösta som man vill. Tror att man har valt fel fru om hon har sådana åsikter om vad man tycker om politik. I USA är det väl dessutom ofta frun lever på sin man helt och hållet? Det vill nog till att frun uppfostras ordentligt. Tycka är okej men inte försöka styra över mannen!
Förlåt men hur gick det här till? Föreställer du dig att män aldrig kan vara rabiata i sina politiska åsikter, eller vad?
Citera
2017-12-12, 18:48
  #9
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Skulle snarare formulera det som att politisk korrekthet förstör många äktenskap.

Precis. "Men vad säger du? Tycker du Fel™? Vad är du för en hemsk människa?!? Jag vill skiljas!! Jag kan inte leva med någon som inte tycker Rätt™ och Godkänt™ utav Den Goda Staten™ och Demokratisk Media™!! "
Citera
2017-12-12, 19:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Hur många artiklar finns om par som skiljt sig pga Obama? Jag skulle istället gissa att det snarare finns artiklar som handlar om par som gifte sig tack vare Obama.
Det tror du. Negern skapade, eller i vart fall inte förhindrade, den värsta ekonomiska härdsmälta i världshistorien. Ganska säker på att detta har lett till väldigt många skilsmässor inte bara i USA utan i hela världen. Med Trump så växer jobben åter igen i rask takt i USA. Detta borde göra både ensamma som familjer harmoniska!
Citera
2017-12-12, 19:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GringaPuerca
Förlåt men hur gick det här till? Föreställer du dig att män aldrig kan vara rabiata i sina politiska åsikter, eller vad?
Om en man känner så beror det oftast på att han inte kan försörja sin familj. Negern gjorde folk arbetslösa så att familjer fick lämna sina hem. Trump däremot ökar åter välståndet i landet och får speciellt män att känna att de duger till.
Citera
2017-12-12, 22:37
  #12
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Säger väl rätt mycket om hur lite ett äktenskap är värt i dagens samhälle.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Oavsett vad man tycker om Trump.

Det vi ser är bieffekter av en VÄLDIGT splittrad värld (divide & conquer...) där kärnfamiljen är sista måltavlan innan alla vi är perfekta små slavar under detta system.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback