Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-12, 16:31
  #1
Medlem
Antihipsterns avatar
Så är det åtminstone för mig. Växte upp på Fawlty towers, monty python, Blackadder, black books, office och mitchell and webb. Upptäcker än idag grejer som är fanimig genialiska. Nyligen var det Rik Mayall. Briljant jävul minst sagt. Men skulle ni som är mer insatta tipsa vad som är bäst med honom, vad skulle ni börja med, the young ones?
__________________
Senast redigerad av Antihipstern 2017-12-12 kl. 16:36.
Citera
2017-12-12, 16:36
  #2
Medlem
DisneyMouses avatar
Jag är oxå ett stort fan av brittisk humor. Främst Fawlty Towers, Blackadder och Bottom.

När det gäller Rik Mayall, kan jag tipsa om Bottom, där e han grym tillsammans med Adrian Admondson. The Young Ones har jag sett men inte riktigt fastnat för, kanske borde se om det.
Citera
2017-12-12, 16:41
  #3
Medlem
kordens avatar
Glöm inte Little Britain, engelska humor är den bästa.

Bäst är Fawlty Towers 😂😂
Citera
2017-12-12, 16:56
  #4
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihipstern
Så är det åtminstone för mig. Växte upp på Fawlty towers, monty python, Blackadder, black books, office och mitchell and webb. Upptäcker än idag grejer som är fanimig genialiska. Nyligen var det Rik Mayall. Briljant jävul minst sagt. Men skulle ni som är mer insatta tipsa vad som är bäst med honom, vad skulle ni börja med, the young ones?

Glöm inte bort Mr.Bean.
Citera
2017-12-12, 16:57
  #5
Medlem
pillenottens avatar
Uppväxt med Monty - tycker fortfarande att många sketcher är skitkul, såhär, typ 40år senare.
favorit : Fishlicense
Citera
2017-12-12, 16:59
  #6
Medlem
Överlägset bäst humor, finns hur många riktigt roliga som helst. Även på kvinnliga sidan levererar de, French & Saunders, Smack the Pony-gänget bara för att nämna några.
Citera
2017-12-12, 17:00
  #7
Medlem
Jag har fortfarande väldigt roligt åt keeping up aperinces och vickar of Dibley
Citera
2017-12-12, 17:06
  #8
Medlem
RiverStyxs avatar
Extremt rolig humor. Men tyvärr kan den inte göras idag. Politisk korrekthet är till och med starkare i England än i Sverige så mycket av den humor som TS nämner skulle inte kunna göras idag. För nån jävel skulle bli "kränkt".
Citera
2017-12-12, 17:15
  #9
Medlem
fejsetnr1s avatar
Förutom redan nämnda serier och övrigt. Tycker jag Seinfeld kan få vara med. Inte engelsk. Men så himla bra ..
Citera
2017-12-12, 17:48
  #10
Medlem
GoatPunks avatar
Du borde se på bad news
Citera
2017-12-12, 17:52
  #11
Medlem
Green Wing, Friday Night Dinner, Benidorm, Bad Education, lite "nyare" brittisk humor som också går hem. edit: glömde Red Dwarf... och Detectorists...

Britterna har bästa humor helt enkelt, sen blir det av någon anledning ofta roligare med brittisk accent, well inte Benny Hill då.
__________________
Senast redigerad av ompiliompi 2017-12-12 kl. 17:54.
Citera
2017-12-12, 18:51
  #12
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihipstern
Så är det åtminstone för mig. Växte upp på Fawlty towers, monty python, Blackadder, black books, office och mitchell and webb. Upptäcker än idag grejer som är fanimig genialiska. Nyligen var det Rik Mayall. Briljant jävul minst sagt. Men skulle ni som är mer insatta tipsa vad som är bäst med honom, vad skulle ni börja med, the young ones?

Bottom. Se gärna Bottom Live,5 liveshower som Rik och Ade spelade på teatrar mellan 1995 och 2005,om jag inte minns fel. Finns på DVD.

Filthy,Rich & Catflap gjorde Rik,Ade och Nigel Planer från The Young Ones en säsong av.
Den handlar om en avdankad föredetting till skådis,numera arbetslös i jakt på ny fame,spelad av Rik Mayall.
Hans arbetslösa tillika suput till inneboende spelas av Ade Edmonson och hans urusle manager spelas av Nigel Planer.

Kan vara lite svår att hitta men Rik gjorde en säsong av en Tv-serie som hette Believe Nothing där han spelar en överintelligent universitetsprofessor som får en plats i ett hemligt sällskap som styr allt på Jorden. Lite annorlunda humor men helt okej.

Slutligen vill jag tipsa om långfilmen Guest House Paradiso om man gillar Bottom.

Ade och Rik driver ett vanskött hotell,granne med ett kärnkraftsverk. Man kan nästan tro att dom spelar samma karaktärer som i Bottom och en del kallar filmen för Bottom The Movie..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback