Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 16:19
  #1
Medlem
krisus avatar
Hej svejs.

Jag står och behöver en kopiatorfunktion då jag regelbundet behöver kopiera.
Då det där jag bor inte finns någon som tillhandahåller tjänsten att ta en kopia så funderar jag på att köpa en multifunktionsskrivare.

Finns det någon att rekommendera?
Så billig så möjligt då jag redan har en utmärkt skrivare och endast behöver kopiatorfunktionen (även om scanner inte är helt fel att ha).

Kollade lite på HP och Canons 400 -600spänns skrivare och de får ju iaf som skrivare hyfsade recensioner.

Är det någon som vet?
Citera
2017-12-12, 16:25
  #2
Medlem
swentons avatar
varför köpa en helt ny MFP när du kan köpa en ex scanjet som endast är till för scanner. Dock får du ju inte kopieringsfunktionen...

Annars någon officejet då dom funkar fint det med
Citera
2017-12-12, 17:48
  #3
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swenton
varför köpa en helt ny MFP när du kan köpa en ex scanjet som endast är till för scanner. Dock får du ju inte kopieringsfunktionen...

Annars någon officejet då dom funkar fint det med

tack men det är just kopieringsfunktionen som är det viktiga, scanner är bara ett trevligt plus.
Jag har redan en bra laserskrivare så är inte heller ute efter ny skrivare utan bara kopiator.
De flesta säljer ju inte kopieringsmaskiner idag av de normala elkrängarna och jag är inte sugen på att ge flera tusen för en kopiator hos en fackhandlare.

Frågan är om de där billiga MFS kopiator är okej och man får ut anständiga kopior. De skall gå skicka utan man behöver skämmas.
Resten skiter jag i
Citera
2017-12-12, 19:19
  #4
Avstängd
NyNazistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
tack men det är just kopieringsfunktionen som är det viktiga, scanner är bara ett trevligt plus.
Jag har redan en bra laserskrivare så är inte heller ute efter ny skrivare utan bara kopiator.
De flesta säljer ju inte kopieringsmaskiner idag av de normala elkrängarna och jag är inte sugen på att ge flera tusen för en kopiator hos en fackhandlare.

Frågan är om de där billiga MFS kopiator är okej och man får ut anständiga kopior. De skall gå skicka utan man behöver skämmas.
Resten skiter jag i

Du ska ha en som laserprintar och just därför kanske du ska nöja dig med bara en scanner iom att du har en bra laserskrivare.
Citera
2017-12-12, 19:21
  #5
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyNazisten
Du ska ha en som laserprintar och just därför kanske du ska nöja dig med bara en scanner iom att du har en bra laserskrivare.

ok ok
känns bara omständigt att först scanna och sedan skriva ut.
Hade varit skönt att bara slänga i dem och trycka copy.

finns det vettiga scanners för under 1000lappen?

Har ingen erfarenhet av scanners för hemmabruk.
Citera
2017-12-12, 19:26
  #6
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyNazisten
Du ska ha en som laserprintar och just därför kanske du ska nöja dig med bara en scanner iom att du har en bra laserskrivare.

Edit inte skall du länka eller så jag letar själv.
Netonnet verkar ha ett par som får bra betyg från Canon.
Lutar nog åt en sån.

Så Krisu tackar alls som snällt hjälpt mig
Citera
2017-12-12, 19:32
  #7
Avstängd
NyNazistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Edit inte skall du länka eller så jag letar själv.
Netonnet verkar ha ett par som får bra betyg från Canon.
Lutar nog åt en sån.

Så Krisu tackar alls som snällt hjälpt mig

Canon är duktiga på optik, visst kan du köpa en multi men då ska det vara laser och springer iväg i pengar!

Vad är det i huvudsak som du ska scanna?
Citera
2017-12-12, 19:37
  #8
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyNazisten
Canon är duktiga på optik, visst kan du köpa en multi men då ska det vara laser och springer iväg i pengar!

Känns som du har rätt.
Och iom jag är nöjd med min nuvarande laserskrivare så känns det dumt att lägga X tusen för ny.
Så jag tror på scannern faktiskt.
Så vet jag att utskrifterna iaf blir bra.
Att chansa på en billig multi bara för att sedan få pissiga kopior och evt tvingas köpa bläckpatroner som kostar mer än skrivaren.... känns mindre vettigt.

Blir nog en Canon scanner efter julhysterin har lagt sig.

Verkar som folk mest klagar på mjukvaran.
Det är lättare att åtgärda en pissig hårdvara.
Citera
2017-12-12, 19:42
  #9
Avstängd
NyNazistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Känns som du har rätt.
Och iom jag är nöjd med min nuvarande laserskrivare så känns det dumt att lägga X tusen för ny.
Så jag tror på scannern faktiskt.
Så vet jag att utskrifterna iaf blir bra.
Att chansa på en billig multi bara för att sedan få pissiga kopior och evt tvingas köpa bläckpatroner som kostar mer än skrivaren.... känns mindre vettigt.

Blir nog en Canon scanner efter julhysterin har lagt sig.

Verkar som folk mest klagar på mjukvaran.
Det är lättare att åtgärda en pissig hårdvara.

Klokt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback