Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-12, 15:27
  #1
Medlem
Som topic lyder. Då vi lever i Tinder och nätdejting eran så undrar jag lite vart ni kvinnor helst vill bli uppraggade och gärna på vilket sätt.
Är det krogen, gymmet, jobbet eller helt random på stan bara?

Obs! Av okända killar som ni aldrig träffat förr.
Citera
2017-12-12, 15:31
  #2
Medlem
Att döma efter hur kvinnor klär sig till gymmet så gissar jag på gymmet... Men de har nog inte fattat att gymmet är ingen dejtingsplan för män, utan dit går vi endast för en sak.
Citera
2017-12-12, 15:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Att döma efter hur kvinnor klär sig till gymmet så gissar jag på gymmet... Men de har nog inte fattat att gymmet är ingen dejtingsplan för män, utan dit går vi endast för en sak.

Ja precis, det sista jag som kille tänker på när jag är på gymmet är nog faktiskt att börja ragga på någon random tjej där inne. Jag är alldeles för fokuserad på vad jag håller på med men någon blick hit och dit på någon 10a som står och tränar röven händer titt som tätt.
Citera
2017-12-12, 15:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Ja precis, det sista jag som kille tänker på när jag är på gymmet är nog faktiskt att börja ragga på någon random tjej där inne. Jag är alldeles för fokuserad på vad jag håller på med men någon blick hit och dit på någon 10a som står och tränar röven händer titt som tätt.
Sen måste man gå efter den gyllene regeln, att egentligen vill kvinnor bli raggade vart som helst, men bara av "rätt person" på "rätt sätt"...

Det är vad som gör det hela lite förvirrande. Råkar du inte vara rätt man så gör du alltså fel och är "trakasserande" eller vad man ska kalla't. Men är du rätt man och gör det på rätt sätt så bör du ragga på kvinnor i alla miljöer och platser.
Citera
2017-12-12, 15:54
  #5
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Sen måste man gå efter den gyllene regeln, att egentligen vill kvinnor bli raggade vart som helst, men bara av "rätt person" på "rätt sätt"...

Det är vad som gör det hela lite förvirrande. Råkar du inte vara rätt man så gör du alltså fel och är "trakasserande" eller vad man ska kalla't. Men är du rätt man och gör det på rätt sätt så bör du ragga på kvinnor i alla miljöer och platser.

Du har rätt ha ha…har inte tänkt på det förrän nu. Men du har ju kommit på hur tjejer funkar och det är väldigt attraktivt hos en man så nej tycker inte att du låter förvirrad alls…ganska spot on. Nu känner jag mig inte trakasserad för att jag inte är intresserad tvärtom är det väldigt viktigt som tjej tycker jag att säga nej på "rätt sätt" så killen fortsätter att ta intiativ med andra tjejer.

Ni är så clever här inne…me likee
Citera
2017-12-12, 15:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Du har rätt ha ha…har inte tänkt på det förrän nu. Men du har ju kommit på hur tjejer funkar och det är väldigt attraktivt hos en man så nej tycker inte att du låter förvirrad alls…ganska spot on. Nu känner jag mig inte trakasserad för att jag inte är intresserad tvärtom är det väldigt viktigt som tjej tycker jag att säga nej på "rätt sätt" så killen fortsätter att ta intiativ med andra tjejer.

Ni är så clever här inne…me likee
Det är inte en attraktiv egenskap hos kvinnor direkt, frågar du en man så tycker han att det är hyckleri och dåligt beteende. Sedan har jag inte träffat på en kvinna som försöker säga nej på rätt sätt för att inte krossa en mans "hopp", så du får ett pluspoäng för det och en tumme upp!
Citera
2017-12-12, 16:32
  #7
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Det är inte en attraktiv egenskap hos kvinnor direkt, frågar du en man så tycker han att det är hyckleri och dåligt beteende. Sedan har jag inte träffat på en kvinna som försöker säga nej på rätt sätt för att inte krossa en mans "hopp", så du får ett pluspoäng för det och en tumme upp!

Det finns ingen som kan förgöra en man som en kvinna kan. Detta skall vi kvinnor alltid ha i åtanke tycker jag. Jag läste en gång någon som skrev "världen är full av tappade sugar"…så skall det inte vara jue.
Citera
2017-12-12, 16:45
  #8
Medlem
Om personen är snygg som raggar på mig då kan jag tänka mig att bli uppraggad var fan som helst..
Citera
2017-12-12, 17:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Sen måste man gå efter den gyllene regeln, att egentligen vill kvinnor bli raggade vart som helst, men bara av "rätt person" på "rätt sätt"...

Det är vad som gör det hela lite förvirrande. Råkar du inte vara rätt man så gör du alltså fel och är "trakasserande" eller vad man ska kalla't. Men är du rätt man och gör det på rätt sätt så bör du ragga på kvinnor i alla miljöer och platser.

Detta ☝️

Slut på diskussionen.
Citera
2017-12-12, 22:52
  #10
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Sen måste man gå efter den gyllene regeln, att egentligen vill kvinnor bli raggade vart som helst, men bara av "rätt person" på "rätt sätt"...

Det är vad som gör det hela lite förvirrande. Råkar du inte vara rätt man så gör du alltså fel och är "trakasserande" eller vad man ska kalla't. Men är du rätt man och gör det på rätt sätt så bör du ragga på kvinnor i alla miljöer och platser.

Håller helt och hållet med dig.

Det är ungefär som att försöka ta kontakt med en tjej på tåget. Är du "fel" kille så kommer du uppfattas som ett creep, typ "varför pratar han med mig?". Är du "rätt" kille så är det helt plötsligt romantiskt och manligt.

I grund och botten gillar tjejer nog inte att bli störda eller uppraggade på gymmet, men är du "rätt" person här med så funkar det garanterat. Det problematiska är ju att veta om man är rätt kille. Har tjejen delat ut ett par blickar så kan man väl försöka sig på det draget.
Citera
2017-12-14, 06:14
  #11
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Håller helt och hållet med dig.

Det är ungefär som att försöka ta kontakt med en tjej på tåget. Är du "fel" kille så kommer du uppfattas som ett creep, typ "varför pratar han med mig?". Är du "rätt" kille så är det helt plötsligt romantiskt och manligt.

I grund och botten gillar tjejer nog inte att bli störda eller uppraggade på gymmet, men är du "rätt" person här med så funkar det garanterat. Det problematiska är ju att veta om man är rätt kille. Har tjejen delat ut ett par blickar så kan man väl försöka sig på det draget.

Tjejer som resonerar så här skulle jag inte ens ta i med tång. Tycker de flesta borde höja ribban lite. Vem fan vill ha en sådan uppenbart störd brud? Ingen big loss direkt att få en diss av en sådan. Undvika idioter är hälsosamt.
Citera
2017-12-14, 11:40
  #12
Medlem
empoisonnes avatar
Jag vill helst inte bli uppraggad av främmande män överhuvdtaget. Endast en gång har det varit lyckosamt. Vi sprang på varandra i fyllan och villan på en nattklubb och det ena ledda till det andra. Det hade antagligen inte lett någonstans om det inte vore för att han, som han såg ut då, är en av de stiligaste män jag någonsin har sett. Nu står vi varandra mycket nära. Men det där är ett undantag och en engångsföreteelse i mitt liv.

Andra gånger jag har hookat upp med någon har det varit med någon som på ett eller annat sätt finns i min utökade bekantskapskrets. Vi har mötts genom studier, jobb, fritidsintressen och genom vänner. Då har man på något sätt kunna läsa av och känna in varandra mer än bara tillfälligt.

Så mitt svar är att jag helst inte blir uppraggad någonstans i vardagen. Det är inte min grej. Enda undantaget är när jag är ute på lokal. Då tror jag att de flesta är mer mottagliga för den sortens kontaktförsök än när man gör vardagliga saker som handlar livsmedel, åker buss eller tränar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback