Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 09:06
  #97
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Har bytt namn till pub klostret. Diggar verkligen stället, de få gånger som jag besökt det.

Är en salig blandning av arbetarklass, gymnasielever, alkisar, hipsters och ett fåtal turister. Härlig mix om du frågar mig, väldigt fåtal "babbar" som ska störa o ha sig och ockupera halva restaurangen. Barpersonalen har en rätt så skön inställning och även vakterna är förhållandevis trevliga och prestigelösa.

Billigt är det också!


Jag var dar for tva (2) veckor sedan, hamnade dar medans Frugan shoppade loss pa Hornsgatan och jag var torstig, satt utomhus bland diverse stammisar. Ingen direkt bra stamning kan jag tycka men olen var kall och nastan gratis (Mariestad flaska 50cl SEK 45.00). Snubben bakom Baren var ingen muntergok direkt, verkade nastan besvarad nar man bestallde ol...
Citera
2018-09-07, 02:15
  #98
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Haha, fan den har man varit på en eller två gånger!

Det fanns en annan pub i den minimala fast ändå rätt gulliga centrumgången i Bandhagen som hette typ Caledonia. Bättre klientel än pizzerian vilket kanske inte säger så mycket... Jag vill minnas att den sprängdes. Försäkringsbedrägeri?

Pizzerian var i marockansk regi när jag besökte den.

Btw: vid fontänerna låg ett gym som blåste åtskilliga kunder med gym- och solariekort när det utan förvaning stängde under en helg för tio år sedan. Blev faktiskt intervjuad av lokaltidningen ang detta.
__________________
Senast redigerad av Eastmancolor 2018-09-07 kl. 03:10.
Citera
2018-10-25, 14:41
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag är ledsen Antihipstern, men du är för sent ute. Att gå på sunkkrog har blivit hippt. Varje helg sitter jag och mina skäggiga kamrater och frotteras med autentiska tragiska a-lagare på Dovas och Gröne Jägaren. Snubben du tyckte var patetisk där han satt i sketna kläder och spelade bort sin månadslön på Jack Vegasmaskinerna var en managementkonsult med bostadsrätt på Söder som ville uppleva lite autentisk arbetarklasskultur.

Jo jag har med åren insett att du har rätt i det du säger, farsoten med ben som är hipstern har i dag evolverats till en mer avancerad form av social sjukdom, med andra ord - när jag besöker huvudstaden i framtiden blir det att undvika specifika sunkbarer som dovas och huligan pubar som gröna, just pga att slippa höra och se dessa patetiska individer som dig själv samt den urtypen av beskrivning du ger här ovan av bokstavlig 'levande död dekadens'..
Citera
2018-10-25, 16:45
  #100
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Pub paradiset i örnsberg vid tunnelbanan
Alla som nån gång gått förbi eller varit där kommer intyga att det är stockholms sunkigaste ställe
Hahaha. Ja, Diset är ingen lek. Min morbrors polare lyckades vådaskjuta sig själv på toaletten där.
Har inte varit där på många år nu. Undrar om de fortfarande "håller stilen"?

Kom att tänka på en annan supersunkig krog i Hägersten. Det var den första krog jag öht var på, då de mer än gärna serverade minderåriga.
Pinnstolar som gnisslade mot det klibbiga klinkersgolvet. Klibbiga fläckiga bord utan dukar och smutsiga glas.
Klientelet ska vi inte tala om. En alkiskärring som alltid, jag menar alltid sjöng för full hals så det ekade i lokalen. En gubbe med stomipåsen helt synlig satt och sov i sin rullstol med en halvdrucken öl framför sig. Andra gamla slitna 60+ alkisar satt och halvsov vid sina kritade öl. Sedan en handfull kaxiga fjortisar på det.

Har för mig den hette "Carinas" eller något liknande och låg på Sparbanksgatan nästan uppe på själva åsen.
Har svårt att tänka mig att den finns kvar. Hälsovårdsnämnden borde väl stängt ner dem för länge sedan. Någon som vet?


MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-11-02, 05:21
  #101
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hahaha. Ja, Diset är ingen lek. Min morbrors polare lyckades vådaskjuta sig själv på toaletten där.
Har inte varit där på många år nu. Undrar om de fortfarande "håller stilen"?

Kom att tänka på en annan supersunkig krog i Hägersten. Det var den första krog jag öht var på, då de mer än gärna serverade minderåriga.
Pinnstolar som gnisslade mot det klibbiga klinkersgolvet. Klibbiga fläckiga bord utan dukar och smutsiga glas.
Klientelet ska vi inte tala om. En alkiskärring som alltid, jag menar alltid sjöng för full hals så det ekade i lokalen. En gubbe med stomipåsen helt synlig satt och sov i sin rullstol med en halvdrucken öl framför sig. Andra gamla slitna 60+ alkisar satt och halvsov vid sina kritade öl. Sedan en handfull kaxiga fjortisar på det.

Har för mig den hette "Carinas" eller något liknande och låg på Sparbanksgatan nästan uppe på själva åsen.
Har svårt att tänka mig att den finns kvar. Hälsovårdsnämnden borde väl stängt ner dem för länge sedan. Någon som vet?


MVH/Gnomegirl.

Catarinas heter den och vad jag vet så finns den kvar.

4,1 på i Googlebetyg för övrigt.

https://www.google.se/search?safe=of...84d44b93f9ad,1,,,
Citera
2018-11-02, 05:26
  #102
Medlem
Stureplan. Åk dit med lite tjack så garanterar jag dig att många av dom där silikon läppade blondinerna knullar med dig.
Så länge du inte är en blatte då.
Citera
2018-11-10, 19:26
  #103
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Stureplan. Åk dit med lite tjack så garanterar jag dig att många av dom där silikon läppade blondinerna knullar med dig.
Så länge du inte är en blatte då.

Stureplan?
Vilken krog är det?
Citera
2018-11-13, 00:16
  #104
Medlem
De flesta barerna är ju sunkhak, förutom de där pretentiösa. De riktigt sunkiga ställena brukar ju inte ha några minnesvärda namn eller hålla öppet särskilt länge innan de stängs ner. Men Nivå 22 minns jag var riktigt usel och jag antar att den finns kvar. Sen diverse pizzerior förstås. Och många Lion Bar-ställen är riktigt dassiga, men de värsta jag sett i den kategorin finns in andra städer.
Citera
2018-12-04, 17:17
  #105
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
De flesta barerna är ju sunkhak, förutom de där pretentiösa. De riktigt sunkiga ställena brukar ju inte ha några minnesvärda namn eller hålla öppet särskilt länge innan de stängs ner. Men Nivå 22 minns jag var riktigt usel och jag antar att den finns kvar. Sen diverse pizzerior förstås. Och många Lion Bar-ställen är riktigt dassiga, men de värsta jag sett i den kategorin finns in andra städer.

Plus valfritt förortshak förståss
Citera
2018-12-06, 00:18
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Plus valfritt förortshak förståss

Som tur är har jag bara varit med om nåt enstaka exempel i den kategorin, så jag vet inte hur illa det kan vara. Det är nog bäst så.
Citera
2023-08-02, 18:50
  #107
Medlem
tolvfingertarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Har bytt namn till pub klostret. Diggar verkligen stället, de få gånger som jag besökt det.

Är en salig blandning av arbetarklass, gymnasielever, alkisar, hipsters och ett fåtal turister. Härlig mix om du frågar mig, väldigt fåtal "babbar" som ska störa o ha sig och ockupera halva restaurangen. Barpersonalen har en rätt så skön inställning och även vakterna är förhållandevis trevliga och prestigelösa.

Billigt är det också!

Näää, Dovas finns kvar och ligger lite längre ner för gatan än Kloster. Båda ställena är väl hippa dessutom, fyllt med Södra Latinare och stockholmsungdomar. Finns väl alltid nån A-lagare i baren på Dovas, men de är i grav minoritet.
Citera
2023-08-02, 19:06
  #108
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolvfingertarm
Näää, Dovas finns kvar och ligger lite längre ner för gatan än Kloster. Båda ställena är väl hippa dessutom, fyllt med Södra Latinare och stockholmsungdomar. Finns väl alltid nån A-lagare i baren på Dovas, men de är i grav minoritet.

Mitten på Sveavägen finns en hel del pärlor för den som gillar kantstött inredning och slitet klientel.

- Crazy Horse
- Anchor Bar
- Ölstugan Tullen
- Lion Bar
- The Crib
- Hirschenkeller

Listan kan göras lång
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback