Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 11:14
  #73
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Lion bar.

Det ligger val innan svangen, detta stalle ligger / lag efter svangen.
Citera
2017-12-14, 11:22
  #74
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Det ligger val innan svangen, detta stalle ligger / lag efter svangen.
Då finns det nog inte kvar.
Citera
2017-12-14, 11:25
  #75
Medlem
Antihipsterns avatar
Får herrarna ut något av att diskutera något som helst relaterat till "hortull" så kan ni väl göra det i en annan tråd än denna. Tack på förhand!
Citera
2017-12-14, 11:28
  #76
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihipstern
Får herrarna ut något av att diskutera något som helst relaterat till "hortull" så kan ni väl göra det i en annan tråd än denna. Tack på förhand!

Forsoker ju hitta sunkiga-anti-hippa-barer till dig.
Citera
2017-12-14, 11:55
  #77
Avstängd
Sherberts avatar
Hur kanns Snovit Bar pa Ringvagen da?
Citera
2017-12-14, 12:16
  #78
Medlem
Antihipsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Forsoker ju hitta sunkiga-anti-hippa-barer till dig.

Tack, men uppskattar givetvis om det inte är mitt i självaste "hipster central"
Citera
2017-12-14, 12:23
  #79
Medlem
Antihipsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Hur kanns Snovit Bar pa Ringvagen da?

Ingen aning vad det är. Får höra mig för först.
Citera
2017-12-14, 12:39
  #80
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Nivå 22 är mer eller mindre en ungdomsgård med alkoholrättigheter! Hipsterbefriat är det, men man undrar ju hur stället kan behålla alkoholtillståndet då det där med åldersgränser verkar vara en sak som man inte riktigt bryr sig om! Har själv varit där och slitit hem min berusade sextonåriga systerdotter!
Kellys är hipsterbefriat!


Nivå 22 är svårbedömt. Å ena sidan så är det billig bärs vilket brukar höja sunkfaktorn, men å andra sidan så lyser alkoholisterna med sin frånvaro, vilket kan förklaras med att "Spännande ungdomsgäng" på slagsmålshumör gärna frekventerar stället. Har dessutom hört att maten skall vara helt ok, vilket är rätt diskvalificerande om man skall snacka sunkhaksligan. Hipsterbefriat är det dock då skäggmupparna med fejkbrillor och sotarmössor bara gillar invandrare rent teoretiskt och politiskt! Att umgås med dem IRL blir dock för läskigt för dom små liven!

Nivå 22 har en unik merit: det kan inte finnas mer än ett ställe i hela Sverige som byggts om från pissoar till restaurang. Detta är helt sant, jag lovar!

Jag kan annars tipsa om ett underbart sunkhak, pizzerian i Bandhagens centrum - frekvensen alkisar och lokala lodare där var enorm, och som nykomlingar blev vi fullständigt uttittade av de lokala celebriteterna. Ölen var det dock inget fel på och personalen - en jättestor jugge - var helt korrekt mot oss men verkade hålla de värsta pundartyperna i lokalen i herrans tukt och förmaning.
Citera
2017-12-14, 12:45
  #81
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Haha, ja, det är riktigt jävla vidrigt, Juventus. Sever Inn är också horribelt.

Några till dig, TS:

Finns Hank's Heaven i Högdalen kvar? I så fall så rekommenderar jag starkt denna oas av vidrigheter. Klientelet lämnar mycket i övrigt att önska, och jag var helt säker på att jag vandrat in på ett mindre kvalitativt härbärge när jag första gången traskade in genom dörren.

Den Glada Kocken i Rissne var också milsvida känt för att vara tvärvidrigt förr i tiden. Jag har inte varit där på ganska många år nu, men förr så var det ett otroligt snuskig skitställe.

Yes, sir!

Hank's Heaven är fortfarande igång och lika dystert. Dom har galler för fönsterna samt en dämpad belysning redan vid lunchtid!
Ibland så kan man få se en glimt av en WT-ungdom som är lite vilse i sitt liv och väljer att unna sig själv med en blaskig öl som smakar smör i ett kladdigt glas. Annars är det som vanligt;

Alkoholister med mängder av finnar, gropar och dåligt hy i ansiktet samt sprängröda.
Oftast ganska rufsigt hår och kläder som sitter fel på tjejerna.
Kedjeröker och skriker på vardagarna. Tandhygien finns inte ens på kartan.

Sen är det en del byggarbetare också. Oftast ifrån öst-europa där alkoholism är en vardag.
Standard är en stor ölmage, med en "flytt-transport AB" logga på bröstet. Gammal böjd keps som personen har använt i 10 år också. Slitna sneakers som han trampar i snön med och blöter ner fötterna. Kommer direkt efter jobbet vid 18 och börjar pimpla ölen för sina svarta pengar.

Den Galne Kocken i Rissne är också aktiv i dagsläget. Mest kaozblattar som sitter och stirrar på människor utanför fönstret. Dämpad belysning och färdigmat för 100kr. Bajsmat för bajsmänniskor.
Smöröl och alkoholister. Spotify-reklam.
Citera
2017-12-14, 18:56
  #82
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihipstern
Tack, men uppskattar givetvis om det inte är mitt i självaste "hipster central"
Var inte så jävla otacksam. På Lion Bar i Hornstull lär ingen hipster med självaktning sätta sin fot.
Citera
2017-12-14, 21:23
  #83
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Hehespelar iaf i samma division! Båda är en blandning av pub, mentalsjukhus, migrationsboende, härbärge och djurpark! Man kan ha jäkligt roligt på sådana ställen bara man själv inte beter sig som en hipster! ja Juventus i Jakan är riktigt sunkig! Inte riktigt lika sunkig som Sever Inn i Hässelby, men Juventus

Dovas, Lion Bar och Pub 08 känns riktigt lyxiga i jämförelse!

Gillar Juventus Pizzameny! Den sätter nivån för resten av upplevelsen:
https://www.google.se/maps/uv?hl=sv&...=dining-owners
Hahahaha jag älskar din recension, huvudet på spiken, det är det Juventus jag känner. Sist jag var där blev jag nekad att köpa deras smörgås för 15 spänn kl 9:15 för den som brer mackor hade gått hem.
Citera
2017-12-14, 23:16
  #84
Medlem
Antihipsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Var inte så jävla otacksam. På Lion Bar i Hornstull lär ingen hipster med självaktning sätta sin fot.

Otacksam? Uppenbarligen är det en hortullare som känner sig kränkt av att man avfärdar hennes stadsdel. Kasta ut packet omgående du omringas av så kanske kan man tänka sig att besöka skiten helt enkelt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback