Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-12, 15:50
  #13
Medlem
Tack för alla svar! Det lutar lite mer åt Skodans håll just nu. Har någon ägt en Skoda Superb runt årsmodell 2006-2009 och kan berätta lite mer? Passar den för kortare människor (160cm)?
Citera
2017-12-12, 17:01
  #14
Medlem
Ordpistolens avatar
Skoda.
Citera
2017-12-13, 00:38
  #15
Medlem
Bump. Ingen som haft en Skoda Superb?
Citera
2017-12-13, 07:37
  #16
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gio04daw
Tack för ditt svar!! Vilken årsmodell hade du? Och var den manuell? Kan du berätta lite mer om hur du upplevde bilens komfort och driftsäkerhet? Bilen kommer att stå i ett varmgarage och kommer använda den 1-2 gånger i veckan, tror du fukten ändå kan bli problematisk?


Vill minnas att min var en 2007, Ja manuell väldigt bra växellåda, som jag skrev innan väldigt skön bil att både köra och åka, så länge man sköter servicen och följer serviceboken så "bör" det inte vara problem, jag följde boken slaviskt och hade inga problem. Hade vi inte skaffat barn och bedömde att vi behövde en kombi hade jag troligen aldrig sålt bilen. Svårt att säga, min stod alltid ute och jag pendlade året om 8-10 mil om dagen, men vet att fukten är ett VAG problem då jag googlade om dett när jag ägde bilen, även en del Passater tillverkade runt samma år lider av detta.

http://www.skodaklubben.com/forum/de...4506&ForumID=5

Kollade närmre på det, var fram inte bak problemet finns, ursäkten är att bilen såldes 2010 :/

Lycka till med bil köpet
Citera
2017-12-13, 08:42
  #17
Medlem
Skoda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback