Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-12, 10:04
  #1
Medlem
Hej! Jag är verkligen desperat efter hjälp då jag inte har kunnat använda min dator på en vecka och livet börjar kännas meningslöst utan min älskling.

Jag ominstallera windows och efter det har den inte funkat. Jag har gjort det här tidigare och då har det funkat hur bra som helst. Jag startar datorn och alla fläktar kör igång precis som vanligt. Så fort windows loggan kommer upp så stängs skärmen av och tangentbordet och musen stängs av och på med jämna mellanrum. Jag bytte grafikkort under black friday ifall det har någon betydelse? Jag har testat bytt plats på RAM minnen och har testat att endast köra med en. Jag har bytt tillbaka till mitt gamla grafikkort och testat, heller inga resultat. Jag har testat köra på moderkortets grafikkort, heller inga resultat. Jag är verkligen desperat efter hjälp här. tack på förhand.
Citera
2017-12-12, 10:05
  #2
Medlem
Vad har du för nätaggregat?
Citera
2017-12-12, 10:07
  #3
Medlem
kl4sseKocks avatar
Nollställ eller uppdstera BIOS.
Citera
2017-12-12, 10:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Nollställ eller uppdstera BIOS.

be quiet! KRAFT 600W
Citera
2017-12-12, 10:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Nollställ eller uppdstera BIOS.

Hur gör jag det? Är väldigt kass på sånt här.
Citera
2017-12-12, 10:32
  #6
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyAfroBoy
Hur gör jag det? Är väldigt kass på sånt här.
När datorn bootar tryck DEL, F2 eller vad de är för knapp som gäller för din dator, leta upp load default setting spara och stara om.

Eller så kan du öppna sidan på datorn och plocka bort det lilla runda batteriet, låt de vara ca 2min sätt tillbaka och starta upp.
Citera
2017-12-12, 10:36
  #7
Medlem
Turbomachines avatar
Har du en tv inkopplat också till grafikkortet?
Det kan vara så att datorn endast skickar ut signal till tvn när windows väl är igång, har hänt mig vid nyinstallation.
Citera
2017-12-12, 10:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
När datorn bootar tryck DEL, F2 eller vad de är för knapp som gäller för din dator, leta upp load default setting spara och stara om.

Eller så kan du öppna sidan på datorn och plocka bort det lilla runda batteriet, låt de vara ca 2min sätt tillbaka och starta upp.

Jag lyckades komma in på CMOS Setup Utility, bland alternativen finns Load Optimized Deafults och Load Fail-Safe Deafults. Finns också Advanced BIOS Features men har testat allt detta och det funkar fortfarande inte. Var det det här du menade ? :/
Citera
2017-12-12, 11:05
  #9
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyAfroBoy
Jag lyckades komma in på CMOS Setup Utility, bland alternativen finns Load Optimized Deafults och Load Fail-Safe Deafults. Finns också Advanced BIOS Features men har testat allt detta och det funkar fortfarande inte. Var det det här du menade ? :/

Du bör vara väldigt försiktig om du ska jobba med Bios. Stäng av datorn helt och monterar bort sidokåpan. Leta upp batteriet som sitter på moderkortet och monterar bort detta. Avvakta någon minut och därefter tryck tillbaka batteriet.

Startar upp datorn och gör eftersökning om detta blev bättre.
Citera
2017-12-12, 13:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Har du en tv inkopplat också till grafikkortet?
Det kan vara så att datorn endast skickar ut signal till tvn när windows väl är igång, har hänt mig vid nyinstallation.

Nja har bara en skärm och även ifall det skulle vara så, så borde ju inte usb portarna stängas av och på så fort windowsloggan visas upp står det bara no signal och tangentbordet och musen startar om.
Citera
2017-12-12, 13:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du bör vara väldigt försiktig om du ska jobba med Bios. Stäng av datorn helt och monterar bort sidokåpan. Leta upp batteriet som sitter på moderkortet och monterar bort detta. Avvakta någon minut och därefter tryck tillbaka batteriet.

Startar upp datorn och gör eftersökning om detta blev bättre.

Problemet är att jag är väldigt dåligt på sånt här. Har försökt lokalisera batteriet men har verkligen ingen aning alls vart det är.
Citera
2017-12-12, 13:11
  #12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyAfroBoy
Problemet är att jag är väldigt dåligt på sånt här. Har försökt lokalisera batteriet men har verkligen ingen aning alls vart det är.

Kanske med lite bilder så kanske du kan lokaliserar batteriet.

https://duckduckgo.com/?q=batteriet+...ages&ia=images
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback