Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 01:36
  #1
Medlem
Jag gillar metal lyssnar på band som aborted, mastodon, Gojira och testament för att nämna några få. På senaste tiden har jag försiktigt börjat gilla symfonisk metal började med att lyssna på Nightwish och sen hittade man mer relaterade band som xandria, Epica, after forever eller Tarja finns ganska många som är riktigt bra det här var bara några få.
Min fråga är vart är alla fans. Jag har gått på allt från pubspelningar till arenor men jag känner att jag aldrig hittar nån som gillar dom banden, nu så har jag inte gått till nån symfonisk metal konsert för polarna total vägrar men ändå Nightwish lyckades fylla ut wembley arena så de måste ha mycket stöd för dessa band så vart är alla gömmer de sig bara för att de inte anser att musiken är "macho"
Citera
2017-12-12, 05:38
  #2
Medlem
sfrges avatar
Ha. Vart kan dom fansen finnas nånstans? Själv har jag mycket svårt för denna genre. Att blanda in synthar i hårdrocken brukar ju faktiskt fungera riktigt bra i vissa lägen men stråkar och grejor. Nä.
Citera
2017-12-12, 14:16
  #3
Medlem
Tror att folk tycker den är töntig/fjantig..

Jag uppskattar den däremot i perioder, speciellt under vinterhalvåret, men lyssnar på den i min ensamhet av ovannämda anledning..
Citera
2017-12-13, 11:50
  #4
Medlem
Frimurares avatar
Jag har "alltid" gillar symfonisk metall - nåja, i alla fall sedan år 1997, vilket var året då jag köpte Rhapsodys debutskiva.

Om du gillar symfonisk metall, kolla då alltså upp Rhapsody/Rhapsody Of Fire. Deras två första skivor är odödliga klassiker. Kolla även upp Luca Turillis två första soloskivor.

Nightwish är också en gammal favorit, men tyvärr så är jag inget större fan av Floors röst eller scennärvaro. Within Temptation och Lacuna Coil är inte längre så intressanta, dock så har ju båda banden släppt väldigt bra plattor genom åren.

Citat:
Ursprungligen postat av slan-g
Tror att folk tycker den är töntig/fjantig..

Jag uppskattar den däremot i perioder, speciellt under vinterhalvåret, men lyssnar på den i min ensamhet av ovannämda anledning..

Ja, och det är det mest irriterande. Jag kan inte med folk som gnäller på symfonisk metal, power metal, progressive metal o.s.v. Oftast kommer det ju från black- och death metal-folk. Jag brukar då upplysa dessa muppar om att det inte heller är speciellt manligt att sminka dig och dricka låtsasblod på scenen.

Missförstå mig rätt. Jag älskar black- och death metal, men jag tycker det blir så jävla löjligt när hårdrockare ska börja gnälla på andra hårdrockare.

Undantagen är nu metal och metalcore. Det är obligatoriskt att alltid förklara hur värdelösa dessa genrer är
__________________
Senast redigerad av Frimurare 2017-12-13 kl. 11:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback