Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 01:21
  #1
Avstängd
Jag har blivit medlem i SD och kommer engagera mig lite smått till en början. Jag skulle dock vilja vara med i deras valvaka 2018. Vilka är det som får komma med i valvakan? Är det bara rutinerade rävar som får det?
Citera
2017-12-12, 01:29
  #2
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekallasman
Jag har blivit medlem i SD och kommer engagera mig lite smått till en början. Jag skulle dock vilja vara med i deras valvaka 2018. Vilka är det som får komma med i valvakan? Är det bara rutinerade rävar som får det?

En gissning är att de går efter lista och sen lottar, i mån av plats, ut lite biljetter till hugade medlemmar i partiet. Sen vill de nog ha folk ute på plats i landet på valdagen, vilket gör att det kan bli problem för dig om du inte bor i samma stad som huvudvalvakan hålls i.
Citera
2017-12-12, 01:34
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
En gissning är att de går efter lista och sen lottar, i mån av plats, ut lite biljetter till hugade medlemmar i partiet. Sen vill de nog ha folk ute på plats i landet på valdagen, vilket gör att det kan bli problem för dig om du inte bor i samma stad som huvudvalvakan hålls i.
Brukar inte valvakan vara i STHLM? Bor där nämligen.
Citera
2017-12-12, 01:41
  #4
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekallasman
Brukar inte valvakan vara i STHLM? Bor där nämligen.

Förmodligen, jag visste dock inte var du bor. Du lär ju hamna rätt långt ner på listen med bara knappt ett år som medlem. Bara till att börja engagera sig bums.
Citera
2017-12-12, 01:46
  #5
Medlem
8711s avatar
Det är inget som är klart än och inget som är officiellt.

I stort kan man nämna att säkerheten måste vara hög och att man behöver ha koll på vilka personer som kommer och vilka som närvarar. Vid mindre lokaler och mindre samlingar är det främst partiledningen, höga tjänstemän och välkända personer som tidigare har deltagit. Men vid val av en stor lokal som kan delas upp finns kanske möjligheten att alla medlemmar kan bjudas in mot föranmälan och medlemskontroll. Det beror antagligen helt och hållet på hur man utformar detta inför valdagen 2018.

Du får hålla utkik närmare valet och höra dig för i din lokalavdelning och i ditt distrikt om man vet något där.
Citera
2017-12-12, 06:48
  #6
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekallasman
Brukar inte valvakan vara i STHLM? Bor där nämligen.

Lokala partier har ofta egen valvaka, inget som täcks av TV men ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback