Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-11, 23:35
  #1
Medlem
TijuanaTequilas avatar
Vem är denna stjärna?

"Det var för drygt ett år sedan som Jonas Niklasson (C) fick ett brev med posten. Innehållet var minst sagt smaklöst.

– Det innehöll bara toalettpapper som någon torkat sig i arslet med. De hade i alla fall varit hyggliga och lagt pappret i en plastpåse, sa Jonas Niklasson då.
– Det är åtminstone tre till som hört av sig till mig och berättat att de fått brev med avföring på toalettpapper, blod och även konstiga citat ur koranen, säger Jonas Niklasson på torsdagen.

Han säger att åtminstone han och två av de andra som fått breven har gemensamma nämnare, och att de därför har aningar om vem som är avsändare.

– Jag vill inte gå in på vilka gemensamma nämnare det är. Det skulle bara bli tokigt att peka ut någon om det inte finns några bevis. Men visst pekar det åt ett visst håll, säger han.

Han berättar även att det finns andra detaljer som bekräftar misstankarna om att det är samma användare som ligger bakom breven.

– Dels är det ju handstilen, men sedan är det även så att i stort sett alla brev har blivit frankerade med gamla julfrimärken från olika årtal.
"

http://www.helagotland.se/samhalle/polisen
Citera
2017-12-11, 23:37
  #2
Avstängd
eminent-dietists avatar
Äntligen har min lilla kampanj fått gehör
Citera
2017-12-11, 23:40
  #3
Medlem
TijuanaTequilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Äntligen har min lilla kampanj fått gehör


Vad var poängen med utförandet? (Eller man kanske skall skriva avförandet)
Citera
2017-12-11, 23:41
  #4
Avstängd
eminent-dietists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TijuanaTequila
Vad var poängen med utförandet? (Eller man kanske skall skriva avförandet)

Jag är ärligt talad förvånad över att Gotlänningarna skulle reagera först. Har pågått under en ganska lång tid nu.
Citera
2017-12-11, 23:43
  #5
Medlem
SvampDamp.s avatar
Helt kungligt alltså
Citera
2017-12-11, 23:51
  #6
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Helt kungligt alltså

Jävligt kul! Ett tag hoppades jag på någon missnöjd arab som inte fått ersättning för att ligga på soffan men julfrimärken tyder mer på en sinnessvag, äldre person och dessvärre helsvensk.
Citera
2017-12-11, 23:56
  #7
Medlem
Studsbolls avatar
Gamla julfrimärken! Fan vad kung!
Citera
2017-12-11, 23:57
  #8
Medlem
GormDenGamles avatar
Sådant här är bara pinsamt. Inte mänskligt på något sätt.
Om man är missnöjd över något, yttrar man sig på ett bättre (och moget) sätt.

Men jag ska erkänna att jag tycker att det är uppfinningsrikt och roligt.
Citera
2017-12-11, 23:58
  #9
Medlem
TijuanaTequilas avatar
Enligt P4 Gotland har den tekniska undersökningen bara kommit fram till att kuvertet slickats igen av en kvinna och därmed har polisen lagt ned förundersökningen. Jonas Niklasson säger till radion att han är nöjd och förstår att polisen inte kunde lägga mer resurser på fallet. Han har heller inte låtit händelsen påverka sitt engagemang för de asylsökande på ön.

Verkar ju röra sig om en konservativ gammal kärring.
Citera
2017-12-12, 00:00
  #10
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TijuanaTequila
Enligt P4 Gotland har den tekniska undersökningen bara kommit fram till att kuvertet slickats igen av en kvinna och därmed har polisen lagt ned förundersökningen. Jonas Niklasson säger till radion att han är nöjd och förstår att polisen inte kunde lägga mer resurser på fallet. Han har heller inte låtit händelsen påverka sitt engagemang för de asylsökande på ön.

Verkar ju röra sig om en konservativ gammal kärring.

La de ned förundersökningen eftersom det var en kvinna?
Citera
2017-12-12, 00:01
  #11
Medlem
TijuanaTequilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
La de ned förundersökningen eftersom det var en kvinna?


Haha, olycklig formulering antagligen, dock underhållande!

Men finns det någon Gotlänning som har ett hum om vem människan är?
Citera
2017-12-12, 00:02
  #12
Medlem
Lasermopsens avatar
Kanske en Koranbajsare?
https://www.liveleak.com/view?i=60a_1347959629
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback