Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 22:32
  #1
Medlem
Hej, har läst runt lite nu de senaste veckorna och har lite svårt att bestämma mig om man ska köpa in sig via Avanza och bara köra på Bitcoin och Ethereum Cert eller om man istället ska köpa Bitcoins via t.ex. GDAX och sedan därefter använda Bittrex eller liknande för att diversifiera sig i lite olika altcoins. Hur gör ni och vad skulle ni rekommendera? Även hur fungerar det med tex ledgers wallet (eller andra plånböcker) om man köper olika altcoins?

Tack på förhand!
Citera
2017-12-11, 23:11
  #2
Medlem
Skattemässigt sparar du en hel del pengar på att handla certifikat via ISK om du tror på vidare uppgång (och varför skulle du annars handla?), men diversifieringen består i dagsläget bara av Ethereum och Bitcoin. Vill du å andra sidan ha tillgång till marknaden 24/7 och kunna byta valutor vinner du på en exchange. Vilket val som är rätt för dig måste du tyvärr ta själv.
Citera
2017-12-12, 21:44
  #3
Medlem
Problemet är väl att man tappar vid hard forks exempelvis? Om man ägt Bitcoin under 2017 hade man vid sidan av värdeuppgången även fått Bitcoin cash på köpet och Bitcoin gold.
Citera
2017-12-15, 14:12
  #4
Medlem
Vart bör jag läsa om jag också vill lära mig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback