Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-11, 22:13
  #1
Medlem
lovedrugs avatar
Hej,

Liten kvinna här, ca 60kg, ca 20 år.

Har tagit 20mg oxy och 10mg morfin i Lördags.
har tagit 20mg oxy och 10mg morfin i Söndags.

Ikväll har jag tagit 20mg morfin och 20mg oxy, samt snortat 5mg oxy.

Nu är jag yr. Jag mår riktigt jävla bra, men jag är lite yrslig och jag känner att om jag tittar ner i toaletten så spyr jag. Jag är inte illamående, men jag känner att jag kan spy om jag vill.

Jag är lite illamående, men inte "riktigt". Jättesvårt att förklara.

Är detta farliga nivåer?
Citera
2017-12-11, 22:14
  #2
Medlem
Captinheros avatar
Ring 112 istället för att frågaoss
Citera
2017-12-11, 22:16
  #3
Medlem
lovedrugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ring 112 istället för att frågaoss
Vad fan är "Drogakuten" till för då?
Citera
2017-12-11, 22:16
  #4
Medlem
Med tanke på att du diskuterade pensionssparande här för en liten stund sedan och nu lyckas få ihop en sammanhängande text med alla kommatecken på rätt plats, så är det nog ingen fara.
Citera
2017-12-11, 22:19
  #5
Avstängd
eminent-dietists avatar
Nej det ska inte vara någon större fara men det låter lite oroväckande att du har gjort detta till en vana?
Citera
2017-12-11, 22:22
  #6
Medlem
DjungelJenss avatar
Det är inga extrema mängder du stoppat i dig. Men med tanke på att du är liten och att läkemedlen du stoppat i dig är andningsdeprimerande (gör att du andas långsammare/slutar andas) finns alltid risker.

Illamåendet är troligtvis en biverkan av läkemedlen.

Åk till en akutmottagning om du mår dåligt/är orolig.
Citera
2017-12-11, 22:24
  #7
Medlem
Sätt dig på akuten om du känner dig orolig. Svimmar du så får omedelbar hjälp och går det bra och inget händer kan du lämna akuten senare utan att någon får veta att du knarkat.
Citera
2017-12-11, 22:34
  #8
Medlem
Som-Gjutens avatar
Har du tagit för mycket opiater hade du inte suttit och skrivit på flashback..

kom tillbaka när du kör IV så kan vi snacka rädsla...
Citera
2017-12-11, 22:55
  #9
Medlem
lovedrugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Visst dö då eftersom vi kan inte hjälpa dig medicinskt . Samt folk gissar och har ingen proffesionell läkemedelskunskap.
Jag själv är undersköterska, studerande sjuksköterska. Sedan vet du att det sitter allt från uteliggare till läkare på Flashback, larva dig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Nej det ska inte vara någon större fara men det låter lite oroväckande att du har gjort detta till en vana?
Ja... Men jag är duktig på droger. Har knarkat mycket, men det kommer i vågor. Efter imorgon så tar jag ett uppehåll. Inte tagit opiater på flera månader.

Har rökt cannabis dagligen flera år och tjackat i några veckor dagligen, men slutade cold turkey i början på november, iallafall över en månad sedan, helt utan bekymmer.

Blev bjuden på en karta morfin (25 st á 10mg) och hade ca 20 oxy 5mg sedan tidigare. Ledig ett tag nu och ville "lyxa till det" till kvällarna.

Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Det är inga extrema mängder du stoppat i dig. Men med tanke på att du är liten och att läkemedlen du stoppat i dig är andningsdeprimerande (gör att du andas långsammare/slutar andas) finns alltid risker.

Illamåendet är troligtvis en biverkan av läkemedlen.

Åk till en akutmottagning om du mår dåligt/är orolig.
Ja jag vet att dom är andningsdeprimerande, det är det som gör mig orolig.

Citat:
Ursprungligen postat av SnurreSprattOnline
Sätt dig på akuten om du känner dig orolig. Svimmar du så får omedelbar hjälp och går det bra och inget händer kan du lämna akuten senare utan att någon får veta att du knarkat.
Nejdå, så farligt är det inte. Vill mest höra av andra erfarna att dom tar större mängder, mår ännu värre, men vaknar ändå efter att dom somnat. Även om det inte garanterar att även jag gör det, men ja 25mg oxy och 20mg morfin är trots lite om vi ska snacka överdoser.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Har du tagit för mycket opiater hade du inte suttit och skrivit på flashback..

kom tillbaka när du kör IV så kan vi snacka rädsla...
Därför tar jag inte IV! Fy haha.

Just nu mår jag kalas igen. Var rejält illamående nyss men vägrade spy. Spydde förut när jag mådde såhär och då försvann all effekt, fuck that.

Nu ska jag släcka ner och vila lite, ska försöka att inte somna än. Vill låta en halvtimme passera, eller lite till kanske.

Tack alla för svar.
Citera
2017-12-11, 23:40
  #10
Medlem
darkSkyes avatar
Nej det är nog ingen fara, kan ha blivit för mycket och då spyr man oftast sen är det bra igen efteråt! Har tagit höga doser oxy utan tolerans, blev också orolig ett tag men sålänge jag höll mig vaken var de lugnt bara =)
Citera
2017-12-11, 23:49
  #11
Medlem
SvampDamp.s avatar
Om du känner dig yr, illamående eller orolig över din hälsa utlöst av någon substans tycker jag personligen att du ska söka vård.
Citera
2017-12-12, 01:01
  #12
Medlem
Med tanke på de du kört dagarna innan så ska de där inte va några problem. Du är kanske känslig med magen för opiater. Sluta medans du kan Oxy AT är inte att leka med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback