Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-12, 15:10
  #13
Medlem
knut_1s avatar
Symptomdebuten brukar nog vara ungefär detsamma, men det är även behandlingen; tabletter och sjukgymnastik. Det är långt ifrån alla diskbråck som behöver opereras. De flesta läker ut med konservativ behandling.
Citera
2017-12-14, 14:37
  #14
Medlem
Tack för alla bra svar. Var hos naprapaten idag igen och känns bättre. I tisdags och igår kändes det sådär blivit bättre och bättre för varje dag. Blir till att stretcha mycket och träna rätt nu framöver.
Citera
2017-12-14, 14:57
  #15
Medlem
Diskbråck botas med 60mg Arcoxia. Helt fantastisk under medicin utan biverkningar. Skandal att inte läkare vet om denna produkt.
Citera
2017-12-14, 22:24
  #16
Medlem
Sjukt jobbigt när musklerna i ryggen krampar nu ikväll :/ provade muskelavslappnande som jag fått de verkar sådär. Något annat bra tips på just muskelkramp i ryggen ?
Citera
2017-12-14, 22:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunzzo08
Sjukt jobbigt när musklerna i ryggen krampar nu ikväll :/ provade muskelavslappnande som jag fått de verkar sådär. Något annat bra tips på just muskelkramp i ryggen ?

Värmefilt. Is vid smärta.

Jag hade ett fett diskbråck för några år sedan. Gjorde magnetröntgen.
Det beskrevs som "magnifikt".
Idag är det HELT borta.
Jag gjorde mzkenzie övningar, tog promenader, stretchade höftböjare.
Samt låg på rygg och drog knäna mot bröstkorgen, samt rörde benen lite i sidled.
Jag böjde under denna tid ALDRIG ryggen framåt. dvs, jag stretchade baksida lår m.m, men jag stretchade på sådana sätt att ryggen aldrig böjdes framåt.

Hör med sjukgymnast så att du får klartecken för mckenzie.

Får jag känningar igen idag så gör jag direkt mckenzie, sen är besvären borta på 2 dagar:
https://www.youtube.com/watch?v=wBOp-ugJbTQ

Det går över!
Sätter sig mycket på hjärnan också vet jag av denna erfarenhet.
Men om mitt monster (såg det på bild) är helt borta idag, då kan man ta sig igenom det.

Håll huvudet kallt och följ ovanstående tips om du vill, i samråd med sjukgymnast.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback