Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-12-19, 13:24
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Snickare, smed, urmakare, skräddare, skomakare, bilmekaniker, trädgårdsmästare. Något sånt hantverksyrke kanske.

Har samma tankar, skulle vilja jobba med något riktigt. IT känns ganska meningslöst om man inte har något toppjobb.

Jag har lite samma tankar här. Jag skulle inte kalla mig någon bodybuilder eller något men jag tränar en del och jag gillar inte att sitta stilla hela tiden, man blir som en säck potatis. Jag funderade tidigare på att arbeta inom IT men jag har ångrat mig, jag vill inte ha ett sådant jobb utan gärna ett jobb där man rör på sig en del och såklart tjänar en skälig inkomst. För närvarande jobbar jag med ett väldigt lågavlönat jobb som är ganska fysiskt, inget jag kan tänka mig jobba med hela livet ( mest pga lönen ) som är runt 13000efter skatt men något fysiskt vill jag gärna utbilda mig till, men vad ska det vara? vill gärna jobba utomlands, typ norge då
Citera
2017-12-19, 14:32
  #50
Medlem
Brochets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Jag har lite samma tankar här. Jag skulle inte kalla mig någon bodybuilder eller något men jag tränar en del och jag gillar inte att sitta stilla hela tiden, man blir som en säck potatis. Jag funderade tidigare på att arbeta inom IT men jag har ångrat mig, jag vill inte ha ett sådant jobb utan gärna ett jobb där man rör på sig en del och såklart tjänar en skälig inkomst. För närvarande jobbar jag med ett väldigt lågavlönat jobb som är ganska fysiskt, inget jag kan tänka mig jobba med hela livet ( mest pga lönen ) som är runt 13000efter skatt men något fysiskt vill jag gärna utbilda mig till, men vad ska det vara? vill gärna jobba utomlands, typ norge då
Snickare ellr murare! Då får du både pengar och motion.
Citera
2017-12-19, 14:35
  #51
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Bartender! Världens bästa jobb
Citera
2017-12-19, 15:12
  #52
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldJeremyHyatt
Bartender! Världens bästa jobb

Det är fan i mig inget macho-jobb. Det är ett hen-manjobb.
Citera
2017-12-19, 15:28
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brochet
Snickare ellr murare! Då får du både pengar och motion.

Vart ska man utbilda sig då. Ser dessvärre mest gymnasieprogram som erbjuder dessa typer av utbildningar. Finns kanske något genom AF eller liknande dit de placerar folk?
Citera
2017-12-19, 15:29
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldJeremyHyatt
Bartender! Världens bästa jobb

Tror inte det passar mig direkt, men berätta vad det absolut bästa är att jobba som bartender :P
Citera
2017-12-19, 17:41
  #55
Medlem
GastonLeMans avatar
Toppless-pizzabagare verkar macho. Annars kanske bibliotikarie eller frisör.
Listan e lång på det du söker.
Citera
2017-12-19, 18:28
  #56
Medlem
Brochets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Vart ska man utbilda sig då. Ser dessvärre mest gymnasieprogram som erbjuder dessa typer av utbildningar. Finns kanske något genom AF eller liknande dit de placerar folk?
Kolla med komvux eller närmaste byggföretag!
Citera
2017-12-19, 21:48
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brochet
Kolla med komvux eller närmaste byggföretag!

Visst. Annars brukar byggbolagen vara öppna med att ta in folk som knappt kan något?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback