Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-12-14, 10:02
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Då är verkligen blåögd om du tror på att hon inte skulle kunna ljuga för dig på samma sätt som du ljuger för din nuvarande.

Varför gör du inte slut per omgående med din nuvarande om du nu är kär i en annan? Är du så jävla feg att du går bakom ryggen på din nuvarande för hon är ett säkert kort samtidigt som du håller på för fullt med en "flirt" som är spännande och slampig?
Du är ett low life av värsta sorten, hade du varit någon av mina vänner skulle du inte varit min vän om jag fick reda på detta ruttna beteendet.

Vad skulle hon tjäna på att ljuga om en sån sak? Du menar att hon vill bara ha lite spänning och bekräftelse? Det tror jag inte,isåfall skulle hon vara mer på,vilja träffas mer och ha sex.
Citera
2017-12-14, 13:18
  #50
Medlem
Hela TS trådstart och fortsatta argument/frågeställningar ger mig mardrömmar om hur lögnaktiga folk kan vara.
Berätta nu för din sambo innan du skämmer ut dig genom att det kommer fram på annat håll.

Hon kommer betrakta dig som ytterst feg för att du inte sa något själv. Fast du verkar inte ha någon respekt för henne oavsett så det spelar kanske ingen roll.
Citera
2017-12-14, 19:29
  #51
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selannne
Vad skulle hon tjäna på att ljuga om en sån sak? Du menar att hon vill bara ha lite spänning och bekräftelse? Det tror jag inte,isåfall skulle hon vara mer på,vilja träffas mer och ha sex.

Varför ljuger du själv för din nuvarande när du ändå har en liten slampa på kroken som du mycket hellre sätter på än din nuvarande?
Citera
2017-12-14, 20:52
  #52
Medlem
varför h8n skulle finna dig ointressant? JA h8n säger till dig att det är det hon vill, att du ska lämna. precis så så min också. när jag väl lämnat så var jag 7nte intressant på samma sätt.

du måste försöka förstå och ta till d7g det jag skriver.
för dig och d7n flirt just nu är allt spännande, hemligt, passionerat. när det blir ni officiellt kommer all spänning försvinna och hon kommer att inse att du skulle kunna göra likadant med henne.

fick för övrigt reda på idag att min fd flirt har blivit sambo med ngn random snubbe....

tro mig att du gör bara bort dig. klura istället ut ett sätt att slingra dig ur allt detta på ett sätt där minst folk blir ledsen och sårad.






QUOTE=Selannne|62600491]Sant,kul skulle det inte vara om det kom fram. Varför kommer min ”flirt” att se ned på mig om jag lämnar sambon? Det är ju det ”flirten” vill,att jag skall lämna för att vi skall kunna dejta utan att smyga...säger hon i alla fall. Varför ljuger hon om det?

Längden och längden,tror inget förhållande kommer att hålla i 40 år för mig. Men det finns nog par som har startat relationen med otrohet som sen har levt länge ihop och bildat familj,det kan gå som vilket förhållande som helst[/quote]
Citera
2017-12-20, 20:42
  #53
Medlem
Hur har det gått?
Citera
2018-01-08, 11:05
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selannne
Vad skulle hon tjäna på att ljuga om en sån sak? Du menar att hon vill bara ha lite spänning och bekräftelse? Det tror jag inte,isåfall skulle hon vara mer på,vilja träffas mer och ha sex.

Hur har det gått? Väntar spänt på uppdatering. Tycker du ska göra slut med flickvännen. Våga ta steget. Berätta inte om otroheten. Det kommer precis som du säger, göra henne illa. Säg bara att du tappat dina känslor för henne. Tycker du ska vara singel och börja dejta den nya och se om du fortfarande är kär när smygandet och ”spänningen” är borta.
Citera
2018-01-08, 11:33
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Jag anser att hon har rätt att veta detta så HON kan fatta ett vettigt beslut att inte vara tillsammans med en som är otrogen. Och jo du verkar skylla saker på mobbingen.

Så som sagt: ta den andra bruden så ni kan sitta och vara "trassliga" tillsammans. Det är nog det enda en människa som du som verkar ömklig och feg förtjänar.

Amen!
Begriper man inte bättre när man är ÖVER 30 så ska man ha det man får!
Citera
2018-01-08, 13:40
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selannne
Varning för wall of text! Och det kan också bli rörigt,men jag skall försöka förklara läget,för jag behöver få åsikter. Tack!
Jag har varit tillsammans med min sambo i ca. 5år. Vi är båda 30+ och har inga barn. Jag träffade henne några månader efter att mitt ex dumpat mig för en annan. Jag var väldigt förstörd under den tiden,men jag gick i terapi å läste mycket böcker. Hursom så blev jag stört förälskad i henne och hon i mig,jag har aldrig tidigare sett nån människa älska mig så som hon gör än idag. Hon var helt underbar och sexet klickade perfekt från första början! Månaderna gick och vi flyttade ihop,så här efteråt när jag har tänkt så började jag redan under denhär tiden,alltså första året tillsammans börja må sämre igen,och nyförälskelsen börja väl att lägga sig också antar jag. Men vi har hållit ihop och inte grälat särskilt mycket alls under åren.

Men dom här senaste två åren så har jag nog själv gått in i nån jobbig livskris? 30 års kris? Jag har mycket ångest över allting! Vill jag leva mitt liv med henne? Är det så här det ska kännas i en relation? Vill jag ha barn med henne? Vill jag överhuvudtaget ha barn? Hon vill,det vet jag! Tänker och grubblar hela tiden och har svårt att sova! Jag har också tänkt tanken att jag kanske är deprimerad? Många tecken tyder på det.

Jag har också varit ut och festat allt för mycket senaste åren,själv med kompisar. Och då har jag ofta börjat stöta på nån annan kvinna osv. Det har även hänt att jag har varit otrogen. Vet inte varför jag gör sånt? För jag får bara en massa ångest efteråt,och väldigt dåligt samvete. För jag har en helt fantastisk flickvän,som dessutom älskar mig galet mycket,men det känns ändå som något saknas,eller så är kanske felet att jag inte kan älska en människa? För jag har själv haft en jobbig barndom med mycket mobbning vilket har resulterat i att jag har ganska så dålig självkänsla och självförtroende,har också en massa fobier.

Och,för ett halvår sen tog jag kontakt med en annan tjej,vi bor i samma stad. Jag sökte väl bekräftelse antar jag? Hon är några år yngre än mig. Och jag kände smått till henne från tidigare. Hon är väldigt vacker och sexig. Jag tänkte inte alls att det skulle kunna gå så långt som det har gjort. Jag har blivit kär i henne,eller nyförälskad? Och hon har också sagt att hon är lite kär i mig..

Det började med en massa messande,sen började vi också att ses i smyg. Mest för att prata och umgås,lite kyssar och så.
Hon har hela tiden sagt att jag måste göra slut med min sambo om vi ska kunna fortsätta ses/dejta,vilket jag förstår!


Men jag vet inte vad jag skall göra? Allt känns som en enda soppa!

Jag har verkligen lyckats ställa till det. Vi har en del kontakt fortfarande och hon väntar att jag skall komma fram till vad jag vill.
Jag är kär,men vågar man ta chansen/risken? Hon kommer från en ganska trasig familj med alkoholproblem och våld och sånt.
Jag har märkt att hon har lite daddy issues och sånt. Väldiga humörssvängningar verkar hon också ha,tyvärr! Har också tänkt tanken om hon har nån diagnos hon inte vet om,men jag kanske inbillar mig.
Hon har bara haft korta förhållanden tidigare också,det behöver ju förståss inte betyda att det är fel på henne? För jag känner till några av hennes ex,och de är väl inte några svärmorsdrömmar precis..
Hon säger själv att hon har ändrats senaste åren,mognat,vilket jag också tror på eftersom jag känner till att hon var rätt vild när hon var yngre.

Så vad tänker ni om allt det här?
Hjärnan min säger stanna med sambon,hjärtat säger go for it,gör slut,lev singel och fortsätta träffa den heta kvinnan och se vart det bär, men det är såååååå svårt val...

Tänkte ge dej ett seriöst svar på din text då du verkar väldigt lost och väldigt inne i dej själv.
Du skrev att du gick i terapi när du träffade din nuvarande flickvän. Du borde börja med terapin igen och göra slut. Det är det enda rätta. Allt annat är egoistiskt och elakt.
Du verkar ha en existensiell kris och behöver förmodligen bearbeta en massa saker ifrån din uppväxt. Det är väldigt vanligt men det rättfärdigar inte ett svinigt beteende och att så djupt såra och kränka den kvinna som älskar dej så mycket. Släpp henne fri så att hon kan få den kärleken tillbaka.

Jag tror verkligen inte att du är en ond människa i grunden men dina gärningar är hemska. Som Patrik Isaksson sjöng, "du får göra som du vill men inte förråda den som bryr sig".

Du säger nu att du är tveksam om den nya eftersom hon har en trasslig historia med dåliga killar etc. Ja att träffa en kille med flickvän är ju heller ingen kille att hänga i grane. Men som sagt, finns ju många grader i helvetet.
Dock så verkar ju du också ha en trasslig historia vilket kanske kan sporra er att ta tag i era problem tillsammans.

Jag kan inte svara på vad hennes avsikter med dej är men förmodligen så har hon nog känslor för dej. Frågan är bara om du är redo för något nytt så länge du inte bearbetat det du behöver jobba på.

Du ska absolut inte berätta för din flickvän att du varit otrogen. Det är en skam som du får leva med när du går vidare med ditt liv. Hon kommer garanterat isf snoka reda på vem den andra kvinnan är och sen jämföra sig med henne. Du beskriver ju henne som väldigt vacker så det kommer bli som ytterligare ett knivhugg i bröstet för henne. (Såg att du skrivit att du inte tänker berätta men tänkte ändå svara på det eftersom vissa har gett det rådet).

Lycka till med allt!
Ta tag i terapin, gör slut med flickvännen och bli inte ihop med någon förrän du kan klara av att vara i ett förhållande.
Citera
2018-01-08, 17:52
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selannne
Varning för wall of text! Och det kan också bli rörigt,men jag skall försöka förklara läget,för jag behöver få åsikter. Tack!
Jag har varit tillsammans med min sambo i ca. 5år. Vi är båda 30+ och har inga barn. Jag träffade henne några månader efter att mitt ex dumpat mig för en annan. Jag var väldigt förstörd under den tiden,men jag gick i terapi å läste mycket böcker. Hursom så blev jag stört förälskad i henne och hon i mig,jag har aldrig tidigare sett nån människa älska mig så som hon gör än idag. Hon var helt underbar och sexet klickade perfekt från första början! Månaderna gick och vi flyttade ihop,så här efteråt när jag har tänkt så började jag redan under denhär tiden,alltså första året tillsammans börja må sämre igen,och nyförälskelsen börja väl att lägga sig också antar jag. Men vi har hållit ihop och inte grälat särskilt mycket alls under åren.

Men dom här senaste två åren så har jag nog själv gått in i nån jobbig livskris? 30 års kris? Jag har mycket ångest över allting! Vill jag leva mitt liv med henne? Är det så här det ska kännas i en relation? Vill jag ha barn med henne? Vill jag överhuvudtaget ha barn? Hon vill,det vet jag! Tänker och grubblar hela tiden och har svårt att sova! Jag har också tänkt tanken att jag kanske är deprimerad? Många tecken tyder på det.

Jag har också varit ut och festat allt för mycket senaste åren,själv med kompisar. Och då har jag ofta börjat stöta på nån annan kvinna osv. Det har även hänt att jag har varit otrogen. Vet inte varför jag gör sånt? För jag får bara en massa ångest efteråt,och väldigt dåligt samvete. För jag har en helt fantastisk flickvän,som dessutom älskar mig galet mycket,men det känns ändå som något saknas,eller så är kanske felet att jag inte kan älska en människa? För jag har själv haft en jobbig barndom med mycket mobbning vilket har resulterat i att jag har ganska så dålig självkänsla och självförtroende,har också en massa fobier.

Och,för ett halvår sen tog jag kontakt med en annan tjej,vi bor i samma stad. Jag sökte väl bekräftelse antar jag? Hon är några år yngre än mig. Och jag kände smått till henne från tidigare. Hon är väldigt vacker och sexig. Jag tänkte inte alls att det skulle kunna gå så långt som det har gjort. Jag har blivit kär i henne,eller nyförälskad? Och hon har också sagt att hon är lite kär i mig..

Det började med en massa messande,sen började vi också att ses i smyg. Mest för att prata och umgås,lite kyssar och så.
Hon har hela tiden sagt att jag måste göra slut med min sambo om vi ska kunna fortsätta ses/dejta,vilket jag förstår!

Men jag vet inte vad jag skall göra? Allt känns som en enda soppa!

Jag har verkligen lyckats ställa till det. Vi har en del kontakt fortfarande och hon väntar att jag skall komma fram till vad jag vill.
Jag är kär,men vågar man ta chansen/risken? Hon kommer från en ganska trasig familj med alkoholproblem och våld och sånt.
Jag har märkt att hon har lite daddy issues och sånt. Väldiga humörssvängningar verkar hon också ha,tyvärr! Har också tänkt tanken om hon har nån diagnos hon inte vet om,men jag kanske inbillar mig.
Hon har bara haft korta förhållanden tidigare också,det behöver ju förståss inte betyda att det är fel på henne? För jag känner till några av hennes ex,och de är väl inte några svärmorsdrömmar precis..
Hon säger själv att hon har ändrats senaste åren,mognat,vilket jag också tror på eftersom jag känner till att hon var rätt vild när hon var yngre.

Så vad tänker ni om allt det här?
Hjärnan min säger stanna med sambon,hjärtat säger go for it,gör slut,lev singel och fortsätta träffa den heta kvinnan och se vart det bär, men det är såååååå svårt val...

Berätta för din sambo att du träffat en annan bakom hennes rygg och att det inte är första gången du varit otrogen mot henne och belönat hennes trofasta kärlek med lögner. Därefter låt henne göra valet. Det torde göra din situation lättare. Vad i h-vete får dig att tro att uppbrottet bara är DITT val att göra? Om du väljer din sambo: Ska du fortsätta ljuga för henne och vara otrogen mot henne medan hon drömmer om att ni ska skaffa barn tillsammans, något du inte ens tänker göra? Allvarligt? Är det så man ska behandla något som älskar en? Är det så man ska behandla sin bästa vän? Enligt dig?
Citera
2018-01-08, 17:55
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selannne
Låter väldigt klokt,men ändå svårt...
Hon har verkligen gett mig tid,och så har hon också sagt att hon förstår jag behöver tid för att komma över min nuvarande också ifall jag gör slut. Hon vill inte inleda något med mig direkt,och det låter också väldigt klokt. Så tid ger hon verkligen. Det där med att älska mig själv har jag lite problem med,och det kan nog vara ett av problemen som jag skulle behöva jobba mer på. Men det är svårt,hur gör man?

Man står för den man är och det man gör. Man behandlar andra som man själv vill bli behandlad. Då kan man se sig själv i ögonen och gilla blicken som man möter. Prova det.
Citera
2018-01-22, 17:09
  #59
Medlem
Ts, hur har det gått? Gjort slut än?
Citera
2018-01-22, 20:02
  #60
Medlem
Du har gjort Teemu Selänne djupt besviken.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback