Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-11, 17:12
  #1
Medlem
Varning för wall of text! Och det kan också bli rörigt,men jag skall försöka förklara läget,för jag behöver få åsikter. Tack!
Jag har varit tillsammans med min sambo i ca. 5år. Vi är båda 30+ och har inga barn. Jag träffade henne några månader efter att mitt ex dumpat mig för en annan. Jag var väldigt förstörd under den tiden,men jag gick i terapi å läste mycket böcker. Hursom så blev jag stört förälskad i henne och hon i mig,jag har aldrig tidigare sett nån människa älska mig så som hon gör än idag. Hon var helt underbar och sexet klickade perfekt från första början! Månaderna gick och vi flyttade ihop,så här efteråt när jag har tänkt så började jag redan under denhär tiden,alltså första året tillsammans börja må sämre igen,och nyförälskelsen börja väl att lägga sig också antar jag. Men vi har hållit ihop och inte grälat särskilt mycket alls under åren.

Men dom här senaste två åren så har jag nog själv gått in i nån jobbig livskris? 30 års kris? Jag har mycket ångest över allting! Vill jag leva mitt liv med henne? Är det så här det ska kännas i en relation? Vill jag ha barn med henne? Vill jag överhuvudtaget ha barn? Hon vill,det vet jag! Tänker och grubblar hela tiden och har svårt att sova! Jag har också tänkt tanken att jag kanske är deprimerad? Många tecken tyder på det.

Jag har också varit ut och festat allt för mycket senaste åren,själv med kompisar. Och då har jag ofta börjat stöta på nån annan kvinna osv. Det har även hänt att jag har varit otrogen. Vet inte varför jag gör sånt? För jag får bara en massa ångest efteråt,och väldigt dåligt samvete. För jag har en helt fantastisk flickvän,som dessutom älskar mig galet mycket,men det känns ändå som något saknas,eller så är kanske felet att jag inte kan älska en människa? För jag har själv haft en jobbig barndom med mycket mobbning vilket har resulterat i att jag har ganska så dålig självkänsla och självförtroende,har också en massa fobier.

Och,för ett halvår sen tog jag kontakt med en annan tjej,vi bor i samma stad. Jag sökte väl bekräftelse antar jag? Hon är några år yngre än mig. Och jag kände smått till henne från tidigare. Hon är väldigt vacker och sexig. Jag tänkte inte alls att det skulle kunna gå så långt som det har gjort. Jag har blivit kär i henne,eller nyförälskad? Och hon har också sagt att hon är lite kär i mig..

Det började med en massa messande,sen började vi också att ses i smyg. Mest för att prata och umgås,lite kyssar och så.
Hon har hela tiden sagt att jag måste göra slut med min sambo om vi ska kunna fortsätta ses/dejta,vilket jag förstår!

Men jag vet inte vad jag skall göra? Allt känns som en enda soppa!

Jag har verkligen lyckats ställa till det. Vi har en del kontakt fortfarande och hon väntar att jag skall komma fram till vad jag vill.
Jag är kär,men vågar man ta chansen/risken? Hon kommer från en ganska trasig familj med alkoholproblem och våld och sånt.
Jag har märkt att hon har lite daddy issues och sånt. Väldiga humörssvängningar verkar hon också ha,tyvärr! Har också tänkt tanken om hon har nån diagnos hon inte vet om,men jag kanske inbillar mig.
Hon har bara haft korta förhållanden tidigare också,det behöver ju förståss inte betyda att det är fel på henne? För jag känner till några av hennes ex,och de är väl inte några svärmorsdrömmar precis..
Hon säger själv att hon har ändrats senaste åren,mognat,vilket jag också tror på eftersom jag känner till att hon var rätt vild när hon var yngre.

Så vad tänker ni om allt det här?
Hjärnan min säger stanna med sambon,hjärtat säger go for it,gör slut,lev singel och fortsätta träffa den heta kvinnan och se vart det bär, men det är såååååå svårt val...
Citera
2017-12-11, 17:26
  #2
Medlem
Roidberts avatar
Gör sambon gravid och sedan förklarar du att du ska ha både henne och den andra bruden. Alla vinner!
Citera
2017-12-11, 17:31
  #3
Medlem
RadikalFails avatar
Enligt mig så har du ju redan förstört med din otrohet. Och att sedan skylla på en barndom som var dålig är bara löjligt.
Man behöver inte bete sig som en idiot och sedan beklaga sig att det är p g a att du blev mobbad.

Ta ansvar istället.

Gör slut med din flickvän och säg att du varit otrogen.

Sen kanske du passar "bättre" med den nya då ni kan sitta och skylla på att ni inte kan ta ansvar för era handlingar p g a trasslig bakgrund.
Citera
2017-12-11, 18:11
  #4
Medlem
Så om jag förstår det hela rätt så är ett av två alternativ att stanna kvar hos din sambo men att du då inte tänker berätta om din otrohet? Det andra alternativet är att dumpa henne för att satsa på kvinnan du är otrogen mot din sambo med?

Du är otrogen, du vill satsa på en annan, det är inte din sambos fel.

Det fittigaste du kan göra nu är att dumpa din sambo utan att berätta om din otrohet och dina starkare känslor för en annan kvinna. Det vore även fittigt om du behåller din sambo utan att berätta om din otrohet och att du har tvivlat på eran relation.

Vill du göra rätt för dig så följ mina råd, du kommer att må bättre av det och det kommer din sambo också att göra!
__________________
Senast redigerad av danglars 2017-12-11 kl. 18:14.
Citera
2017-12-11, 19:25
  #5
Medlem
Livet händer. Och vi alla gör saker vi aldrig trodde vi skulle vara kapabla till.

Men... jag tror att du vet att ditt förhållande idag inte är det rätta även om hon älskar dig till månen och tillbaka.

Den nya tjejen? Vem vet. Men döm inte henne för hennes förflutna, tänk om du enbart skulle bli bedömd på det du berättat för oss?

Det blir en läskig period framöver men du vet vad som är rätt, egentligen.
Citera
2017-12-11, 19:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Enligt mig så har du ju redan förstört med din otrohet. Och att sedan skylla på en barndom som var dålig är bara löjligt.
Man behöver inte bete sig som en idiot och sedan beklaga sig att det är p g a att du blev mobbad.

Ta ansvar istället.

Gör slut med din flickvän och säg att du varit otrogen.

Sen kanske du passar "bättre" med den nya då ni kan sitta och skylla på att ni inte kan ta ansvar för era handlingar p g a trasslig bakgrund.


Skyller inte otroheten på min barndom alls. Är mycket medveten om att otrohet är fel,ändå var jag tydligen kapabel till det.
Kommer dock aldrig berätta om den åt henne. Förstår inte varför jag skulle krossa henne med den informationen.
Citera
2017-12-11, 19:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danglars
Så om jag förstår det hela rätt så är ett av två alternativ att stanna kvar hos din sambo men att du då inte tänker berätta om din otrohet? Det andra alternativet är att dumpa henne för att satsa på kvinnan du är otrogen mot din sambo med?

Du är otrogen, du vill satsa på en annan, det är inte din sambos fel.

Det fittigaste du kan göra nu är att dumpa din sambo utan att berätta om din otrohet och dina starkare känslor för en annan kvinna. Det vore även fittigt om du behåller din sambo utan att berätta om din otrohet och att du har tvivlat på eran relation.

Vill du göra rätt för dig så följ mina råd, du kommer att må bättre av det och det kommer din sambo också att göra!

Måste förtydliga lite här,min sambo och jag har pratat massor om vårt förhållande. Att jag inte trivs i förhållandet,livet just nu. Dock vet hon ingenting om den andra.
Jag tror hon anar att jag har messat med nån och så,men inte mer än så. Hur det än blir kommer jag aldrig berätta om det för henne,jag ser ingen vits i att förstöra henne med den informationen. Hon vet att jag inte mår bra/trivs av andra orsaker så.
Citera
2017-12-11, 19:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleoress
Livet händer. Och vi alla gör saker vi aldrig trodde vi skulle vara kapabla till.

Ja verkligen! Jag trodde inte det här var jag.

Men... jag tror att du vet att ditt förhållande idag inte är det rätta även om hon älskar dig till månen och tillbaka.

Ja nåt är det ju som inte stämmer,nåt saknas,om det är nåt i mig eller var,är frågan...

Den nya tjejen? Vem vet. Men döm inte henne för hennes förflutna, tänk om du enbart skulle bli bedömd på det du berättat för oss?

Försöker att inte dömma henne. Men på nåt konstigt sätt känns det ändå oroväckande,nåt i hennes beteende samt hennes bakgrund. Ändå kan jag inte sluta tänka på henne...

Det blir en läskig period framöver men du vet vad som är rätt, egentligen.

Ja fy fan! Den värsta ever tror jag..
Citera
2017-12-11, 19:59
  #9
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selannne
Skyller inte otroheten på min barndom alls. Är mycket medveten om att otrohet är fel,ändå var jag tydligen kapabel till det.
Kommer dock aldrig berätta om den åt henne. Förstår inte varför jag skulle krossa henne med den informationen.

Jag anser att hon har rätt att veta detta så HON kan fatta ett vettigt beslut att inte vara tillsammans med en som är otrogen. Och jo du verkar skylla saker på mobbingen.

Så som sagt: ta den andra bruden så ni kan sitta och vara "trassliga" tillsammans. Det är nog det enda en människa som du som verkar ömklig och feg förtjänar.
Citera
2017-12-11, 20:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Jag anser att hon har rätt att veta detta så HON kan fatta ett vettigt beslut att inte vara tillsammans med en som är otrogen. Och jo du verkar skylla saker på mobbingen.

Så som sagt: ta den andra bruden så ni kan sitta och vara "trassliga" tillsammans. Det är nog det enda en människa som du som verkar ömklig och feg förtjänar.

Haha! Logga ut och gå och lägg dig! 😙
Citera
2017-12-11, 20:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selannne
Ja fy fan! Den värsta ever tror jag..

Lämna för DIN skull.
Ge andra tjejen en chans. Har inte hon gett dig det under detta halvåret?
Och funkar det inte, gå vidare i livet, gör om och gör rätt. Själv, eller med någon annan. Älska dig själv.
Citera
2017-12-11, 20:32
  #12
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selannne
Haha! Logga ut och gå och lägg dig! 😙

Yeah... but ne.

Inte jag som beter mig som en idiot och saknar samvete. Som sagt: säg till din tjej som det är så hon kan slippa dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback