Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-07-02, 21:08
  #25
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troldmanden
Två bra länder men på olika sätt. Thailand är anpassat att ge turister service i toppklass, stort plus till maten och Bangkok, en stad i världsklass. Du kan leva ett riktigt gott liv här, samtidigt som befolkningen nästan verkar lite trötta på turister.
Filippinerna är speciellt, Spanien och USA har verkligen gett landet en udda mix, påminner nästan mer om Mexico än om Asien. Att många pratar perfekt engelska är stort plus, det ger en mer kontakt, deras humor liknar ens egen på något sätt, en filippina fattar ironi. Åk till lite mindre öar och du kommer känna dig väldigt välkommen, så nära känslan att vara en rockstjärna man kan komma som vanlig vit man.
Försökte pm:a dig men gick inte, skulle du kunna skriva ungefär hur det är där i Filippinerna? Funderar nämligen på att flytta dit, har bott i spanien men klimatet duger inte.
Är det lätt att få napp med tjejer?
Är maten god?
Känner du dig rädd att bli utsatt för kriminalitet?
Hur är vädret?
Vad kostar det cirka att hyra en 2a?
Vad gör man för roligt där?
Många vita.?
Citera
2019-07-04, 20:15
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Försökte pm:a dig men gick inte, skulle du kunna skriva ungefär hur det är där i Filippinerna? Funderar nämligen på att flytta dit, har bott i spanien men klimatet duger inte.
Är det lätt att få napp med tjejer?
Är maten god?
Känner du dig rädd att bli utsatt för kriminalitet?
Hur är vädret?
Vad kostar det cirka att hyra en 2a?
Vad gör man för roligt där?
Många vita.?

Jag är ingen expert på Filippinerna, har bara ett besök där, men fick positiva vibbar när jag var där. Språket är det stora pluset tillsammans med deras positiva och glada inställning till livet.
Ja, lätt att få napp om du är en någorlunda normal vit man.
Maten är ok, inte som i Thailand men å andra sidan finns all världens mat på deras stora shoppingmalls.
Kriminalitet finns, det är vakter överallt, men normal vaksamhet räcker långt.
Vädret var ok i februari/ mars, hyra rum vet jag inget om.
Jag bara reste runt, kollade läget lite överallt. Det är inte alls den turisthysterin som i Thailand. Mycket koreaner, en del äldre amerikaner som bosatt sig där. Än så länge ont om araber och indier men de kommer väl hit också till slut.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2897905

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback