Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-11, 15:54
  #1
Medlem
Vad skulle ni rekommendera?

Har varit i Thailand och gillar beacherna och att det är hyfsat lätt att ta sig fram etc. Och att det bara tar några timmar att ta sig till bangcock eller phuket. Inga pit stops heller. Men det är svårt att snacka med the locals och sönderexploaterat.

Filips å andra sidan verkar skönare på så sätt att man kan ta sig fram på engelska, brudarna verkar skönare och som "svenne" är man mer exotisk. Nackdelen är ju att det verkar mer än omständligt att ta sig ner dit. Ffa om man inte är så intresserad av Manila. Och hatar flygbyte. Har sökt och sökt tills jag blir yr och hittar inga bra flyg eller rimliga priser.

Ni som varit i båda länderna vad skulle ni rekommendera? Målen är som vanligt; brudar, bärs, beaches och att glida runt...
Citera
2017-12-11, 16:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Vad skulle ni rekommendera?

Har varit i Thailand och gillar beacherna och att det är hyfsat lätt att ta sig fram etc. Och att det bara tar några timmar att ta sig till bangcock eller phuket. Inga pit stops heller. Men det är svårt att snacka med the locals och sönderexploaterat.

Filips å andra sidan verkar skönare på så sätt att man kan ta sig fram på engelska, brudarna verkar skönare och som "svenne" är man mer exotisk. Nackdelen är ju att det verkar mer än omständligt att ta sig ner dit. Ffa om man inte är så intresserad av Manila. Och hatar flygbyte. Har sökt och sökt tills jag blir yr och hittar inga bra flyg eller rimliga priser.

Ni som varit i båda länderna vad skulle ni rekommendera? Målen är som vanligt; brudar, bärs, beaches och att glida runt...

Fills blir svårt att kombinera med beach och brudar jämfört med Thailand. Du har Angeles city bara kolla YouTube fortfarande inte lika galet som thai förstås. Manila skulle jag glömma helt sjukt deprimerande att se alla barn i red light..... Du kommer flyga länge och mycket. Vissa kör combo bkk några dagar sedan vidare. Finns ju sjukt fina öar och stränder men frågan är om det är värt det. Helt upp till dig hur less du är på thai....
Citera
2017-12-11, 16:19
  #3
Medlem
flaskborstes avatar
Filippinerna är inte direkt partylandet nr1.. Visst finns det en del ställen.. Själv föredrar jag Dumaguete och Cebu. Betydligt lugnare än thailand men inte speciellt svårt att få napp..Filippinerna är nog mera för seriösa brudar man tänkt leva med.. Då någon tjej från en normalstor stad med collage utbildning..oftast är de oskulder upp i 20 års åldern..
Citera
2017-12-11, 16:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Fills blir svårt att kombinera med beach och brudar jämfört med Thailand. Du har Angeles city bara kolla YouTube fortfarande inte lika galet som thai förstås. Manila skulle jag glömma helt sjukt deprimerande att se alla barn i red light..... Du kommer flyga länge och mycket. Vissa kör combo bkk några dagar sedan vidare. Finns ju sjukt fina öar och stränder men frågan är om det är värt det. Helt upp till dig hur less du är på thai....

tja, ja det är förståss ett alternativ, att man kör BKK först och sen Fills och sen BKK igen. Men då blir det längre tid än vad jag planerat vara iväg. Hade tänkt 3-4 veckor. Har inte varit runt thai så mkt så svårt att vara helt less. Men med de erfarenheter jag har så är jag ganska mätt.

Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Filippinerna är inte direkt partylandet nr1.. Visst finns det en del ställen.. Själv föredrar jag Dumaguete och Cebu. Betydligt lugnare än thailand men inte speciellt svårt att få napp..Filippinerna är nog mera för seriösa brudar man tänkt leva med.. Då någon tjej från en normalstor stad med collage utbildning..oftast är de oskulder upp i 20 års åldern..

Hur är Dumaguete? Stor stad och mkt trafik? Hur är viben i staden? Långt till strand? Ja, jag tänkte hooka upp med några brudar som jag chattat med. Om det går. Party är inte nödvändigt men det bör vara chill och så...
Citera
2017-12-11, 16:57
  #5
Medlem
BDnrjs avatar
Thailand is probably the best for what you are looking for. The beer is cheap and young girls from everywhere like to party. Swedish people have a good reputation. Reccommend Koh Phangan full moon party and Koh Tao if you want to learn to scuba dive.
Citera
2017-12-11, 17:35
  #6
Medlem
RiverStyxs avatar
När det gäller "brudarna" har jag ingen egentlig erfarenhet själv och jag har aldrig ens varit i Filippinerna men jag har hört ett talessätt: "Thai-brudar vill ha pengar, Filippinas vill ha papper"

Dvs, thai-tjejer säljer sig för cash men vill oftast helst stanna i Thailand, Fillipinskor vill till väst och få fatt på ett uppehållstillstånd, eller medborgarskap.

Som sagt, mest ryktesvägen, men det är vad jag hört.
Citera
2017-12-12, 15:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
När det gäller "brudarna" har jag ingen egentlig erfarenhet själv och jag har aldrig ens varit i Filippinerna men jag har hört ett talessätt: "Thai-brudar vill ha pengar, Filippinas vill ha papper"

Dvs, thai-tjejer säljer sig för cash men vill oftast helst stanna i Thailand, Fillipinskor vill till väst och få fatt på ett uppehållstillstånd, eller medborgarskap.

Som sagt, mest ryktesvägen, men det är vad jag hört.

Så kan det vara, min spontana känsla/erfarenhet är att filipinas är mer varma och öppna och lättar att ha att göra med medan thai-tjejer är mer reserverade.
Citera
2018-02-15, 22:47
  #8
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Filippinerna är inte direkt partylandet nr1.. Visst finns det en del ställen.. Själv föredrar jag Dumaguete och Cebu. Betydligt lugnare än thailand men inte speciellt svårt att få napp..Filippinerna är nog mera för seriösa brudar man tänkt leva med.. Då någon tjej från en normalstor stad med collage utbildning..oftast är de oskulder upp i 20 års åldern..

Gammal tråd ,men att tro att ens collage tjejer är oskulder upp i 20 års åldern är bara fel fel fel som brasse sa,,,,,,
Eller finns det verkligen någon som tror att en Pinay i över 20 som ser ok ut är oskuld?
Citera
2018-02-16, 20:30
  #9
Medlem
Spännande tråd.

Angående flygtider och att det ska ta jävligt lång tid att flyga till Manila stämmer väl inte?
Tittade på att flyga Arlanda - Manila, skulle ta 14 timmar lite drygt med Qatar Airways för 4800 kr t/r. Så 14 timmar i flyg och sedan 3 timmar i taxi till Angeles är väl helt jämförbart med en resa till Pattaya typ?

Som sagt, det blir första gången för mig i Phili och Angeles, tydligen 3 timmar bort med taxi ifrån Manila har jag fått förklarat för mig.
Det jag spontant känner utan att ha varit där är att Indier, araber och annat löst folk inte hittat dit ännu.
Får helt enkelt bilda mig en uppfattning och återkomma, tråkiga är väl Angeles vs Pattaya att det inte finns något hav vid Angeles. Är det värdelöst kan man ju alltid förflytta sig för 500 kr lite drygt till något bad hak.
__________________
Senast redigerad av Horknullarn 2018-02-16 kl. 20:35.
Citera
2018-02-16, 21:07
  #10
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Spännande tråd.

Angående flygtider och att det ska ta jävligt lång tid att flyga till Manila stämmer väl inte?
Tittade på att flyga Arlanda - Manila, skulle ta 14 timmar lite drygt med Qatar Airways för 4800 kr t/r. Så 14 timmar i flyg och sedan 3 timmar i taxi till Angeles är väl helt jämförbart med en resa till Pattaya typ?

Som sagt, det blir första gången för mig i Phili och Angeles, tydligen 3 timmar bort med taxi ifrån Manila har jag fått förklarat för mig.
Det jag spontant känner utan att ha varit där är att Indier, araber och annat löst folk inte hittat dit ännu.
Får helt enkelt bilda mig en uppfattning och återkomma, tråkiga är väl Angeles vs Pattaya att det inte finns något hav vid Angeles. Är det värdelöst kan man ju alltid förflytta sig för 500 kr lite drygt till något bad hak.
Subic har strand, och ok barliv
Citera
2018-02-16, 21:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Subic har strand, och ok barliv

Subic är att jämföra med vad i Thailand?
Citera
2018-02-16, 21:35
  #12
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Subic är att jämföra med vad i Thailand?
Hua Hin kanske är det närmaste, finns 20 tal barer 2-3 floating bars, 10 Agogos
det är inte stort men skön stämning
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2897905

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback