Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-11, 13:19
  #1
Medlem
http://www.na.se/orebro-lan/orebro/p...n-sparrades-av

Såg precis avspärrningarna och pratade med ett gäng grabbar som påstår sig ha sett en kvinna med huckle som kastat sig handlöst ut i trafiken och blivit allvarligt skadad.

Någon som vet mer om händelsen eller upprinnelsen till det som inträffat?
Citera
2017-12-11, 13:39
  #2
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Olyckor och katastrofer
/Moderator
Citera
2017-12-11, 14:08
  #3
Medlem
flaskborstes avatar
Har hon nu försökt begå självmord så kan det ev bero på ett avslag på PUT en annan inte så ovanlig anledning kan vara en oönskad graviditet.
Citera
2017-12-11, 15:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Har hon nu försökt begå självmord så kan det ev bero på ett avslag på PUT en annan inte så ovanlig anledning kan vara en oönskad graviditet.

Du kan mycket väl vara något på spåret. Polismannen som efteråt fotograferade platsen var mycket förtegen. Jag tror inte alls på att det skedde en olycka. Ska någon överraska en bilist just på den där platsen så ska det mycket till. Att hon skulle "halkat" ut i vägen med en sådan fart känns också osannolikt i mina ögon, då farten som då krävts mycket sällan uppnås av en hucklebeklädd.
Citera
2017-12-11, 15:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajkahlua
http://www.na.se/orebro-lan/orebro/p...n-sparrades-av

Såg precis avspärrningarna och pratade med ett gäng grabbar som påstår sig ha sett en kvinna med huckle som kastat sig handlöst ut i trafiken och blivit allvarligt skadad.

Någon som vet mer om händelsen eller upprinnelsen till det som inträffat?


Arabisk skiljsmässa? (DET är varken skämt eller OT)

För det är ju bara mannen som normalt får skilja sig.
Citera
2017-12-11, 18:34
  #6
Medlem
Pluppiplupps avatar
Skulle väl kunna vara hedersrelaterat.

Har för mig att jag har hört om liknande förfarande tidigare, där kvinnan/ flickan "förmås" att begå självmord för att rädda sin heder.
Citera
2017-12-11, 18:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajkahlua
http://www.na.se/orebro-lan/orebro/p...n-sparrades-av

Såg precis avspärrningarna och pratade med ett gäng grabbar som påstår sig ha sett en kvinna med huckle som kastat sig handlöst ut i trafiken och blivit allvarligt skadad.

Någon som vet mer om händelsen eller upprinnelsen till det som inträffat?

de brukar kasta sig framför bilar när de inte får som de vill. Har aldrig hört någon kasta sig framför Tbanan eller tåg. Tycker muslimerna ska börja med det eller att de tar cyanid.
Citera
W.Irvings avatar

Moderatormeddelande

Postat av W.Irving 2017-12-11, 19:18
Medlem
En massa trams om grisar, påskkärringar och yxor i bakhuvuden har raderats, samt upphovsmännen varnats.

Tråden handlar om en påkörning, där offret tydligen bar någon slags huvudbonad. Diskutera det - och spekulera då inom ämnet.

/Moderator
2017-12-11, 21:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Arabisk skiljsmässa? (DET är varken skämt eller OT)

För det är ju bara mannen som normalt får skilja sig.
Det stämmer inte, åtminstone i Shia avdelningen av denna "religion", kan faktiskt kvinnan lämna mannen. Problemet är att hon inte får någon försörjning, om hon inte själv är rik, emellertid,har hon vid giftet överlämnat sin hemgift till mannen, som han sedan kan behålla. Hon får inte heller behålla barnen,om inte mannen säger att de kan du ta med dig! Detta vet jag då jag höll på att gifta mig med en persisk kvinna. Tyvärr blev det bråk!
Citera
2017-12-11, 21:24
  #10
Medlem
S-hund temporärs avatar
Det är inte bara muhammedanskor som är behucklade, ifall det är det enda signalementet. Jag kommer att tänka på den där formen av ziganism där bedragare slänger sig på bilar (som inte kör alltför fort) för att på plats kräva ersättning från föraren för sveda och värk. Vi har redan all annan sorts ziganism i landet, så det skulle inte förvåna mig om även denna typ nu har börjat utövas här.
Citera
2017-12-11, 21:42
  #11
Medlem
Kan det vara så att hucklet skymt sikten och orsakat olyckan?
Citera
2017-12-12, 01:03
  #12
Medlem
Gertrud1s avatar
Occams razor säger hedersrelaterat. Familjen återtar sin heder genom att pressa en kvinna som dragit skam på sig att ta livet av sig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback