Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-11, 10:06
  #1
Medlem
Kan någon svara på varför föräldrar går med barnvagnen i gatan (där det kör bilar) istället för på trottoaren? Är det för att de är så slöa och bekväma att det riskerar sina barns liv och hälsa?
Detta nonchalanta beteende finns året runt, även vår och sommar när det är snöfritt.
__________________
Senast redigerad av tryggvardag 2017-12-11 kl. 10:11.
Citera
2017-12-11, 10:09
  #2
Medlem
För att vägen är saltad och de inte vill halka och få en barnvagn åkandes nedför en backe.
Citera
2017-12-11, 10:15
  #3
Medlem
Dom går där för at det är oplogat och osandat och osaltat och halt och dessutom igenplogat i varje korsning.
Det var en jävla plåga at ta sig runt med barnvagn när det snöat och man bodde i stan. Til och från dagis och skola och lyfta barnvagn över vallar och halka runt.
Citera
2017-12-11, 10:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeymoney22
För att vägen är saltad och de inte vill halka och få en barnvagn åkandes nedför en backe.
Men varför gör det det på sommaren då?
Citera
2017-12-11, 10:16
  #5
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeymoney22
För att vägen är saltad och de inte vill halka och få en barnvagn åkandes nedför en backe.

På trottoare är det sandadt samt ibland även saltat dom riskerar mer sitt eget och barnets liv genom att gå på vägen.

Sen är det alltid yngre mammor 20-25 år som tror att bara för att dom är mamma så finns det inga lagar för dom eller deras barnvagn
Citera
2017-12-11, 10:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Dom går där för at det är oplogat och osandat och osaltat och halt och dessutom igenplogat i varje korsning.
Det var en jävla plåga at ta sig runt med barnvagn när det snöat och man bodde i stan. Til och från dagis och skola och lyfta barnvagn över vallar och halka runt.
Ja, men varför ser man detta beteende året runt? Vad finns det för skäl på den delen av året när det är varm och snöfritt?
Citera
2017-12-11, 10:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
På trottoare är det sandadt samt ibland även saltat dom riskerar mer sitt eget och barnets liv genom att gå på vägen.

Sen är det alltid yngre mammor 20-25 år som tror att bara för att dom är mamma så finns det inga lagar för dom eller deras barnvagn

Jag bor i en medelstor stad och här är det varken sandat eller plogat på många trottoarer, isbana.

Vad har yngre mammor med detta att göra? De vill väl lika lite halka med en barnvagn som alla andra? Du är efterbliven.
Citera
2017-12-11, 10:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Ja, men varför ser man detta beteende året runt? Vad finns det för skäl på den delen av året när det är varm och snöfritt?

Det har jag ALDRIG sett någon göra. Nu hittar du på för att jag debunkade din teori om att föräldrar gillar att gå i gatan för att jävlas.
Citera
2017-12-11, 10:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
På trottoare är det sandadt samt ibland även saltat dom riskerar mer sitt eget och barnets liv genom att gå på vägen.

Sen är det alltid yngre mammor 20-25 år som tror att bara för att dom är mamma så finns det inga lagar för dom eller deras barnvagn
Det är ju ingen större tröst när ungen blivit mosad av ett fordon på ett ton.
Citera
2017-12-11, 10:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeymoney22
Jag bor i en medelstor stad och här är det varken sandat eller plogat på många trottoarer, isbana.

Vad har yngre mammor med detta att göra? De vill väl lika lite halka med en barnvagn som alla andra? Du är efterbliven.
Men varför går de även på körbanan när det är sommar?
Citera
2017-12-11, 10:21
  #11
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeymoney22
Jag bor i en medelstor stad och här är det varken sandat eller plogat på många trottoarer, isbana.

Vad har yngre mammor med detta att göra? De vill väl lika lite halka med en barnvagn som alla andra? Du är efterbliven.

Oj vart du kränkt för att jag nämnde att det va mammor mellan 20-25?

För att det är yngre lattemammor som gör på detta vis, så då menar du att det är ok att dom går i vägbanan med sina barn där risken är att bli påkörd är stor? hoppas du inte är förälder
Citera
2017-12-11, 10:22
  #12
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Det är ju ingen större tröst när ungen blivit mosad av ett fordon på ett ton.

vad menar du? att dom likaväl kan bli det om dom är på trottoaren?

Tuta nästa gång
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback