Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-13, 10:58
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offscreen
Det kan vara andra saker som spelar in här. Universiteten har ofta samarbeten med andra universitet utomlands. Har KTH eller Chalmers något samarbete med ett universitet i USA som du är intresserad av? I så fall underlättar det för dig, om du vill läsa en termin på något av de universiteten.

Sen får du bolla lite med vart du tänker söka dig. Jättar som Google och Microsoft kanske känner till dessa skolor, p.g.a. mängden intervjuer som de gör. Men jag har väldigt svårt att se ett tillfälle då du inte skulle få en plats för att du gått på Chalmers och inte KTH, även om du söker dig till någon av dem.
Detta låter rimligt.
Med det sagt vet jag att E iaf har utbyte med stanford, vilket ligger bra till om man vill till valley. Om D har det akn jag inte uttala mig om däremot.
Citera
2017-12-14, 22:49
  #14
Medlem
EnGodForlorares avatar
Gör högskoleprovet. Är du tillräckligt smart för att gå KTH Data får du utan problem 1,8 eller högre och är därmed garanterad plats på utbildningen. Ditt största problem kommer naturligtvis att bli att hitta något ställe att bo i Tjockholmen.
Citera
2017-12-14, 22:52
  #15
Medlem
1 år är relativt lång tid för en så liten skillnad, allt annat lika.

Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Betygsgränsen är inte direkt hög. Hade han ambition hade han haft betygen.

Jobba alternativt plugga lite programmering samtidigt som du pluggar upp dina betyg / pluggar till hp. Det är mycket mindre arbete att komma in den vägen.

Programmering är väl ändå den enklare delen av programmet? Endast svårt om man aldrig gjort det förut, vilket i sig är underligt om man sökt sig till en sådan utbildning (med tanke på hur mycket exponering mot programmering som finns idag).
__________________
Senast redigerad av har 2017-12-14 kl. 23:14.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback