Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-11, 01:54
  #1
Avstängd
BambaNinjas avatar
Jag satt och pysslade i en annan tråd och sökte lite i ämnet "föräldrarskap" på youtube för att inhämta lite material till mina tankar. Man ska alltid hämta input från olika håll.

DÅ kommer jag äver en kvinna som talar ut om hur mycket hon ångrar sitt moderskap men inte sina barn. Hur går det ens ihop? Vad säger hon? Jag förstår absolut ingenting? Säger hon att hon skulle velat vara miljonär och haft skötare så att föräldrarskapet blev lättare? Jaha.. Jag skulle velat vara miljonär för då kunde jag runkat i en skönare stol och aldrig mer behövt ta kollektivtrafiken. Om vi ska sluta slå in öppna dörrar nu, så ställer jag återigen frågan vad hon ens menar.
https://www.youtube.com/watch?v=atOCbLCGKPM

Denna dysfunktionella kvinna sitter i televisionen och klagar på precis allting och tar INGET som helst ansvar. Hon har haft två förhållanden och skaffat fyra barn, BÅDA relationerna fallerade. Den ena mannen tog inte ens ansvar för sina barn. Var det månne skitstövlar hon lät sig imponeras av, när missade hon att göra en bedömning av dessa männen innan att hon skaffade 4 barn med dem?!?!

När hon skaffade barn så kände hon direkt att DETTA VAR JU JOBBIGT. Jag har inte ens barn och vill nog inte ens ha men TILL OCH MED JAG VET ATT HA BARN ÄR JOBBIGT. Under denna tiden arbetade hon som skötare så jag ger henne att hon inte är den skarpaste kniven i lådan. Så helt plötsligt börjar hon känna sig instängd då hon måste ta hand om barnen. Det tar ju tid och kostar.
Hon vill utbilda sig så då utbildar hon sig till GENUSVETARE, för det är det absolut bästa sättet att garantera ekonomin.

Och det absolut värsta med det här reportaget är hur det på ett exemplariskt sätt visar hur dagens kvinnor tänker. De ska ha allt, men framförallt ska de ha karriär och samtidigt ha barn. Historiskt sett har det varit så att kvinnor tog hand om barn sedan fick de möjligheten att skaffa en karriär. VILKET ÄR FINE, men nu har vi då kommit till tredje steget, NU SKA VI HA ALLT. Karriär, bil, hund, hus, fritidsintresse, barn, resa, utbilda sig, hinna vara avslappnad, gå i yoga och allt ska ske samtidigt.
Kvinnan i det här reportaget lider med allra högsta sannolikhet av en diagnos, antisocial eller borderline. Hon framstår som en fruktansvärd människa. OCH HON SKYLLER PRECIS ALLTING PÅ SAMHÄLLET.

Och som ingen kan ha missat ska nu samhället ge sådana här kvinnor som just vill ha ALLT möjligheten att skaffa barn genom ett litet spermasprut in i könet och sedan har de ett barn, men med tanke på att den här kärringen inte kunde lista ut att 4 BARN var krävande frågar jag mig om MÄNNISKOR VERKLIGEN HELT HAR MISSAT ATT BARN TAR TID. Varför och när hände detta? När blev det rådande konsensus att barn inte är krävande?
__________________
Senast redigerad av BambaNinja 2017-12-11 kl. 01:56.
Citera
2017-12-11, 02:38
  #2
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambaNinja
Och som ingen kan ha missat ska nu samhället ge sådana här kvinnor som just vill ha ALLT möjligheten att skaffa barn genom ett litet spermasprut in i könet och sedan har de ett barn, men med tanke på att den här kärringen inte kunde lista ut att 4 BARN var krävande frågar jag mig om MÄNNISKOR VERKLIGEN HELT HAR MISSAT ATT BARN TAR TID. Varför och när hände detta? När blev det rådande konsensus att barn inte är krävande?

Är det rådande konsensus, eller är det confirmation bias från din sida? Du har sett EN kvinna prata.

En vän till mig vill flytta till Spanien, jag tror inte att alla mina vänner, eller alla män, vill flytta till Spanien.

Givetvis finns det folk som underskattar hur jobbigt det är med barn, eller som skaffar barn med en partner som det inte kommer hålla med. Sånt händer.
Citera
2017-12-11, 02:45
  #3
Avstängd
BambaNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Är det rådande konsensus, eller är det confirmation bias från din sida? Du har sett EN kvinna prata.

En vän till mig vill flytta till Spanien, jag tror inte att alla mina vänner, eller alla män, vill flytta till Spanien.

Givetvis finns det folk som underskattar hur jobbigt det är med barn, eller som skaffar barn med en partner som det inte kommer hålla med. Sånt händer.

Det är utan tvekan i den riktningen konsensus går. Varför tror du att det för ett tag sedan blelv tillåtet för ensamstående att skaffa barn? Barnen kan numera komma i alla dessa former, vem är vi att döma. Vill föräldern ha ett barn ska föräldern ha barn! Annars är du fördomsfull.
Barn vill ha husdjur men de förstår inte ansvarstagandet så då får föräldern förklara det för dem. Nu säger samhället att barn ja de kan OCH SKA komma.
Förstår du? Ja du förstår men du spelar dum!
Citera
2017-12-11, 03:24
  #4
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambaNinja
Förstår du? Ja du förstår men du spelar dum!

Nej, jag förstår inte alls hur du får det till att rådande konsensus skulle vara att barn inte är krävande.
Citera
2017-12-11, 03:43
  #5
Avstängd
BambaNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Nej, jag förstår inte alls hur du får det till att rådande konsensus skulle vara att barn inte är krävande.

Fan vad trött jag blir.

Men då är det kanske dags att vi institualiserar hen. Barn blir något man bara måste ha, istället för att faktiskt se det för vad det är. Det är något man ägnar resten av sitt liv åt. Inte något som vi bara måste göra allt vi kan för att kunna ge till föräldrar, som INTE ENS orkar skaffa sig en partner.
Men det förstår du inte nej, det är svårt! Förmodligen vet du inte heller att lagarna skapas ifrån politiken. Nej det är också svårt!

Go natt
__________________
Senast redigerad av BambaNinja 2017-12-11 kl. 03:48.
Citera
2017-12-11, 04:48
  #6
Medlem
Jellohs avatar
Jag har en teori baserad på mitt eget liv: Det är inte barnen som är krävande, det är kvinnorna. Visst kan barn vara krävande ibland, men efter småbarnsåldern är de betydligt mindre krävande än att ha tjej.

Tjejer kräver saker hela tiden av sig själva och sin omgivning och har svårare att fatta saker man säger till barn i samma situation som "ibland kan man inte få allt", "det är bra att ha tålamod och jobba hårt" och "livet är orättvist".
Det går hem hos en fyraårig pojke om man förklarar pedagogiskt, men jag skulle nog inte våga säga det till en vuxen kvinna.
Citera
2017-12-11, 07:56
  #7
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Jag har en teori baserad på mitt eget liv: Det är inte barnen som är krävande, det är kvinnorna. Visst kan barn vara krävande ibland, men efter småbarnsåldern är de betydligt mindre krävande än att ha tjej.

Tjejer kräver saker hela tiden av sig själva och sin omgivning och har svårare att fatta saker man säger till barn i samma situation som "ibland kan man inte få allt", "det är bra att ha tålamod och jobba hårt" och "livet är orättvist".
Det går hem hos en fyraårig pojke om man förklarar pedagogiskt, men jag skulle nog inte våga säga det till en vuxen kvinna.

+1 på ovanstående.

Min erfarenhet är att kvinnor är "barnsligare" än barn.
Värdelös impulskontroll, kräver respekt utan att ha förtjänat det, förstår enkla resonemang men väljer att gå på känsla istället etc.
Citera
2017-12-11, 09:38
  #8
Medlem
BigDaddyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
+1 på ovanstående.

Min erfarenhet är att kvinnor är "barnsligare" än barn.
Värdelös impulskontroll, kräver respekt utan att ha förtjänat det, förstår enkla resonemang men väljer att gå på känsla istället etc.

Instämmer i detta. Kvinnor verkar inte förstå innebörden av handling/konsekvens. Hela tiden det här med att tänka med "hjärtat". Skulle Sverige styras av kvinnor skulle hela systemet braka ihop.
Citera
2017-12-11, 09:53
  #9
Medlem
poxers avatar
Blir det för mycket är det bara sjukskriva sig för utmattning, pappa staten betalar alltid. Än så länge.
Citera
2017-12-11, 09:57
  #10
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
+1 på ovanstående.

Min erfarenhet är att kvinnor är "barnsligare" än barn.
Värdelös impulskontroll, kräver respekt utan att ha förtjänat det, förstår enkla resonemang men väljer att gå på känsla istället etc.

Flickor blir barnsligare när de blir vuxna?
Citera
2017-12-11, 10:01
  #11
Medlem
Neurosias avatar
Det där med barn verkar stämma på väldigt många kvinnor OCH män. Det är som om de trodde att barn var något tillbehör till ett fjortisliv för att sedan när de kom, inse att det faktiskt inte är roligt alla gånger och att de kräver vuxet ansvarstagande.
Citera
2017-12-11, 10:34
  #12
Medlem
Humor. Det här är hur man lyckas få en hel nation att bli cucks.

Medan jubelidioten knullade fram barn med badboys så kräver hon nu att andra män
(som de facto drar in mest skatt) ska skänka ännu mer av sina arbetade skattepengar i hennes egen ficka därför att hon var för dum i huvudet för att använda kondom eller tänka på konsekvenserna av att inte skaffa barn med ett low-life.

Hon säger att hon nu kräver att ni män som faktiskt har gjort rätt för er i livet minsann ska skärpa till er, ni ska ta er i kragen och ni ska fan börja ta ansvar för ungarna som hon och andra singelmorsor knullat fram med diverse badboys.
Ni ska nu bli cucks och försörja deras ungar därför att hon själv var för jävla dum i huvudet och har gjort usla livsval som fuckat upp det för henne själv. NI ska ta ansvar för hennes misstag!

Självgod som hon är vräker hon ur sig att hon minsann hade blivit en framgångsrik politiker (för hon kan inte skaffa sig ett riktigt jobb?) om det inte vore för att andra människor inte tagit ansvar för ungarna hon skaffat.

Sen valde hon att utbilda sig till genusvetare i 4 jävla år för att kunna skaffa ett låtsasjobb som aldrig hade funnits på den fria marknaden. Camilla må vara en av de mest vidrigaste och korkade människor jag sett på länge.

Och dessutom som svarar hon att hon tror att inslaget bara kommer bemötas positivt men alla som har det minsta negativt att säga om avfärdar hon enkelt och bekvämt som nättroll, så hon slipper bemöta eller reflektera över någon form av kritik.
__________________
Senast redigerad av BrunoC 2017-12-11 kl. 10:43.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback