Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-11, 01:15
  #1
Medlem
Hej FB!

Jag och en tjej har hållt på lite tillochfrån sen September förra året, blev dock seriöst under April- Juli. Sedan blev de bråk och det var slut med det, dock visste jag hela tiden att det skulle bli vi igen. Sen började jag med droger & pullade också en annan tjej.

Vilket visade sig få konsekvenser, nu när jag och denna tjej jag hållt på med började träffas igen sa hon direkt från första början att hon inte visste om detta skulle funka, dock säger hon att hon gillar mig hur mycket som helst. Nu har det gått två veckor sen vi träffades, och hon säger att det inte kommer funka. Hon sa senast ikväll att hon alltid kommer gilla mig hur mycket som helst, bara att det inte kommer funka.

Hur övertalar jag hon?
Citera
2017-12-11, 01:17
  #2
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Visa att det funkar?
Citera
2017-12-11, 01:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maackannn
Hej FB!

Jag och en tjej har hållt på lite tillochfrån sen September förra året, blev dock seriöst under April- Juli. Sedan blev de bråk och det var slut med det, dock visste jag hela tiden att det skulle bli vi igen. Sen började jag med droger & pullade också en annan tjej.

Vilket visade sig få konsekvenser, nu när jag och denna tjej jag hållt på med började träffas igen sa hon direkt från första början att hon inte visste om detta skulle funka, dock säger hon att hon gillar mig hur mycket som helst. Nu har det gått två veckor sen vi träffades, och hon säger att det inte kommer funka. Hon sa senast ikväll att hon alltid kommer gilla mig hur mycket som helst, bara att det inte kommer funka.

Hur övertalar jag hon?

Låter som upprinnelsen på ett bra förhållande. Not. Näe men seriöst, lägg ner detta. Drogerna också.
Citera
2017-12-11, 01:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Låter som upprinnelsen på ett bra förhållande. Not. Näe men seriöst, lägg ner detta. Drogerna också.

Drogerna är borta för gott.
Citera
2017-12-11, 01:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maackannn
Drogerna är borta för gott.

Vad är det som inte funkar då? Prata med henne och bestäm er för att ta en paus från varandra någon månad. Sen kan ni ses och se om det känns annorlunda.
Citera
2017-12-11, 01:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Vad är det som inte funkar då? Prata med henne och bestäm er för att ta en paus från varandra någon månad. Sen kan ni ses och se om det känns annorlunda.
Hon verkar ej ha släppt det jag har gjort innan.
Citera
2017-12-11, 01:38
  #7
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maackannn
Hej FB!

Jag och en tjej har hållt på lite tillochfrån sen September förra året, blev dock seriöst under April- Juli. Sedan blev de bråk och det var slut med det, dock visste jag hela tiden att det skulle bli vi igen. Sen började jag med droger & pullade också en annan tjej.

Vilket visade sig få konsekvenser, nu när jag och denna tjej jag hållt på med började träffas igen sa hon direkt från första början att hon inte visste om detta skulle funka, dock säger hon att hon gillar mig hur mycket som helst. Nu har det gått två veckor sen vi träffades, och hon säger att det inte kommer funka. Hon sa senast ikväll att hon alltid kommer gilla mig hur mycket som helst, bara att det inte kommer funka.

Hur övertalar jag hon?

Tror du hon har rätt? Om du tror det, är det verkligen en bra ide att försöka övertala henne?
Tror du hon har fel? Isåfall, fråga varför hon tror det inte kommer funka, och försök och resonera kring det så objektivt ni kan. Ni tjänar nog båda på om ni kommer fram till det sanna svaret på frågan.
Gillar du verkligen tjejen så försök skärp till dig beträffande droger etc så kanske hon tror på dig tillräckligt för att ge dig en chans. Det tjänar du ju isåfall på själv också.
Citera
2017-12-11, 02:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Tror du hon har rätt? Om du tror det, är det verkligen en bra ide att försöka övertala henne?
Tror du hon har fel? Isåfall, fråga varför hon tror det inte kommer funka, och försök och resonera kring det så objektivt ni kan. Ni tjänar nog båda på om ni kommer fram till det sanna svaret på frågan.
Gillar du verkligen tjejen så försök skärp till dig beträffande droger etc så kanske hon tror på dig tillräckligt för att ge dig en chans. Det tjänar du ju isåfall på själv också.

Jag har aldrig känt likadant för en tjej och hon säger att hon aldrig känt likadant för en kille, vi kan prata med varann om verkligen allt. Det kan jag och har verkligen aldrig kunnat med någon annan tjej.

Men jag vet verkligen inte hur jag ska övertala henne.
Citera
2017-12-11, 02:53
  #9
Medlem
NovaOculuss avatar
du kan inte övertala någon, om hon inte tror på er så kommer det inte hålla
Citera
2017-12-11, 03:19
  #10
Medlem
Micke-13s avatar
Börja med drogerna igen så glömmer du snabbt henne och får snabbt brudar som går med på allt om du har schysst knark och ser hyfsat bra ut , ja lovar dig gubben!
Citera
2017-12-11, 08:29
  #11
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maackannn
Jag har aldrig känt likadant för en tjej och hon säger att hon aldrig känt likadant för en kille, vi kan prata med varann om verkligen allt. Det kan jag och har verkligen aldrig kunnat med någon annan tjej.

Men jag vet verkligen inte hur jag ska övertala henne.
Får jag fråga varför du tar för givet att det ens existerar ett sätt att övertala henne? Jag fattar att ni millennials tycker att ni har rätt till saker om ni bara vill ha dom tillräckligt mycket. Men mer objektivt, varför tror du att det går att övertala någom att lita på dig?

Jag får ju en känsla av att du tänker dig att det finns några magiska ord och uttryck som kommer få henne att ändra sig. Bara att du inte vet vilka dom där mystiska, magiska orden är. Och att det är det du behöver hjälp att komma på. Inget annat.

Du har saboterat hennes tillit genom ditt beteende. Det tar mycket lång tid att återbygga någons förtroende. Om det ens går. Det finns inga garantier för det alls. Det är dessutom inte en fråga om övertalning. Det finns inget supercoolt du bara kan säga för att hon plötsligt ska börja lita på dig igen. Man kan ju vända på steken om man vill. Varför vägrar du låta dig bli övertalad om att hon har rätt i att det inte kommer fungera? Vilka ord eller meningar är det du behöver höra för att bli övertalad om att hon har rätt?
Citera
2017-12-11, 09:41
  #12
Medlem
skankyhos avatar
You sir, are an idiot! Du har skitit i det blå skåpet. Glöm och gå vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback