Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-14, 01:03
  #13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Min pojkvän är ingen dörrmatta bara för att han inte är en antifeminist.

Den politiska tillhörigheten hör inte hit för det spelar ingen roll. Samma sak med religion osv osv.

Om han böjer sig och kompromissar hela tiden.
Du får han att känna ånger och skuld för att han vill se på en fotbollsmatch med sina vänner utan dig och slutar med detta.
Att han inte sätter dig först i alla lägen. Sättar han dig först i alla lägen så är han en "beta", "toffel", "dörrmatta".

Flertalet män är av denna kalibern som jag skriver ovan. Dom är pussy whipped.
Citera
2017-12-14, 01:20
  #14
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Vad är det med dessa jävla vantar som styrs och manipuleras av kvinnor, utan egen vilja - amöbor i en manskropp. Jag hade gärna sett en betaman förklara kulturen som frodas i Sverige, hur ser er vardag ut?

Ja det började väll med att pappan blev pussywhipped så att spermierna blev toffelspermier. Sedan så befruktade nån av dessa ägget. Ut kom en liten toffelbäbis som blev uppfostrad att ha en så underbar fin moral av sin feministmamma.
There you have it, en drontpojke som blev allt annat än vad modern tänkt sig. Hon trodde att han skulle bli en kämpe som kämpade för allas rättvisa, när han istället blev en liten konflikträdd toffel. Ujujuj.
Citera
2017-12-14, 01:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ja det började väll med att pappan blev pussywhipped så att spermierna blev toffelspermier. Sedan så befruktade nån av dessa ägget. Ut kom en liten toffelbäbis som blev uppfostrad att ha en så underbar fin moral av sin feministmamma.
There you have it, en drontpojke som blev allt annat än vad modern tänkt sig. Hon trodde att han skulle bli en kämpe som kämpade för allas rättvisa, när han istället blev en liten konflikträdd toffel. Ujujuj.

Fast krävs det då inte en beta-hanne i första läget för att kunna bli pussy-whipped?
Citera
2017-12-14, 04:05
  #16
Medlem
Brunbeverns avatar
Det fascinerande jag tycker med många såna här män, är att man ofta ser att det är män som annars är motsatsen till tofflar (som inte tar skit av andra) som ofta hamnar där. Det är män med låg impulskontroll, som är egoistiska av sig, har ofta sen utveckling socialt, inte så respektfull mot andra och liknande som hamnar i toffel-fällan. Det vill säga, det är inte ovanligt att de är douches mot andra, men tofflar för tjejen.

Däremot personer som är mer normala, kanske helt åt andra hållet till och med och är respektfulla och rättvisa personer. De har en tendens att ta mindre skit av sina tjejer. Kanske för att dessa i grund och botten har mer integritet och behandlar alla lika? Jag vet inte.

Det är inget jag säger som fakta, bara en observation jag gjort utifrån folk i min omgivning och kompisar och andra personer.
Citera
2017-12-14, 13:55
  #17
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhalsim8
Fast krävs det då inte en beta-hanne i första läget för att kunna bli pussy-whipped?

Alla män kan bli pussywhipped into submission, det krävs bara en tillräckligt rabiat kvinna, och att värdet av att stanna kvar med henne är större än att lämna.
Citera
2017-12-14, 14:03
  #18
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Alla män kan bli pussywhipped into submission, det krävs bara en tillräckligt rabiat kvinna, och att värdet av att stanna kvar med henne är större än att lämna.

Helt rätt! Det är ju enkelt att att vara dominant med en tjej man inte älskar och det klarar nästan vilken kille som helst skulle jag vilja påstå. Vad som skiljer männen åt är deras kapacitet att kunna stå rakryggad framför kvinnan man älskar djupt. Det krävs mental styrka att sätta kvinnan man älskar på plats.
Citera
2017-12-14, 16:52
  #19
Medlem
Jag är tyvärr en sån som tenderar att toffla. Jag tror det har med en känsla av otillräcklighet att göra, om jag har känslan av att "hon är alldeles för snygg för mig". Jag är även lite för sexfixerad, får jag bra sex ofta blir jag väldigt fort kär. Får jag ta henne i stjärten (Jag är inte en sån kille som vanligtvis får ta tjejer i stjärten) tappar jag omdömet helt och börjar nästan dyrka henne.

Men jag tror även normala, icke-toffliga män kan bli tofflar med tiden, i långa relationer. Det går inte på en månad, utan under lååång tid, lite i taget. Jag tror inte ens de märker de själva, och skulle tom. kunna håna någon annan som tofflar omedvetna om sin egen tofflighet.
Citera
2017-12-16, 22:45
  #20
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag är tyvärr en sån som tenderar att toffla. Jag tror det har med en känsla av otillräcklighet att göra, om jag har känslan av att "hon är alldeles för snygg för mig". Jag är även lite för sexfixerad, får jag bra sex ofta blir jag väldigt fort kär. Får jag ta henne i stjärten (Jag är inte en sån kille som vanligtvis får ta tjejer i stjärten) tappar jag omdömet helt och börjar nästan dyrka henne.

Men jag tror även normala, icke-toffliga män kan bli tofflar med tiden, i långa relationer. Det går inte på en månad, utan under lååång tid, lite i taget. Jag tror inte ens de märker de själva, och skulle tom. kunna håna någon annan som tofflar omedvetna om sin egen tofflighet.

Man får skilja på att toffla och att värdera sin egen lycka framför sin partners lycka.

Allt handlar om hur du beter dig i övriga situationer och hur du prioriterar din egen lycka. Jag ser inget fel med att "toffla" eller skämma bort sin partner då och då. Men det man måste inse är att börjar man prioritera bort sakerna man själv tycker om eller gör en lycklig, för att vara med sin partner, det är då man är ute på tunn is. Kvinnor känner av detta och med tiden kommer de tappa respekten för en eller bara se en som oattraktiv.

Tjejen säger; "Åhhh måste du till gymmet idag igen? Du har ju mig, du är fin som du är."
Killen säger; "Ja ok gumman, kan skippa det idag för din skull "

För mig är detta ett helt oacceptabelt beteende, för man MÅSTE prioritera sig själv och de saker som gör en lycklig. Egentligen bör man leva och agera som man gjorde innan man träffade sin partner, för hon föll för ens karaktär/personlighet som man var då.

Anledningen till att så många tofflar är helt enkelt för att de är rädda för att tjejen ska lämna en ifall man inte "ställer upp" och gör som hon säger. Hur egoistiskt det än låter, så kommer jag alltid att ställa min lycka framför min partner. Blir jag tvungen till att prioritera bort min lycka för att göra henne lycklig så har jag förlorat mig själv.

En desperat man behöver tjejen för att vara lycklig, en vettig man vill ha kvinnan men vet att han inte behöver henne för att vara lycklig. Jag tänker såhär ifall jag är orolig för att tjejen ska lämna mig; "Om jag lyckats ragga till mig en såhär grym brud, vad säger att jag inte kan göra det igen (ifall hon drar)?".
__________________
Senast redigerad av rejman 2017-12-16 kl. 22:47.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback