Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-12-12, 17:16
  #61
Medlem
hitmanneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevve999
Såklart att läkare hållet i allt detta, men vi har nu testat utan medicin och nu känner han sig snurrig och har ont i huvudet

Klart hjärnan reagerar, kallas avtändning

alla dagliga droger har ju gjort så att hjärnan förväntar sig att den dagliga dopamin/serotoning osv kyssen ska komma
Citera
2017-12-12, 22:59
  #62
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevve999
Såklart att läkare hållet i allt detta, men vi har nu testat utan medicin och nu känner han sig snurrig och har ont i huvudet

Alltså vad menar du ed att ni nu har testat utan mediciner?

I samråd med sonens psykiater? Vilka mediciner har han slutat ta eller trappat ned?
Citera
2017-12-13, 00:54
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kevve999
Idag tog han inte elvanse och igår kväll tog han inte sömn medicin och nu har han känt sig bättre men är dock trött för att han inte sov igår natt men jag får försöka få honom till sängen tidigt. Det han gjorde var att iallafall ha en morgon promenad.

Låter som en bra början. Vistas han ute mycket och får dagsljus i tillräcklig mängd så blir han naturligt trött. Bra sömn är nyckeln till mycket positivt. Försök uppmuntra honom att gå med i någon förening, odla ett intresse, med resultat att han kommer att känna att han faktiskt blir bra på att fixa saker. Sådant kan göra underverk.
Låt det ta lite tid, och ta en sak i taget. Hoppas det går bra för er.
Citera
2017-12-13, 12:03
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kevve999
Ja absolut när han inte tagit den har han inte kunnat sova.


Hur länge har han ätit den och hur lång tid tog det innan den börja hjälpa , vad menar du med att han inte kan sova , är han vaken dygnet runt eller bars har svårt att somna
Citera
2017-12-22, 07:08
  #65
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
TS; har din son fått en ordentlig utredning? "Hjärna medicin" är inte godis. Han ska göra test hos en psykiater, om det är diagnos som ska utredes. Psykologen kan bara 'snacka'.

Han har Elvanse på recept vilket betyder att han fått ADHD diagnos av kvalificerad läkare. Skriva inte ut annars.
Citera
2017-12-22, 07:10
  #66
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevve999
Det det ända min 13 åring gör på dagarna är att sitta och spela eller ligger och kollar på youtube han säger att han inte har vänner i skolan eller nån som stöttar honom, jag stöttar självklart honom men det funkar bara ett tag sen så känner han sig nere igen. Han går på medicin (elvanse, setralin, mellatonin och haldol) Vi har sökt hjälp om en bättre skola för han klarar inte av skolan så han går inte dit för än han fått hjälp, hjälpen ska socialen fixa men det har gått ett tag nu och skol chefen vill att han ska vara kvar och gå för de fattar ju inte allvaret. Han dricker kaffe för att bli pigg och då får han också lust med lite iallafall som att gå ut lite eller nåt liknande. Annars går han aldrigut han försöker jätte mycket men inget händer jag har försökt hjälpa så mycket jag kan och försökt prata med skolchefen men de förstår ändå inget, det är inte mycket jag kan göra känns det som. Om inget händer så säger han att han ska dö för han vill få bra utbildning och bra jobb.

Haldol!? Tror fan han inte kommer ur sängen... Be hans psykiatriker justera medicinen.

Ger du pojken medicinerna eller har han hand om dom själv?
Citera
2017-12-24, 19:16
  #67
Medlem
Fy fan så sjukt att han vid 14 års ålder står på dessa mediciner! WTFFFFFF är fel på den sjuka efterblivna psykiatriker som slänger tunga mediciner!?
Citera
2017-12-25, 02:18
  #68
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
TS; har din son fått en ordentlig utredning? "Hjärna medicin" är inte godis. Han ska göra test hos en psykiater, om det är diagnos som ska utredes. Psykologen kan bara 'snacka'.

Elvanse har man inte på recept om man inte har genomgått en neuropsykiatrisk utredning med ADHD som slutsats.
Citera
2017-12-26, 12:01
  #69
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Elvanse har man inte på recept om man inte har genomgått en neuropsykiatrisk utredning med ADHD som slutsats.

I princip är jag inte för och hälla 'mediciner' i barn.
Citera
2017-12-27, 22:57
  #70
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
I princip är jag inte för och hälla 'mediciner' i barn.

Där är vi överrens tror jag
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback