Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 17:53
  #1
Medlem
Tja,

Jag har haft Tinder flera gånger. Har en fysisk aspekt som många tjejer anmärker negativt på, det gjorde mig en aning osäker på mig själv i början. Nu är jag inte det längre, utan visar det tydligt för att undvika överraskningar när man träffas.

Utöver detta så är det lite egokrossande att få så lite matchningar, kanske blir typ 3 i veckan och man känner en jävla stress på att "underhålla" för att få nåt att hända.
Är ganska så självsäker av mig IRL, men att SMSa/skriva meddelande känns inte som min grej.
Jag är helt enkelt en intressantare kommunikatör IRL än online vilket gör att tjejer tappar intresse till högre grad än IRL.
Det kan också bero på att jag själv ofta tappar intresse och inte tycker att det är speciellt kul att försöka imponera på någon bekräftelsesökande brud.

Hursomhelst, min livssituation just nu gör Tinder till ett okej alternativ att träffa tjejer på, så det känns inte som att jag helt och hållet vill ta bort det.
Men jag vill inte få mitt kära lilla ego krossat som jag tidigare. Jag bryr mig fan om antal matchningar och vill även känna att tjejerna faktiskt försöker lite, inte bara sitta och försöka få allt att flyta på för deras bekräftelse/underhållning.
Samt att hålla det intressant, finns det något man kan göra? Eller är det helt enkelt riktigt jävla tråkigt att skriva med tjejer över online appar?
Citera
2017-12-10, 18:13
  #2
Avstängd
somaliskdelikatesss avatar
Jag sitter i samma situation som dig. Min textgame är rent ut sagt skit och tjejerna nöjer sig med bekräftelsen och går vidare.

Men för att lindra lite tanken så är det bra att tänka att de flesta tjejer där ändå är inaktiva och att det är bara några få killar som lyckas på tinder.
Citera
2017-12-10, 18:37
  #3
Medlem
Goose420s avatar
Jag satt också med tänket att tjejer på tinder bara söker bekräftelse en gång i tiden men sen slutade jag komma med ursäkter och steppade upp mitt textgame och har inga som helst problem längre. Verka intresserad och framstå som intressant, är inte svårare än så. Får du för lite matchningar? knalla ner till gymmet med dig eller ut och spring så ska du se att det löser sig.
Citera
2017-12-10, 21:00
  #4
Medlem
fizzles avatar
Dra någon bra öppning som bekräftar att du gillar något med deras utseende eller profil (intressen), sedan går du ganska rakt på sak med flörtig och säker ton. Då är det upp till tjejen att besvara om hon har tankarna åt samma håll och vips så är det hon som ska leverera ett svar, och svarar hon inte slipper du fundera om hon är värd din tid.
Citera
2017-12-10, 22:06
  #5
Medlem
Män är mer visuella än kvinnor och därför är Tinder till för kvinnor.
Slå inte ner dig själv ifall du får dåligt med matchningar som kille, jämfört med en tjej -> det är FULLT normalt.

Fortsätt träffa tjejer via appen. Att hitta tjejer online är som du säger sjukt tråkigt och ett "numbers-game". Du har egentligen större chans att gå ut på krogen en helg och hitta nån eftersom (som du själv beskriver) har ett större självförtroende IRL, vilket är en stor fördel när dagens Sverige består av niceguys.

Tjejer använder smink, 5 filters och tar 50 kort för att få den perfekta bilden med den perfekta vinkeln på sig själva. Antar att du själv inte lägger ner så mycket tid på det? Dejta IRL och se vart det leder, Tinder är inte ditt rätta värde.
Citera
2017-12-12, 14:31
  #6
Medlem
Ogdens avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Relationsakuten
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback