Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-12, 11:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
På ketamin kan jag uppleva en timme som tio minuter och liknande. På psykedelisk har det hänt att jag trott att det gått flera dagar, när det egentligen bara gått några minuter.

Jag känner tvärtom på ketamin. 5 Minuter känns som 30-40 minuter (när man är riiiiiktigt ketad vill säga).
Citera
2017-12-12, 11:47
  #14
Medlem
Tänk dig när du sover, hur är din tidsuppfattning då? Rätt så lika är det ändå när det kommer till dissocioativa/psykadelier fast du kan forrfarande vara vid medvetande när tidsuppfattningen är bortblåst... riktigt bisarr men intressant känsla
Citera
2017-12-12, 13:59
  #15
Medlem
boobacars avatar
Ketamin kan förvirra ens tidsuppfattning rejält. I djupa k-hål kan man tro att man tog dosen för ett par dagar sen t.om haha. Cannabis är ju känt att det saktar ner allt lite grann, och på elvanse / amfetamin / concerta kan en timme kännas som en kvart-tio minuter..
Citera
2017-12-12, 23:30
  #16
Medlem
Ratozs avatar
Nu har det här inte riktigt med ämnet att göra men lite.

När man är nykter gäller följande för mig:

Ett skeende som är intensivt med många intryck där många nya saker händer känns som att det går otroligt fort medans det sker. Men efteråt när jag tittar tillbaka på det efteråt känns det som att det var en evighet lång.

Motsatsen sker när jag har tråkigt. Tiden står nästan stilla. Men efteråt kan jag undra vart ett år tog vägen.
Citera
2018-01-01, 17:18
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lil-Baba
Nej så funkar det inte riktigt haha. Du bör inte trippa mer än 1 gång i månaden och även det kan köra över ditt psyke. Blir mer att dina sinnen förvrängs så att du upplever ögonblick som varar i en evighet.

Förvrängs dina sinnen så man upplever ögonblick som varar i en evighet kommer du ju att få ett upplevt långt liv vilket väl är det som räknas egentligen.
Citera
2018-01-02, 19:40
  #18
Medlem
rymdteleskops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Förvrängs dina sinnen så man upplever ögonblick som varar i en evighet kommer du ju att få ett upplevt långt liv vilket väl är det som räknas egentligen.
Fast om de ögonblicken är fyllda med massa kladd?
De kan ju vara otroligt betydelsefyllda. Men de kan också vara för förvirrade för att kunna ha en resonabel uppfattning kring vad som hände... liksom, det känns som om jag levt i 1029 år, varav 1000 satt jag helt still på en rosa sten i nån inre rymd. Än sen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback