Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-10, 22:15
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Fast det är ju inte en HD-dom du hakar upp dig på nu. Så praxis är fortfarande gällande skulle jag säga.

Nä, jag vet att det är PRO som har försökt tänka till lite mellan korsorden. Men fortfarande är dessa personer en del av rättsväsendet, det är det kast man får ta när man har pensionerade fritidspolitiker som nämndemän i svensk domstol.
Citera
2017-12-10, 22:20
  #38
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nä, jag vet att det är PRO som har försökt tänka till lite mellan korsorden. Men fortfarande är dessa personer en del av rättsväsendet, det är det kast man får ta när man har pensionerade fritidspolitiker som nämndemän i svensk domstol.

Jag antar att du pratar om onlinemänniskan från norduppland som varit involverade i de amerikanska tjejerna.

Sett till hans historik som människa har jag inga problem med att TR tänker utanför boxen lite om jag ska vara ärlig.

Men för att återgå till ämnet, jag säger fortfarande att det är praxis med ej våldtäkt i TS beskrivna scenario.
Citera
2017-12-10, 22:31
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nope, det krävs varken samlag eller på något sätt att du överhuvudtaget är i samma rum som ditt offer. Tydligen anser rättsväsendet att det räcker med att man visar sig på en skärm.

Du snackar så mycket skit om det fallet att det är helt bisarrt.
Det finns genuina argument mot fallet men allt du sysslar med är att trivialisera vad mannen gjort.

Nej det räcker inte med att visa sig på en skärm. Det mannen i det fallet gjorde var jävligt mycket mer än visa sig på en skärm.

Men jag antar att om någon från HA blir dömd för att ha ringt hem till någon och begärt pengar annars mördas familjen så skulle du beskriva det som att personen blivit dömd för att ha pratat i telefon..
Citera
2017-12-10, 22:59
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Min fetning. Och jag vet att man kan penetrera med vad som helst, men min poäng är att en avrunkning inte innefattar någon penetration per automatik!

Nej. Vilket jag inte heller påstått..?
Citera
2017-12-11, 12:17
  #41
Medlem
Policys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nej. Vilket jag inte heller påstått..?
Inte jag heller, fantastiskt att vi är överens då!
Citera
2017-12-15, 18:19
  #42
Medlem
Unfabricables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fa fan snackar jag skit? Du är mer skit som inte har ett dugg koll på vad du snackar om.
Utan betalvägg: https://web.archive.org/web/20171215...at/ibsswi.html
Citera
2017-12-15, 21:48
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unfabricable
Utan betalvägg: https://web.archive.org/web/20171215...at/ibsswi.html

HD säger ingenstans i domen att det krävs penetrering.
För att det skall kunna räknas som våldtäkt så måste(om det inte förekommit regelrätt penetrering) kränkningen vara på samma nivå som om det varit ett påtvingat samlag.

Tvingas man alltså göra något sexuellt som är domstolen anser når upp till samma nivå av kränkning som påtvingat samlag skall det alltså räknas som våldtäkt.

Det är det som tingsrättsdomen mot mannen som dömdes för våldtäkt över nätet baserar sin dom på.
Det som de flickorna tvingades utföra(bland annat självpenetration i långa stunder men även sexuella gärningar med/på husdjur) ansågs vara så kränkande att det motsvarade påtvingat samlag.


När det inte handlar om något påtvingat penetrerande så är det alltså nivån av kränkning som kommer avgöra.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback