Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 15:15
  #1
Medlem
downbelows avatar
Ja jag undrar vart man hittar såna som jobbar med porr eller såna som vill bli porrskådisar.
Finns det nåt register bland dom som är i branschen ?
Jag menar om jag som privatperson skulle vilja anställa nån eller några att medverka i en porrfilm.
Att bara kontakta människor via deras sociala media funkar väl inte?

Har googlat men hittar ingenting.

Hittar direkt ingen annonssida som passar in heller.

Tips på länkar?
Citera
2017-12-10, 15:21
  #2
Medlem
PTHJs avatar
Du får lägga ut en annons hos arbetsförmedlingen.
Citera
2017-12-10, 15:23
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
De flesta har sociala konton och om du googlar kommer då hitta adresser dit du kan skicka förfrågningar.

Sedan beror det väl på vad du vill. Vill du göra en seriös film med en av dom eller bara köpa sex. För det senare så är det nog inte så många som är ombord men vissa annonserar ju tom om det. Att fans kan få köpa sig sex för en viss summa.
Citera
2017-12-10, 15:30
  #4
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
Ja jag undrar vart man hittar såna som jobbar med porr eller såna som vill bli porrskådisar.
Finns det nåt register bland dom som är i branschen ?
Jag menar om jag som privatperson skulle vilja anställa nån eller några att medverka i en porrfilm.
Att bara kontakta människor via deras sociala media funkar väl inte?

Har googlat men hittar ingenting.

Hittar direkt ingen annonssida som passar in heller.

Tips på länkar?

I USA och Östeuropa finns agenter som annonserar och letar upp tjejer för provfilmning. De flesta tjejer gör bara en eller några stycken scener men en del jobbar lite längre. Som professionell producent kan du kontakta en agentur och beställa tjejer. De vill kanske inte flyga till Sverige dock och att få med svenska tjejer på att spela in porr lär du få mycket svårt att lyckas med.

Om du har tillgång till Netflix så kan du kolla på dokumentären Hot Girls Wanted. Finns lite andra dokumentärer på samma tema där också. I Europa är det just nu i Budapest som mest porr spelas in.
Citera
2017-12-10, 15:39
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
I USA och Östeuropa finns agenter som annonserar och letar upp tjejer för provfilmning. De flesta tjejer gör bara en eller några stycken scener men en del jobbar lite längre. Som professionell producent kan du kontakta en agentur och beställa tjejer. De vill kanske inte flyga till Sverige dock och att få med svenska tjejer på att spela in porr lär du få mycket svårt att lyckas med.

Om du har tillgång till Netflix så kan du kolla på dokumentären Hot Girls Wanted. Finns lite andra dokumentärer på samma tema där också. I Europa är det just nu i Budapest som mest porr spelas in.

Jo kom och tänka på en dokumentär om just detta. Åk omkring i typ Budapest och det är extremt många kvinnor som är villiga att göra lite vad som om man bara erbjuder pengar. Så vill man ha skådisar för porr så är det nog stället att försöka med. Att ens försöka detta i Sverige skulle innebära att man åkte i fängelse...
Citera
2017-12-11, 06:26
  #6
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo kom och tänka på en dokumentär om just detta. Åk omkring i typ Budapest och det är extremt många kvinnor som är villiga att göra lite vad som om man bara erbjuder pengar. Så vill man ha skådisar för porr så är det nog stället att försöka med. Att ens försöka detta i Sverige skulle innebära att man åkte i fängelse...

Nja det är fullt lagligt att spela in porr i Sverige. Det är till och med grundlagsskyddat.
Citera
2017-12-11, 13:26
  #7
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Nja det är fullt lagligt att spela in porr i Sverige. Det är till och med grundlagsskyddat.

Tekniskt sett har du rätt. Men i praktiken finns inget grundlagsskydd för porrbranchen. Att det är lagligt att göra något och att dokumentera det betyder inte med automatik att du har rätt att köpa tjänsten att någon gör det du vill dokumentera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback