Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 14:17
  #1
Medlem
Hej!
Har en iPhone 7 som krånglat några dagar, ca 1 år gammal. Jag är ganska dålig på att rensa minnet så att appar inte kan uppdatera o ibland kan jag inte ta nya bilder, men nu har jag rensat mobilen så har typ 300 MB ledigt. Igår skulle jag göra EB anteckning, men plötsligt stängs det ned och när jag ska gå in igen står det att jag har 0 anteckningar, hade typ 500 innan. Går jag in på min Mac-dator så finns de dock lagrade där. Idag hände samma sak med mina bilder, alla album är borta och mina 5000 bilder. När jag försöker ta en printscreen startar mobilen om sig. Dock har jag inte fått tillbaka mer lagringsutrymme så det verkar ju inte som att bilderna är borta. Om jag har fått en snap så kan jag inte alltid öppna den, det står bara och snurrar och laddar om. Vad kan det här bero på?

Har inga problem med internetuppkoppling, wi-fi eller liknande.
Citera
2017-12-10, 14:56
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peach123
Hej!
Har en iPhone 7 som krånglat några dagar, ca 1 år gammal. Jag är ganska dålig på att rensa minnet så att appar inte kan uppdatera o ibland kan jag inte ta nya bilder, men nu har jag rensat mobilen så har typ 300 MB ledigt. Igår skulle jag göra EB anteckning, men plötsligt stängs det ned och när jag ska gå in igen står det att jag har 0 anteckningar, hade typ 500 innan. Går jag in på min Mac-dator så finns de dock lagrade där. Idag hände samma sak med mina bilder, alla album är borta och mina 5000 bilder. När jag försöker ta en printscreen startar mobilen om sig. Dock har jag inte fått tillbaka mer lagringsutrymme så det verkar ju inte som att bilderna är borta. Om jag har fått en snap så kan jag inte alltid öppna den, det står bara och snurrar och laddar om. Vad kan det här bero på?

Har inga problem med internetuppkoppling, wi-fi eller liknande.

300MB är inte särskilt mycket ledigt utrymme.
Men jag skulle rekommendera att göra en fullständigt återställning (ja, allt material försvinner då) och börja om.
Citera
2017-12-10, 16:13
  #3
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peach123
Hej!
Har en iPhone 7 som krånglat några dagar, ca 1 år gammal. Jag är ganska dålig på att rensa minnet så att appar inte kan uppdatera o ibland kan jag inte ta nya bilder, men nu har jag rensat mobilen så har typ 300 MB ledigt. Igår skulle jag göra EB anteckning, men plötsligt stängs det ned och när jag ska gå in igen står det att jag har 0 anteckningar, hade typ 500 innan. Går jag in på min Mac-dator så finns de dock lagrade där. Idag hände samma sak med mina bilder, alla album är borta och mina 5000 bilder. När jag försöker ta en printscreen startar mobilen om sig. Dock har jag inte fått tillbaka mer lagringsutrymme så det verkar ju inte som att bilderna är borta. Om jag har fått en snap så kan jag inte alltid öppna den, det står bara och snurrar och laddar om. Vad kan det här bero på?

Har inga problem med internetuppkoppling, wi-fi eller liknande.

Jag skulle rekommendera sig att skaffa en betydligt med flexibel mobil, där du t.ex. har mer minne och kan använda minneskort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback