Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-10, 19:23
  #13
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Frukost är inget måste, lägg en större del av kalorierna senare under dagen när du har aptiten.

Bra tips kanske skippar frukosten och istället tar med mig något till skolan för att käka lite senare
Citera
2017-12-10, 22:10
  #14
Medlem
Ät bra mat och lyft tungt, mark och böj. Se till att inte bli hungrig, ät inte skräpmat i onödan och håll dig borta från socker. Ät oftare, det är både bättre och enklare att äta lite mindre åt gången fast göra det oftare.
Citera
2017-12-10, 22:32
  #15
Medlem
Har haft samma problem som dig men har gått upp 16kg nu från mina ynka 64kg på 185 cm. Kör Starting Strength eller Stronglifts och ät mycket och bra mat. Dricka röd mjölk i massor kan funka som komplement om du har svårt att få i dig mat, jag dricker ca 1l/dag vilket räcker för mig för att få ett lagom kaloriöverskott. Jag kör också Gainer efter träningspassen men det behöver man egentligen inte. Det viktiga är att inte äta så mycket skräpmat men ärligt talat går det lättare att undvika skit nu då jag är konstant mätt, har aldrig sockersug.
Citera
2017-12-11, 00:18
  #16
Medlem
Killer-queens avatar
Om du börjar med att ha ett ordentligt träningsschema så brukar aptiten öka spontant och du kommer äta mer än innan. Försök få i dig åtminstone 3 måltider per dag, och gärna någon typ av mellanmål däremellan.

55kg på 177cm är ändå tunt, men är du i de yngre tonåren så brukar det reda sig med tiden. Är du över arton så föreslår jag lyxen med dålig mat 1-2 gånger i veckan – är man så smal som du är så lägg till någon cheeseburgare eller kebabtallrik någon gång i veckan, det kommer plussa på dina kalorier på ett enkelt och bekvämt sätt.
Citera
2017-12-11, 14:09
  #17
Medlem
Du kan äta som du gör och lägga till något per dag. Kanske jag kan locka med 200g nötter i en påse eller chips? Eller varför inte två chokladkakor på 100g per. Kostar inte många kronor något av de och det går att storhandla och ha på rummet hemma vilket är ett plus.
Lätt att räkna på de också och veta att man får i sig rätt mängd.

Kör på. Slarva inte som farsan din. Tydligen har du kanske och förståligt tagit efter hans dåliga matvanor och då är han som misslyckats delvis med uppfostran. Du kan bara försöka vara bättre än honom. Samtidigt har han säkert lyckats bättre med uppfostran på andra plan.
Citera
2017-12-11, 18:54
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du kan äta som du gör och lägga till något per dag. Kanske jag kan locka med 200g nötter i en påse eller chips? Eller varför inte två chokladkakor på 100g per. Kostar inte många kronor något av de och det går att storhandla och ha på rummet hemma vilket är ett plus.
Lätt att räkna på de också och veta att man får i sig rätt mängd.

Kör på. Slarva inte som farsan din. Tydligen har du kanske och förståligt tagit efter hans dåliga matvanor och då är han som misslyckats delvis med uppfostran. Du kan bara försöka vara bättre än honom. Samtidigt har han säkert lyckats bättre med uppfostran på andra plan.

Mer kalorier i all ära men man behöver lite kvalitet också. Choklad och chips är bland det sämsta tänkbara.
Citera
2017-12-11, 20:24
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Mer kalorier i all ära men man behöver lite kvalitet också. Choklad och chips är bland det sämsta tänkbara.

Håller med.
Det är en bra början och fungerar fint. Sen blir man bättre och kan börja byta ut och köra nyttigare saker om man nu vill.
Men han måste komma igång och detta är hållbart en längre tid iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback