Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-10, 14:15
  #1
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Vill öka min vikt pga. jag har alltid varit smal som satan. Min pappa och jag är väldigt lika i kroppen båda är smal och tunn. Hur ska jag börja för att öka vikten? jag vet att jag måste äta mer kalorier men ibland är det svårt att få i sig mycket mat. Jag tränade ungefär 2 månader på gymmet och märkte att det växte fram lite muskler men sen slutade jag av personliga anledningar. Just nu är jag 177cm och väger runt 55kg (vet att det är lite behövs inte kommenteras)

Behöver någon kunnig om hur jag ska äta och om jag ska försöka äta mer protein mm.
Citera
2017-12-10, 14:27
  #2
Avstängd
RurikRusens avatar
Träna hårt ätt mycket. ätt kyckligen och ris eller liknande matträtter varje dag. om du bara vill gå upp i vikt utan att få en bättre kropp kan du ju äta fryst pizza och dylikt varje dag.
Citera
2017-12-10, 14:30
  #3
Medlem
jpettersson1991s avatar
Behöver du hjälp med träningsschema så finns det ett schema i denna tråd: (FB) Nybörjarträning 101. Om du har möjlighet att gå till gym. Angående kosten så är det som du är inne på, mer kalorier behövs, hur du själv uppnår detta är individuellt. Försök undvik låg-kalori produkter och ät kaloririka livsmedel. T.ex Ägg, lax, kvarg/keso med högre fetthalt, mjölk, nötter/torkad frukt. Behöver du hjälp med vad som är bra att äta så är Livsmedelsverkets hemsida utmärkt, då får du en bra grund att stå på. Har du svårt med aptiten kan även gainer vara ett alternativ, antingen köpt eller en som du gör själv.
Citera
2017-12-10, 14:42
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag skulle tipsa att börja med Kreatin. Det binder vätska i musklerna och är då ett bra sätt att gå upp. Sedan komplettera detta med tillskott som protein och givet då att käka rejält mer än vad du brukar. Mycket havregrynsgröt, potatis och ägg skulle vara mina första tre råd sedan komplettera med vad du gillar att käka. Inget chips och godis dock för det blir ju bara fel typer av kalorier. Detta under tiden då du också givet tränar hårt och mycket.
Citera
2017-12-10, 14:43
  #5
Medlem
Ifall du vill bli tjock-smal och lägga på dig en massa bukfett, så visst, ät en massa skräpmat varje dag tills du gått upp ett par kilon. Men sen kommer du bli missnöjd igen med hur din kropp ser ut p.g.a. allt det skräpmaten gjort. Ät större portioner under dina måltider istället. Jag gillar att äta mycket pasta, det går snabbt ner.

En annan viktig sak är att du måste äta tills du är mätt, inte tills du inte är hungrig längre. Du får känna efter lite. Har hungern gått bort under måltiden? Känner du att det fortfarande finns plats för mer mat trots det? Fortsätt då att äta... Ju mer du äter, desto mer kommer du töja ut magsäcken, och därmed enklare orka större mängder mat.
Citera
2017-12-10, 17:29
  #6
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QualifiedKoala
Ifall du vill bli tjock-smal och lägga på dig en massa bukfett, så visst, ät en massa skräpmat varje dag tills du gått upp ett par kilon. Men sen kommer du bli missnöjd igen med hur din kropp ser ut p.g.a. allt det skräpmaten gjort. Ät större portioner under dina måltider istället. Jag gillar att äta mycket pasta, det går snabbt ner.

En annan viktig sak är att du måste äta tills du är mätt, inte tills du inte är hungrig längre. Du får känna efter lite. Har hungern gått bort under måltiden? Känner du att det fortfarande finns plats för mer mat trots det? Fortsätt då att äta... Ju mer du äter, desto mer kommer du töja ut magsäcken, och därmed enklare orka större mängder mat.

Brukar äta maten som skolan ger men ibland händer det att man skippar det och köper typ en korv. Fungerar det att töja ut magsäcken eller är det en myt som folk säger.
Citera
2017-12-10, 17:30
  #7
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag skulle tipsa att börja med Kreatin. Det binder vätska i musklerna och är då ett bra sätt att gå upp. Sedan komplettera detta med tillskott som protein och givet då att käka rejält mer än vad du brukar. Mycket havregrynsgröt, potatis och ägg skulle vara mina första tre råd sedan komplettera med vad du gillar att käka. Inget chips och godis dock för det blir ju bara fel typer av kalorier. Detta under tiden då du också givet tränar hårt och mycket.
Har dragit ner kraftigt på godis m.m men vad kan man köpa kreatin billigt. Har du nått som du rekommenderar.
Citera
2017-12-10, 17:31
  #8
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Behöver du hjälp med träningsschema så finns det ett schema i denna tråd: (FB) Nybörjarträning 101. Om du har möjlighet att gå till gym. Angående kosten så är det som du är inne på, mer kalorier behövs, hur du själv uppnår detta är individuellt. Försök undvik låg-kalori produkter och ät kaloririka livsmedel. T.ex Ägg, lax, kvarg/keso med högre fetthalt, mjölk, nötter/torkad frukt. Behöver du hjälp med vad som är bra att äta så är Livsmedelsverkets hemsida utmärkt, då får du en bra grund att stå på. Har du svårt med aptiten kan även gainer vara ett alternativ, antingen köpt eller en som du gör själv.

Brukar ha det svårt att få ner frukosten på vardagen så det händer ofta att jag bara får i mig nån liten macka med ost på
Citera
2017-12-10, 17:39
  #9
Medlem
Träna hårt. Ät husmanskost minst 4 mål om dagen. Lär dig äta. Skippa kyckling och ris, hoppa över mager mat, jävla skit tips! Du ska upp i vikt. Använd inte Kerstin det blir bara vätska i kroppen.
Gå till en pt få hjälp med schema både på gymet och maten
Citera
2017-12-10, 18:15
  #10
Medlem
Drick två liter mjölk om dagen, ät vanlig mat, fler och större portioner.
Citera
2017-12-10, 18:22
  #11
Avstängd
F.Hansens avatar
Ät mer mat, helst nyttig och näringsrik mat, ät när du vaknar, sedan varannan timme tills du somnar.
Citera
2017-12-10, 18:36
  #12
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Brukar ha det svårt att få ner frukosten på vardagen så det händer ofta att jag bara får i mig nån liten macka med ost på

Frukost är inget måste, lägg en större del av kalorierna senare under dagen när du har aptiten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback