Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 13:47
  #1
Medlem
Hej, håller på och rensar min dator, men har ett program som heter Realtek Card Reader som har 44,1 MB och jag undrar om den har någon viktig funktion? Fick ingen tydlig information på svenska när jag googlade
Citera
2017-12-10, 13:53
  #2
Avstängd
MetalBears avatar
Om du har en kortläsare i datorn och använder den så behåll annars kan du avinstallera.
Citera
2017-12-10, 13:55
  #3
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koniastar88
Hej, håller på och rensar min dator, men har ett program som heter Realtek Card Reader som har 44,1 MB och jag undrar om den har någon viktig funktion? Fick ingen tydlig information på svenska när jag googlade
Det där är ju en drivis för att du ska kunna ansluta en kortläsare till din dator och föra över bilder etc från ett minneskort från en kamera.

Gör du inget sådant och inte heller planerar att göra det framöver bör du ju kunna ta bort det utan att något allt för allvarligt händer, bortsett från att du då inte längre kommer kunna läsa av dessa kort utan problem.
Citera
2017-12-10, 13:58
  #4
Medlem
Jaha okej, jag sysslar inte med några kamera och överföring av bilder, men kommer övriga ljud för musikfiler påverkas?

Tack för snabba svar!
Citera
2017-12-10, 14:05
  #5
Avstängd
MetalBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koniastar88
Jaha okej, jag sysslar inte med några kamera och överföring av bilder, men kommer övriga ljud för musikfiler påverkas?

Tack för snabba svar!

Nej.
Citera
2017-12-10, 16:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Programmet ger dig bättre ljud för musikfiler. Du kan ta bort det.

Vänta lite nu!

Programmet har inte med ljudfiler ALLS att göra - inte det minsta inte en gnutta.

Men om det hade med ljudfiler att göra så tycker du det är ok att deleta - det är 2 fel ovanpå varandra.

Jag gissar på att du är arab.
Citera
2017-12-12, 06:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koniastar88
Jaha okej, jag sysslar inte med några kamera och överföring av bilder, men kommer övriga ljud för musikfiler påverkas?

Tack för snabba svar!

Frågan är snarare om du använder minneskort för att flytta saker till och från datorn. Du kan ta bort den för att du inte verka göra det.

Man kan ljud / musik filer och annat på minnes kort också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback