Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-12-15, 14:37
  #85
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Hur fan ska jag veta det? Det var du som länkade till och påstod att könsobalans inte är en grej som påverkar mäns utsikter att bilda familj. Jag rättade bara ditt idiotpåstående.

Huruvida TS bara är en misslyckad individ som blev över under en tid då det inte rådde obalans är inget som jag har något intresse av att spekulera i.
Sorry, men det är du som är idioten
Jag skrev att demografin inte är anledningen till att TS inte hittar en kvinna att bilda familj med:
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det är inget stort överskott på män i Sverige:
http://www.scb.se/hitta-statistik/sv...kningspyramid/
Tyvärr, du får någon annan anledning till att du inte hittar någon kvinna att leva med.
Citera
2017-12-15, 15:10
  #86
Medlem
Kvinnor som vill bilda familj finns överallt. En viktigare fråga är hur du blir en man som kvinnor vill bilda familj med, för det är oftast där problemet ligger.
Citera
2017-12-15, 15:17
  #87
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Sorry, men det är du som är idioten
Jag skrev att demografin inte är anledningen till att TS inte hittar en kvinna att bilda familj med:

Du tolkar statistiken i din länk som en idiot. Därav kan du inte dra en slutsats att demografin inte spelar roll. Enda chansen att din poäng kan bestå är om TS även raggar bland änkor i pensionsåldern men ständigt blir nekad. Vilket inte verkar vara en målgrupp han söker.
Citera
2017-12-15, 15:25
  #88
Medlem
adolf512s avatar
Hm.. ifall man letar utomlands så är det nog bäst att stanna i landet man åker till, annars blir det lätt att tjejen går vidare till mer attraktiv man.

Asien är en variant, där kan man nyttja att vita har högre status och då komma under med bristande utseende.
Citera
2017-12-15, 15:56
  #89
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Du tolkar statistiken i din länk som en idiot. Därav kan du inte dra en slutsats att demografin inte spelar roll. Enda chansen att din poäng kan bestå är om TS även raggar bland änkor i pensionsåldern men ständigt blir nekad. Vilket inte verkar vara en målgrupp han söker.
Återigen, jag har inte gjort någon tolkning av SCB:s statistik förutom att jag tillbakavisade TS:s påstående om att det finns ett stort överskott på män i Sverige. Det är helt enkelt inte sant.
Det är inte ens sant om man koncentrerar sig på åldersgrupperna som där kvinnor i familjebildande ålder återfinns.
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Nu är det stort överskott på män i Sverige vilket inte gör saken lättare . Dessutom är det livsfarligt att gifta sig med en muslimsk kvinna som det finns gott om nu!
Medan s muslimska män får gifta sig med både svenska kvinnor och muslimska.
Livet är hårt men orätvist!

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Kvinnor som vill bilda familj finns överallt. En viktigare fråga är hur du blir en man som kvinnor vill bilda familj med, för det är oftast där problemet ligger.
Ja, det bildas familjer hela tiden i Sverige. Som du säger ligger oftast problemet hos den som inte hittar en partner.
Men detta är FB och här skyller man på andra. Nu senast var det demografin som ställde till det. Andra populära förklaringar är att det inte finns några rena och värdiga kvinnor kvar utan bara en massa äckliga sönderknullade slampor. Eller att man måste vara rik och snygg för att ens ha en chans.
Tyvärr verkar TS inte ha så mycket att erbjuda en kvinna samtidigt som han har specifika önskemål. Då blir det väldigt svårt. Kaka söker som bekant maka.
Citera
2017-12-15, 17:02
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Återigen, jag har inte gjort någon tolkning av SCB:s statistik förutom att jag tillbakavisade TS:s påstående om att det finns ett stort överskott på män i Sverige. Det är helt enkelt inte sant.
Det är inte ens sant om man koncentrerar sig på åldersgrupperna som där kvinnor i familjebildande ålder återfinns.



Ja, det bildas familjer hela tiden i Sverige. Som du säger ligger oftast problemet hos den som inte hittar en partner.
Men detta är FB och här skyller man på andra. Nu senast var det demografin som ställde till det. Andra populära förklaringar är att det inte finns några rena och värdiga kvinnor kvar utan bara en massa äckliga sönderknullade slampor. Eller att man måste vara rik och snygg för att ens ha en chans.
Tyvärr verkar TS inte ha så mycket att erbjuda en kvinna samtidigt som han har specifika önskemål. Då blir det väldigt svårt. Kaka söker som bekant maka.
problemet att hitta en hustru finns även i kina och Indien mend mansöverskott så om man är en bra man med pengar så går det. Förut på 70 talet var det mycket lätt att få en kvinna då det var kvinno överskott i Stockholm.
I Finland kan vilken tråkig tönt som helst få en vacker söt tjej.
Idag kan kvinnor välja och vraka i Stockholm
Citera
2017-12-15, 17:09
  #91
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
problemet att hitta en hustru finns även i kina och Indien mend mansöverskott så om man är en bra man med pengar så går det. Förut på 70 talet var det mycket lätt att få en kvinna då det var kvinno överskott i Stockholm.
I Finland kan vilken tråkig tönt som helst få en vacker söt tjej.
Idag kan kvinnor välja och vraka i Stockholm
Jo, men du var ju ung på 1970 -talet.
Förutsättningarna blir annorlunda när man blir äldre. Det gäller alla
Citera
2017-12-15, 19:35
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, men du var ju ung på 1970 -talet.
Förutsättningarna blir annorlunda när man blir äldre. Det gäller alla
Jo så nu är det väldigt svårt.
Citera
2017-12-15, 19:40
  #93
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Jo så nu är det väldigt svårt.
Då är du 55+ och vid den punkten i livet är det svårt för de flesta män att hitta en ung kvinna att bilda familj med, skulle jag tro.
Citera
2017-12-27, 02:44
  #94
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men sluta nu. Nästan bara invällarkvinnor, WT och en del som fastnat i småhålor och aldrig vågat ta sig därifrån, föder barn så tidigt idag. De som har lite kvalitet, vill satsa på sin egen utbildning och utveckling först. Bo i ett par olika länder och bygga upp sina språkkunskaper och sin kulturella kompetens t.ex. - sådana saker som gör dem till intressantare kvinnor för resten av livet sedan.
Sådan smörja. Jag vill ha ung tjej med tight kropp, tight mus. Att någon gammal skank (eng.) bott jorden runt är av minsta intresse; i e helt irrelevant. Då kan jag acceptera en åldrande kropp. Jag har minne från när kroppen var ung och tight och sedan får man acceptera transformeringen till äldre slappkött. Äldre slappkött som du beskrivit skall absolut inte skaffa barn. De kunde de gjort när de var 20-28 eventuellt 30. Eventuellt.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback