Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-10, 09:20
  #1
Medlem
Har ni julklappstips, vad ska ni köpa till sambon/särbon/frun/mannen?

Ålder?
Kön?
Vad ska ni/har ni köpt?
2017-12-10, 09:52
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Har ni julklappstips, vad ska ni köpa till sambon/särbon/frun/mannen?

Ålder?
Kön?
Vad ska ni/har ni köpt?

Jag har skapat en lista på mobilen där jag skriver ner allt hon pratar om under året. Så vid jul är det bara att plocka fram listan, köpa nåt där och så vet man att hon blir nöjd.

Vad jag ska köpa kan jag inte skriva dock eftersom hon skulle kunna hitta mitt inlägg här rätt enkelt.
2017-12-10, 10:10
  #3
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Har ni julklappstips, vad ska ni köpa till sambon/särbon/frun/mannen?

Ålder?
Kön?
Vad ska ni/har ni köpt?

Frun är värd en modern, effektiv, fräsig och större IPad.
Det plus lite annat krafs för att fylla ut under granen.
Parfymer osv alltså.

God Jul!
2017-12-10, 10:43
  #4
Medlem
BDnrjs avatar
A gym membership and a scale. Just kidding

I’m getting my husband a new watch. A scuba diving computer actually since we work with diving. He will always think of me when he is wearing it
2017-12-10, 10:47
  #5
Medlem
InflatableBoppos avatar
Budget, ålder och intresse. Det går att köpa presenter för tiotusentals kronor om man har den ekonomin. Gå alltid på vad partnern gillar kan aldrig gå fel.
2017-12-10, 10:52
  #6
Medlem
S.O.Stolps avatar
Vi köper ingenting. Vill inte påstå att vi bojkottar julen men just att tvångsmässigt köpa något till varje pris känns ganska främmande. Det är bara att gynna det kommersiella spektaklet och drabbas av ångest och stress. Kanske köper vi något extra gott att njuta istället eller lägger pengarna på något annat som hushållet behöver.

Vi är dessutom inte längre fem år gamla och kan ha det trevligt och mysigt ändå.
2017-12-10, 11:49
  #7
Medlem
Lägereld med korvgrillning under stjärnorna, när snön har fallit.
Allt behöver inte kosta massor med pengar.
2017-12-10, 12:41
  #8
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Vi köper ingenting. Vill inte påstå att vi bojkottar julen men just att tvångsmässigt köpa något till varje pris känns ganska främmande. Det är bara att gynna det kommersiella spektaklet och drabbas av ångest och stress. Kanske köper vi något extra gott att njuta istället eller lägger pengarna på något annat som hushållet behöver.

Vi är dessutom inte längre fem år gamla och kan ha det trevligt och mysigt ändå.
1968 - Det var ett tag sen, du.
2017-12-10, 14:37
  #9
Medlem
Är hon snygg och har en sexig och tight kropp? då skulle jag köpt snygga skor och klänning till henne.

Typ detta är i min smak:

bild1
bild2
bild3
bild4

Klänningar:

bild1
bild2
bild3
bild4

Är hon tjock så kan hon få en stekpanna eller brödrost i julklapp.
2017-12-10, 15:40
  #10
Medlem
Mooons avatar
Mössa, för han tappar alltid bort sina mössor och det är otrevligt att frysa. Jag slänger in en halsduk också och en bra bok.
2017-12-10, 15:52
  #11
Medlem
TooOldForThiss avatar
Hon önskar att vi ska umgås mer, därför har jag skaffat ett par biljetter till en kulturell upplevelse. Innan dess bjuds det på champagne i hemmet, följt av middag på hyfsad (finns dessvärre endast hyfsade restauranger här som bäst) restaurang. Vi lär vara både mätta och lulliga när det är dags att njuta av människor som gör sådant man själv inte kan göra.
2017-12-10, 16:07
  #12
Medlem
Som-Gjutens avatar
Frugan är närmare medelåldern.

Jag har köpt en hel låda med skumtomtar
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback