Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-03, 01:03
  #3025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedboy
Håll upp 6 månader till så märker du nåt.


6 månader!? varför skulle man göra det?
Citera
2019-11-03, 11:33
  #3026
Medlem
Stonedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
6 månader!? varför skulle man göra det?


Förbättra välmående och hälsa.
Citera
2019-11-04, 13:43
  #3027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedboy
Förbättra välmående och hälsa.


Vilket skitsnack, inte ha sex på 6 månader är knappast bra, om man däremot har porr beroende eller så så kan det ju vara bra men om man lever normalt utan att överdriva runkade eller annat så är det knappast meningsfullt
Citera
2019-11-05, 00:47
  #3028
Medlem
Stonedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Vilket skitsnack, inte ha sex på 6 månader är knappast bra, om man däremot har porr beroende eller så så kan det ju vara bra men om man lever normalt utan att överdriva runkade eller annat så är det knappast meningsfullt


Du tar inte skada av att inte ha sex. Håller man upp så får man en starkare energi i kroppen som kan vara positiv i många sammanhang. Man blir duktigare på en del saker. Du blir skarpare mentalt också överlag.

Det är ingen hemlighet att det kommer många bra fördelar med avhållsamhet. Visst kan du fortfarande ha sex men då ska det vara på en rimlig nivå. Det är upp till var och en att hitta den där hårfina balansen.
Citera
2019-11-05, 01:26
  #3029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Utvärdering
Under perioden som jag körde nofap ca september 2017 - januari 2019 så tycker jag att jag fick mycket mer energi till att göra saker. Jag började tycka att saker som tidigare varit tråkigt plötsligt blev givande på något sätt. Tidigare så kunde man ligga hemma i sin säng med laptopen bredvid hela dagarna och inte få någonting gjort alls, diskberget växte, allt blev stökigare. Men iom med nofap så har sådana saker som att plocka i köket blivit roligare på något sätt. Jag började träna mer och äta mindre. Gick ner från 104kg till 70kg. Testade metoden water fasting, som jag tycker funkade suveränt, vet inte om jag skulle klarat det utan disciplinen man fick från nofap.

En intressant grej som hände är att jag började tycka (och tycker fortfarande) att tjejer inte passar i smink. Det ser inte naturligt ut.

Det mest utstickande tycker jag är som många andra också har nämnt är ögonkontakten. Plötsligt så börjar man få mer och mer ögonkontakt med folk där dom inte bara direkt vänder bort blicken. Kanske beror på att jag blev snyggare i och med att jag gick ner i vikt haha.
Nä men ögonkontakten känns mer genuin på något sätt.

Man märker hur mycket sexualiserat saker är också.
Blev lite som att vara 13 igen då man får stånd bara av ett se en kvinna som visar lite hud. Det var nästan jobbigt ibland då man ville koncentrera sig på annat.
Förstår nästan vitsen med burka XD

Att skriva i tråden att man är kvar var ibland motiveringen till att inte spela lite skinnbanjo. Men jag känner nu att jag inte vill fortsätta med den biten. Kommer att fortsätta med nofap på heltid, även fast jag relapsade och bingeade ett tag i januari.
Det är lätt värt det med nofap!
Ställ frågor om ni vill, är inte så bra på att sammanfatta allt.

Vad är dina bästa tips för att klara dig förbi de första veckorna. Har själv aldrig klarat mer än 10 dagar, men satsar på att göra det denna gång
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback