Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-09, 21:53
  #1
Medlem
Ratozs avatar
Är det någon här som har en hemlös förälder? Vad har hänt? Vad är det som gör att vederbörande inte kan bo hos dig på soffan eller något?

I övrigt, berätta fritt på ämnet om hur det är och era tankar.
Citera
2017-12-10, 09:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Är det någon här som har en hemlös förälder? Vad har hänt? Vad är det som gör att vederbörande inte kan bo hos dig på soffan eller något?

I övrigt, berätta fritt på ämnet om hur det är och era tankar.
Jag har en plastfarsa som är hemlös.
Personen har flera år av missbruk (men även flera års yrkeserfarenhet), alkohol, amfetamin, hasch.
Jag tar emot besök så ofta som möjligt och då kräver jag vissa saker som inte alltid uppfylls av personen. Jag öppnar inte dörren förens vissa kriterier uppfylls (jag öppnar inte landets gränser utan att utföra vissa kontroller av personerna som vill ta sig in. Jag känner att utan dessa kontroller finns ett recept på total kaos.)
Likaså med min anhörig. Det resulterar i kaos att släppa in utan att ha genomför en kontroll av berusning etc.
Citera
2017-12-10, 10:00
  #3
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
Jag har en plastfarsa som är hemlös.
Personen har flera år av missbruk (men även flera års yrkeserfarenhet), alkohol, amfetamin, hasch.
Jag tar emot besök så ofta som möjligt och då kräver jag vissa saker som inte alltid uppfylls av personen. Jag öppnar inte dörren förens vissa kriterier uppfylls (jag öppnar inte landets gränser utan att utföra vissa kontroller av personerna som vill ta sig in. Jag känner att utan dessa kontroller finns ett recept på total kaos.)
Likaså med min anhörig. Det resulterar i kaos att släppa in utan att ha genomför en kontroll av berusning etc.

Tråkig situation. Har du familj eller bor du själv?
Citera
2017-12-10, 10:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Tråkig situation. Har du familj eller bor du själv?
Ja, mycket. Situationen är av större omfång än vad jag kan hantera och känner därav inte skuld gentemot personen. Jag försöker alltid göra mitt bästa.
Jag bor själv.
Citera
2017-12-10, 10:44
  #5
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
Ja, mycket. Situationen är av större omfång än vad jag kan hantera och känner därav inte skuld gentemot personen. Jag försöker alltid göra mitt bästa.
Jag bor själv.

Ja man måste hålla två tankar i huvudet samtidigt antar jag. Personen är pack och personen är familj. Man får aldrig glömma något av det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback