Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-09, 21:24
  #1
Medlem
Tja. För att göra detta tydligt så är spice en livsfarlig drog. Testa INTE spice!!

Detta är mim upplevelse när jag rökte Spice dagligen.

När jag var 17 år så var Spice väldigt populärt bland ungdomar. Jag gick på regelbunda urinprover så jag kunde inte röka Hash eller Marijuana. Då ville jag testa Spice, Som var väldigt lätt o få tag på.

Så här hände det när jag rökte första gången:

Efter några bloss kom kicken direkt och jag älskade det. Kicken var tvärnice och jag fastnade direkt.

jag börja röka varje dag. När det hade gått 1 vecka så började allting redan o förändras

Jag stannade bara hemma och gick aldrig till stan som jag brukar göra för att träffa vänner

Dem gånger jag endast gick ut var för att köpa mer Spice

Efter 2 veckor hände mer förändringar

Jag förändrades som person och blev väldigt blek i ansiktet.

Mina vänner ringde mig och fråga varför jag aldrig hör av mig, och tyckte jag förändrats som person

Efter 3 veckor så hände det mer saker

Helt plötsligt blir jag paranoid och får för mig konstiga tankar om att någon följer efter mig eller att någon kommer att bryta sig in i huset och skada mig.

Jag fick för mig konstiga tankar om att det är mina vänner som ligger bakom det.

Jag börjar därefter att ta med mig en stor fickkniv när jag skulle ut för att köpa igen. Jag var fortfarande fast vid drogen.

efter 4 veckor så hände det mer saker

Jag blev grovt paranoid och gick faktist ut med 2 knivar när jag skulle köpa mer

Min hy i ansikter var krit blek

Jag sov med lampan tänt och hade kniven bredvid ifall någon skulle komma och skada mig

Så fort det kom en bil körandes förbi huset så tänkte jag alltid att dem var ute efter mig.

Det tog flera timmar tills jag kunde somna om.

Det som fick mig att sluta!!

Och känna att detta är droppen!!

Det var när jag till slut började hallucinera
Jag låg en kväll i sängen och skulle till slut somna. När jag öppnade mina ögon så såg jag en stor jävla gul uggla med tvärstora ögon, stå i magen och bara glo på mig.

Fyfan vilken ryck jag fick. Det var tvärläskigt. Jag slog till den med knyten näve men handen gick igenom. Sedan bara försvann den.

Efter det så rökte jag aldrig Spice igen
Det tog ungefär 2 månader tills jag slutat vara paranoid om dagarna och fick tillbaka min hyfärg. Därefter blev allting normalt igen.

Det finns många olika Spice sorter och alla är farliga. Jag rökte då en väldigt stark variant. Är 22 år och till er unga

Rök INTE Spice

Är det någon mer som fått något liknade fall som jag? eller negativa upplevelser??
Citera
2017-12-09, 21:36
  #2
Avstängd
Halloween2s avatar
skriv när det var. säkert att du var 17
Citera
2017-12-09, 21:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
skriv när det var. säkert att du var 17

Jag var 17 år när jag rökte skiten och när allt det hemska hände
Citera
2017-12-09, 21:43
  #4
Medlem
jag rökte ju 4-5 jointar varjde dag i 1 månad
Citera
2017-12-09, 21:46
  #5
Medlem
Varför fortsatte du, om du mådde dåligt redan efter 3 veckor?
Citera
2017-12-09, 21:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför fortsatte du, om du mådde dåligt redan efter 3 veckor?

Ja det är en bra fråga min vän. Det är svårt o förklara. Så fort man vakna så tänkte hjärnan, spice Mer spice. Man var liksom fast i skiten. 😔
Citera
2017-12-10, 16:37
  #7
Avstängd
Halloween2s avatar
Nääär var detta frågade jag, inte hur gammal du var.

Inte en chans att detta var när det var spice spice, alltså gold och diamond.

Jag rökte mycket "spice" senare som folk gjorde hemma och de försökte bara få det starkare och starkare, kan det varit för 6 årsedan? Då rökte jag minst 3-5 gram per dag, sjukt starkt men rus som inte varade mer än en timme och inte ens då fick jag några konstigheter med kropp eller psyke.

Spice i dag känns väldigt försvunnet
Citera
2017-12-11, 01:22
  #8
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag har rökt spice varje dag i fem års tid. Och jag har inte mått så dåligt av det. Nu för tiden har jag dock lugnat ner mig när det gäller röka.
Citera
2017-12-11, 21:21
  #9
Medlem
Det är inte nyttigt, långt ifrån. Men röker man det konstant, får man skylla sig själv. Även om jag hade rökt cb istället 5ggr per dag så skulle jag också blivit "seg, omotiverad, se trött ut och förändrad". Flera blir paranoida av cannabis i dem mängderna med, även om SCs är bra onyttigare.

Du borde inte alls röka vare sig SCs eller cannabis för du verkar ev. ha anlag för psykotiska episoder/sjukdommar. Har aldrig hallucinerat av SCs, visst vissa sorter kan kännas smått trippy men aldrig att jag hallucinerat. Känner ingen som har det heller.

Det är du som är boven i dramat här, med överkonsumption och ev psykotiska anlag.

Har rökt 5c-ABP ca en gång i veckan i någon månad eller två, och har inte upplevt något av det du radar upp.
Förmodligen hade jag känt mer obehag om jag rökte i de mängder du gör (prövade för några par år sedan och då fick man jobbiga avtändningar mestadels). Ska ändå lägga det på hyllan helt, då det ändå är risky att röka.

Det är helt nya droger. Man ska aldrig röka det så ofta om man nu måste (tex om man inte kan röka cb pga prover på jobb).
__________________
Senast redigerad av heyhey1 2017-12-11 kl. 21:38.
Citera
2017-12-12, 21:32
  #10
Medlem
Szlyynas avatar
Det är skillnad på "spice" och "spice".
Varumärket finns inte kvar längre men det behöver inte betyda att det någonsin varit ofarligt. Idag är det dock nog farligare än någonsin.
Första och enda gången jag rökte syntetiska cannabinoider var nog för 3-4 år sedan då något som hette typ "3f-fubinaca" (det var nog ej fubinaca men det var en hyllad substans som senare visade sig vara sjukt skadlig,, började på "3-f"...) eller nåt liknande.
Jag hade köpt en mängd rent pulver vilket hade motsvarat en ganska stor mängd rökfärdig mix som jag och mina vänner provsmakade. Fick ett cannabisliknande rus, dock mycket mer psykadeldiskt, extremt euforiskt och trippigt. Ruset i sig välmåendemessigt och över lag kändes väldigt skönt. Men det var något som inte stämde. Det kändes extremt syntetiskt på något vis. Kändes extremt dåligt/skadligt för kropp och själ.

Idag är det så kallade "spice" ännu värre/skadligare och kan göra dig och din omgivning illa på ett vis som ni inte ens kan ana. Så jag håller med ts.

Prova inte spice!
__________________
Senast redigerad av Szlyyna 2017-12-12 kl. 21:34.
Citera
2017-12-18, 01:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag har rökt spice varje dag i fem års tid. Och jag har inte mått så dåligt av det. Nu för tiden har jag dock lugnat ner mig när det gäller röka.

Har du prövat att ha uppehåll några dygn typ en vecka? Det är då SCs visar sin mörka sida om de inte gjort det ännu. Avtändninger tär på kropp och psyket tyngre än opioider & benso ibland, speciellt vid missbruk av tunga sorter som ab-fub, chim osv. Så där starkt rus med mycket eufori brukar ha väldigt extrema lows med grova psyk och kroppstärande effekter.

Starkare SCs brukar oftast vara sämre på denna fronten. Därför gillar jag 5c-binoiderna som är inte lika potenta(ändå potentare än cb).

Visst röka nångång då och då är nog inte dödligt (vid rätt dosering och även det är svårt med alla dessa sorter som kommer ut), men varje dag eller oftare rekommenderar jag verkligen ingen att göra. Du kommer inte må bra, om du överlever dvs.

Det är en tung drog till skillnad från CB, så behandla det därefter om du ändå vill/måste röka SCs framför cb pga någon anledning.
Citera
2017-12-18, 01:18
  #12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Har du prövat att ha uppehåll några dygn typ en vecka? Det är då SCs visar sin mörka sida om de inte gjort det ännu. Avtändninger tär på kropp och psyket tyngre än opioider & benso ibland, speciellt vid missbruk av tunga sorter som ab-fub, chim osv. Så där starkt rus med mycket eufori brukar ha väldigt extrema lows med grova psyk och kroppstärande effekter.

Jodå, det har jag gjort och jag har aldrig varit med om någon AT.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback