Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-12-10, 00:54
  #49
Medlem
Neurosias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
De har träffats 4 ggr. Det är ingen relation. Dessutom är det helt irrelevant. Det viktiga är att ni har lärt männen (varje man har fått massor av dissar genom åren) att ni gör exakt vad ni känner för och därför är det också vad ni får tillbaka. Behöver inte ens vara en dålig intention bakom. Man har bara lärt sig att "så brukar tjejer göra", och då antar jag att hon fattar vinken om jag ghostar henne för hon var aldrig menad att bli något seriöst med ändå.
Nej för ni män är så otroligt normala seriösa och friskare? Som jag skrev under mitt andra nick, en jag avböjde dejt med då det var för tidigt, sökte upp en avlägsen släkting och fotograferade i hans trapp. En annan bar sig åt som borderline och skickade bild på sig i stringtrosa ovan träningleggings. Om jag nobbar lite lätt för att jag inte finner hans utseende eller rakat så attraktivt, blev han inte sexigare. Sedan drog han självklart rasistkortet. Snubben jag beskrev innan var säkert en skum Flashbackare.

Det finns nog helt naturliga förklaringar till varför tjejer ghostar män på nätet. En majoritet är riktigt knäppa exempelvis. Jag har fått kontakt med flertalet hemlösa, någon i fotboja, många äckel och människor som helt klart lider av något psykiskt. Det kan vara män som lärt kvinnor att dissen är det bästa vis att hantera er män på?

Jag missade att det rörde sig om fyra gånger. Det beror på om hon varit tydlig med att hon vill ha en seriös relation och de haft sex. Annars skulle han avstått eller meddelat henne finkänsligt att det inte fungerade.
Citera
2017-12-10, 01:58
  #50
Medlem
Plastsallads avatar
Du är för på tror jag, jag vet inte hur din dejt är men jag skulle personligen bli rätt less av dessa sms....
Citera
2017-12-10, 08:41
  #51
Medlem
1. sluta upp med messandet, ingen tycker om att bli spammad hela jävla tiden.
Och text kan även misstolkas på x antal sätt.
2. ring istället om du nu vill något och har några bollar.
Citera
2017-12-10, 11:15
  #52
Medlem
Förövrigt är detta att "ghosta" även kallat spöket.

Förklaring: Fungerar endast i mörka rum. Du och din kompis (som gömt sig i garderoben) byter plats (precis innan den ska föras in bakifrån)och han knullar din dam. Samtidigt som du springer ut ur huset och knackar på fönster rutan och vinkar glatt till din dam.


Exempel: "Kalle"(Bosse)och Lisa hade precis påbörjat samlaget doggy-style, när det knackade på rutan. Där stod Kalle och vinkade in.
__________________
Senast redigerad av riftlord300022 2017-12-10 kl. 11:50.
Citera
2017-12-10, 11:52
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Antar att du är nittiotalist och inte kan vänta 30 sekunder innan du MÅSTE ha svar omedelbart?

Nja. Är väl snarare 90-talister som är flakeiga och skiter i att svara folk på ett halvår och så.
Den här flake-kulturen fanns då inte på samma vis förr. Det är väl en sak om småtjejer beter sig flakeigt men idag har ju även män börjat behandla varandra så där med att skita i att svara.

Visst behöver man inte ha ett svar eller svara någon direkt, men att kunna svara på ett sms inom 24h tycker jag man gott kan förvänta sig av en person som är seriös.
Det så till vida man nu inte har en väldigt avslappnad relation till personen och man fungerar likadant, där det är standard att ta lite extra tid på sig att svara.
Citera
2017-12-10, 12:11
  #54
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsotto
det står bokstavligen talat precis ovanför ditt inlägg

Fanns inte där när jag skrev. Att bli "ghostad" är alltså att ens dejt ignorerar en?
Citera
2017-12-25, 20:16
  #55
Medlem
Min kompis blev ghostad, hon parkerade in snubbens bil och gick och talade om för honom vad hon tyckte om fega snubbar som inte ens hade stake att svara i telefonen. Något rädd man att tillägga. Hon gick ur det som en fucking vinnare.
Citera
2017-12-25, 20:37
  #56
Medlem
GastonLeMans avatar
Hur går det TS? Får du nåt svar?
Eller blir det nya dejter?
Uppdatera oss lite.
Citera
2017-12-25, 23:38
  #57
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleH76
Min kompis blev ghostad, hon parkerade in snubbens bil och gick och talade om för honom vad hon tyckte om fega snubbar som inte ens hade stake att svara i telefonen. Något rädd man att tillägga. Hon gick ur det som en fucking vinnare.

Låter mer som kontrollbehov över hur andra måste bete sig för att passa in i hennes bild av verkligheten. Parkerat in någon för att han inte känt för att svara ... Hon är ingen vinnare i mina ögon.
Citera
2017-12-25, 23:57
  #58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Vad fan menas med att man blivit "ghostad"?
Du kan se att de år online men de vänder sig inte till dig, dvs "ghostar", dvs de spökar för dig eller gömmer sig.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback