Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-09, 19:20
  #1
Medlem
Hej jag har köpt Bredbandsbolagets fiber, fick även en tv box som ska ha 150 olika kanaler. Problemet är att jag får Fel 4 mjukvaran kunde inte startas, kontrollera nätverksförbindelsen.

Jag har startat om allt osv, bytt nätkabel osv. Om ni har någon lösning skriv på. sitter och köar till kundservice atm
Citera
2017-12-10, 03:50
  #2
Medlem
kklasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a742u
Hej jag har köpt Bredbandsbolagets fiber, fick även en tv box som ska ha 150 olika kanaler. Problemet är att jag får Fel 4 mjukvaran kunde inte startas, kontrollera nätverksförbindelsen.

Jag har startat om allt osv, bytt nätkabel osv. Om ni har någon lösning skriv på. sitter och köar till kundservice atm
Funkar den om du kopplar in den direkt i uttaget?
Du måste antingen ha en tjänstefördelare eller switch före din router.
Om du inte fått en router av bredbandsbolaget med nätverksuttag just för tv'n.
Citera
2017-12-11, 00:08
  #3
Medlem
BortkastatNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a742u
Hej jag har köpt Bredbandsbolagets fiber, fick även en tv box som ska ha 150 olika kanaler. Problemet är att jag får Fel 4 mjukvaran kunde inte startas, kontrollera nätverksförbindelsen.

Jag har startat om allt osv, bytt nätkabel osv. Om ni har någon lösning skriv på. sitter och köar till kundservice atm

Löste de sig? Just fel fyra kan betyda en väldigt massa saker. Men generellt så är de att boxen är felaktigt inkopplad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback