Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-09, 16:05
  #1
Medlem
Hej,

Jag har en kompis som är på resande fot och nu mera befinner sig i Mexiko.
Tanken är att han ska skicka hem lite finare tequila till mig och sig själv, inga större mängder max 10kg.

Är det någon som har erfarenhet av detta?
Hur gör man detta på bästa/billigaste sätt?

Eftersom att paketet kommer innehålla ett relativt stort värde skulle jag helst se att man kan spåra paketet eller att det åtminstonde skickas genom något "känt" märke. Detta är dock inget krav. Jag är extremt okunnig när det kommer till vilka leverantörer som är stora i Mexiko.

Tack på förhand.
Citera
2017-12-09, 16:55
  #2
Medlem
DHL och UPS.

Du vet om, att du kan beställa i princip vilken spritsorter och märke du vill från hela världen och få levererat till ditt lokala systembolag.
Citera
2017-12-09, 23:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
DHL och UPS.

Du vet om, att du kan beställa i princip vilken spritsorter och märke du vill från hela världen och få levererat till ditt lokala systembolag.

Det trodde jag med, kontaktade Systembolaget om att jag ville beställa en flaska Don Julio 1942 men det gick tydligen inte då deras leverantör av Don Julio inte hade den, enligt dom. Så beställde denna flaskan från en annan hemsida där den kostade 1600kr vilket är betydligt mycket mer än 700kr som min kompis kan köpa för i Mexiko.
Citera
2017-12-12, 05:29
  #4
Medlem
Lacerdas avatar
FedEx finns ocksa. Han kan kanske packa ner flaskorna i en kartong annars och kolla med MAERSK eller Hamburg Sud om kartongen kan skickas med i en container.
Sitter sjaelv i Veracruz nu och stirrar pa fartygen dagligen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2897334

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback