Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-09, 15:52
  #1
Medlem
Nihennas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=b3d5sdYuZNM

From Soft kom med en minst sagt spännande teaser i går morse.

Folk spekulerar kring vad det kan vara. Vissa tror Bloodborne 2, andra tror Tenchu.
Själv? Jag är nästintill säker att det handlar om Bloodborne 2.

Varför?

1) I teasern nämns "Shadows die twice". Tenchu har långt fler än två spel, Bloodborne har ingen uppföljare, än.

2) Typsnittet som används i samma text är ett typsnitt som används i just Bloodborne, och är ett custom built typsnitt som inte går att köpa.

3) From Software är nästan bara kända bland folk nu för tiden för sina ARPGs. Att de vill gå tillbaka till gamla serier är ett faktum, MEN Hidetaka Miyazaki har också sagt att ett av de två projekten kommer att vara väldigt väntat och förutsägbart. Folk har gapat om Bloodborne 2 i några år nu, så det känns som ett säkert kort.

Vad är era funderingar och tankar? Vad tror ni att det kan vara?
Citera
2017-12-09, 21:09
  #2
Medlem
Fotzens avatar
Jag tycker det är dags för en tvåa, ett av de bästa spelen till ps4.
Citera
2017-12-09, 21:18
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Bs1 var orsaken till att jag köpte en PS4:a, den har stått i dvala sen dess (även om jag just har bootat upp den igen för Monster Hunter World Demon).

Så ser gärna en tvåa
Citera
2017-12-09, 21:44
  #4
Avstängd
Oblivionenss avatar
Ser alltid fram emot ett nytt Soulslike, det nya jag väntar på är Code: Vein.

Men ett annat från studion bakom mitt intresse för dom spelen är alltid välkomna, dock synd då förmodligen Hidetaka Miyazaki inte kommer vara inblandad då han är klar, enligt hans egna ord, med dom spelen, så får hoppas det inte blir ett nytt Dark souls 2.
Citera
2017-12-09, 22:01
  #5
Medlem
Inget easy mode inget köp. Har inte tid för bullshit längre.
Citera
2017-12-10, 00:32
  #6
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Ser alltid fram emot ett nytt Soulslike, det nya jag väntar på är Code: Vein.

Men ett annat från studion bakom mitt intresse för dom spelen är alltid välkomna, dock synd då förmodligen Hidetaka Miyazaki inte kommer vara inblandad då han är klar, enligt hans egna ord, med dom spelen, så får hoppas det inte blir ett nytt Dark souls 2.

Tycker personligen att DS2 är grovt underskattat. "Sämsta" DS kanske, men långt ifrån ett dåligt spel.

För mig är de skumma variationerna i miljö utan logik ett svagt plus, vilket inte syns minst på att 2an är det DS jag kört om flest gånger

2an 15, 1an typ 10 (orkar verkligen inte med andra halvan! Suck på Lost Izalith!), och 3an 8 gånger so far. Sen har vi iofs Bloodborne på 20 gånger men det beror ju på att det är snabbast att köra igenom huvudbossarna på utan sidogrejs
Citera
2017-12-10, 07:37
  #7
Medlem
Big Bosss avatar
Tror inte det är Bloodborne 2, tror det kommer vara något Asien inspirerat spel typ som Tenchu, Nioh eller liknande.
Citera
2017-12-10, 13:28
  #8
Avstängd
Oblivionenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tycker personligen att DS2 är grovt underskattat. "Sämsta" DS kanske, men långt ifrån ett dåligt spel.

För mig är de skumma variationerna i miljö utan logik ett svagt plus, vilket inte syns minst på att 2an är det DS jag kört om flest gånger

2an 15, 1an typ 10 (orkar verkligen inte med andra halvan! Suck på Lost Izalith!), och 3an 8 gånger so far. Sen har vi iofs Bloodborne på 20 gånger men det beror ju på att det är snabbast att köra igenom huvudbossarna på utan sidogrejs

Nej, säger inte att det är dåligt spel.

Dock sämsta utav Soulsborne men inte av soulslike, kanske hade för höga förväntningar på det, bättre än Lords of the fallen iallafall, gillar dom mer snabba rörelserna i DS 2 än LOTF.

Bloodborne är toppen av Soulsborne för min del, sedan 3, 1, 2 och sist Demons souls som jag körde igenom för en månad sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback