Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-09, 15:29
  #1
Medlem
Miccas avatar
Har en Mac Mini late 2012 med High Sierra som alltid funkat perfekt. Men sen några dagar kommer jag inte ut på internet med den. Allt annat fungerar, iPads, iPhone och ATV rullar på som vanligt i mitt hemmanätverk. Den kommer åt min router, mina nätverksdiskar men det står helt still när jag ska online. Även testat andra webbläsare.

Gjort ominstallation från backup men funkar ändå inte. Har även testat att köra den via wi-fi men med samma resultat. Misstänker att nätverkskort funkar eftersom jag har kontakt med mitt intern nät.

Någon som har en teori vad det kan vara?

Edit - Autocorrect
__________________
Senast redigerad av Micca 2017-12-09 kl. 15:53.
Citera
2017-12-09, 20:12
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micca
Har en Mac Mini late 2012 med High Sierra som alltid funkat perfekt. Men sen några dagar kommer jag inte ut på internet med den. Allt annat fungerar, iPads, iPhone och ATV rullar på som vanligt i mitt hemmanätverk. Den kommer åt min router, mina nätverksdiskar men det står helt still när jag ska online. Även testat andra webbläsare.

Gjort ominstallation från backup men funkar ändå inte. Har även testat att köra den via wi-fi men med samma resultat. Misstänker att nätverkskort funkar eftersom jag har kontakt med mitt intern nät.

Någon som har en teori vad det kan vara?

Edit - Autocorrect

Kolla i Nätverksinställningar så att du inte har någon felaktig IP-adress inställd. Kolla även DNS och Proxy så att det inte är nåt felaktigt inställt där.
Citera
2017-12-09, 20:20
  #3
Medlem
Miccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Kolla i Nätverksinställningar så att du inte har någon felaktig IP-adress inställd. Kolla även DNS och Proxy så att det inte är nåt felaktigt inställt där.

Tack för tipset 😀 Ska kolla det i morgon.
Citera
2017-12-10, 11:28
  #4
Medlem
Miccas avatar
Den funkar när jag testar att dela ut från min mobil. Då är det inte min Mac mini iaf. Något med routern som inte funkar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback