Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-12-09, 19:36
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Skönt att norrlandsgnägget torskar. #jinx

E: 30 sek senare kommer 3-1, hur kassa är khk.

Kassa för att de släpper in ett mål? Kassa för att de släpper in ett mål 30sek efter att du skrivit ett inlägg?
2017-12-09, 19:46
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ecopo
Kassa för att de släpper in ett mål? Kassa för att de släpper in ett mål 30sek efter att du skrivit ett inlägg?
Ligger man näst sist är man rätt kassa tycker jag iaf. Skotten 17-27 på hemmaplan osv osv.
2017-12-09, 21:00
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nu snackar du skit som vanligt. Färjestads förluster kommer genom att man inte tar spelet på allvar. Motståndarna måste sätta press på dom alt leda matcherna.
Sedan släpper man in alldeles för enkla mål i slottet.

Och du som sett FBK så mycket kommer hålla med mig till 100%

Men enligt statistiken har han ju faktiskt lite rätt i det han säger. Jag har inte kollat på särskilt mycket Färjestad ska jag erkänna, så jag kan inte uttala mig om mer än statistik. Kollar man på PDO som över tid konvergerar mot 100 så hade ju Färjestad någon form av medstuds i början av serien när man ledde och hade en PDO på runt 112 har jag för mig, Växjö hade också en hög PDO då och hade runt 107 eller så om jag inte minns fel. Nu har det jämnat ut sig och Färjestad ligger på ungefär 102.

Att jämföra med är ju Brynäs som jag vill minnas vid samma tillfälle låg under 90 och kämpade i botten. Nu har man fått ordning på grejerna och ligger på ungefär 100.

Med det sagt så kan man givetvis inte bedöma lag helt och hållet på enbart en statistisk siffra. Däremot kan man bedöma vissa grejer i lite grova drag.
2017-12-09, 21:03
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pebolmnpe
Men enligt statistiken har han ju faktiskt lite rätt i det han säger. Jag har inte kollat på särskilt mycket Färjestad ska jag erkänna, så jag kan inte uttala mig om mer än statistik. Kollar man på PDO som över tid konvergerar mot 100 så hade ju Färjestad någon form av medstuds i början av serien när man ledde och hade en PDO på runt 112 har jag för mig, Växjö hade också en hög PDO då och hade runt 107 eller så om jag inte minns fel. Nu har det jämnat ut sig och Färjestad ligger på ungefär 102.

Att jämföra med är ju Brynäs som jag vill minnas vid samma tillfälle låg under 90 och kämpade i botten. Nu har man fått ordning på grejerna och ligger på ungefär 100.

Med det sagt så kan man givetvis inte bedöma lag helt och hållet på enbart en statistisk siffra. Däremot kan man bedöma vissa grejer i lite grova drag.
Så allt handlar om tur?

Det är bara så att dåren är så svartsjuk på Färjestad så han skriver ut all dynga. Han är en koplett i som inte kan ett skit om hockey.
2017-12-09, 21:03
  #101
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nu snackar du skit som vanligt. Färjestads förluster kommer genom att man inte tar spelet på allvar. Motståndarna måste sätta press på dom alt leda matcherna.
Sedan släpper man in alldeles för enkla mål i slottet.

Och du som sett FBK så mycket kommer hålla med mig till 100%

Alltid lika kul att läsa om bortförklaringar och ursäkter när FBK förlorar. ALLTID nått att skylla på. Nu har de förlorat 2 raka matcher i slutminuterna. De är helt enkelt för dåligt tränade, orkar inte hela matchen. Simple as that. Hur som helst, alltid lika roligt när de förlorar.
2017-12-09, 21:08
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Alltid lika kul att läsa om bortförklaringar och ursäkter när FBK förlorar. ALLTID nått att skylla på. Nu har de förlorat 2 raka matcher i slutminuterna. De är helt enkelt för dåligt tränade, orkar inte hela matchen. Simple as that. Hur som helst, alltid lika roligt när de förlorar.
Som den trogna supporter du är till Färjestad så vet du säkert bäst.
2017-12-09, 21:44
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Så allt handlar om tur?

Det är bara så att dåren är så svartsjuk på Färjestad så han skriver ut all dynga. Han är en koplett i som inte kan ett skit om hockey.

Jag är inte säker på hur du får det till att allt handlar om tur? Det jag skriver om är statistik och sannolikhet. PDO handlar inte om enbart tur, PDO beskriver ju din räddnings% och skotteffektivitet sammanflätat. Om du enbart vill se det som tur så får du göra det, jag tror dock inte det är så enkelt. Visst beskriver PDO ett visst mått av medstuds, men du får själv göra vilken bedömning du gör på siffran. Hur mycket fokus i avslut, fokus i försvar, hur bra lägen man är benägna att sätta upp sig i etc spelar in. Över tid brukar dock PDO lägga sig på ungefär 100 för lagen, vilket man ju skulle kunna tolka som att hur mycket tur man har jämnar ut sig över tid.

Personligen tror jag att Corsi kombinerat med PDO kan ge en bra indikation på hur mycket lag överpresterar, eller hur mycket tur lag har om det är det du vill kalla det.
2017-12-10, 15:53
  #104
Medlem
Clay Allisons avatar
Vad fan är det som händer i Karlstad?
2017-12-10, 15:54
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad fan är det som händer i Karlstad?
In med en målvakt och minst en back
2017-12-10, 15:57
  #106
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
In med en målvakt och minst en back


Miserabelt. Är som om de spelar för tomma läktare också. Vilken sorglig tillställning.
2017-12-10, 16:02
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Miserabelt. Är som om de spelar för tomma läktare också. Vilken sorglig tillställning.
Hoppas på ett snabbt agerande nu från Peter
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback