Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-09, 06:14
  #13
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambaNinja
Bläddrat i den spydde i halsen och får inte betalt för att läsa skitböcker.
Efter att ha lugnat ner mig frågade jag en bekant att sammanfatta den och det gjorde min bekant som är faktiskt INSATT på ämnet.
JAPP jag hade rätt ännu en PSEUDOBOK i ämnet. Great!

Vem in i HELVETE skriver så här och samtidigt har modet att kalla sig för en expert på området? Va?!
http://thomaserikson.com/sv/beteende...rott-beteende/

En RÖD PERSON?!?! Va vad fan är en röd person? Var i vetenskapen kan jag läsa om röda, gröna och purpurfärgade människor? Finns INTE EN ENDA studie som ens skulle gått igenom någon slags granskning innan den fick publiceras som styrker den här befängda och direkt perversa indelningen av människor.

Skojar du?
Har du inte hört talats om DISA-modellen? Du är solklart röd.
Detta färgsystem har även tagits upp av flera andra personer förutom Eriksson
Citera
2019-06-29, 06:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
Skojar du?
Har du inte hört talats om DISA-modellen? Du är solklart röd.
Detta färgsystem har även tagits upp av flera andra personer förutom Eriksson
Har inte läst själva boken men enligt Jonas Hjalmar Blom så ska en av hans få referenser vara från William Mourton Marstons teori om att det finns 16 färger. Dessutom så ska Marston själv säga att detta inte finns någon vetenskaplig grund till utan är bara en iakttagelse.
Citera
2020-06-02, 09:54
  #15
Medlem
Riaks avatar
Han använder DISA eller DISC systemet skapat av William Moulton-Martson. Han tar varje färg och tittar på svagheterna och fördelarna med varje. Psykopater har däremot ingen färg och man måste därför se upp med hur dem kan manipulera varje färg. Han använder sin egen bedömning av hur psykopater kan manipulera varje färg. Jag känner definitivt igen mig i efterhand då jag har varit i psykopatiska förhållanden. Om jag bara hade haft den boken tidigare hade jag sluppit många månader av emotionell tumult, ilska och sorg. Så för mig har boken varit mycket lärorik och kommer att bli till nytta i framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback