Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-15, 08:06
  #313
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Reduceringen av Varberg i 93:e kan bli monumentalt viktig. Tvåmålsvinst på hemmaplan är något helt annat än att tvingas vinna med 3.

Sannerligen, två mål är "bara" ett i varje halvlek och då kan man spela sitt "normala" spel. 3 mål innebär att man tvingas framåt betydligt mer redan från start med dom blottor bakåt det innebär.
Det gick nästan från kört för Varberg till tämligen god chans.

Sedan ska man inte heller glömma att 3-1 räcker för Varberg iom bortamålen så ett insläppt vid ledning med 2-0 är inte hela världen så sett.

Syrianska slog Värnamo med 1-0 i den andra matchen. Där känns det betydligt mer ovisst. Hoppas Värnamo tar det, det är väl fortfarande riktig plan där.
Citera
2018-11-16, 19:53
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om tråden ska bli seriös, kan du inte vara så enögd (och bitter) och tippa BoIS sist.
Det blir för dumt!



hur gick det?
Citera
2018-11-18, 19:02
  #315
Medlem
Varberg vann mycket riktigt med 2-0 och stannar kvar i superettan.

Värnamo - Syrianska 2-2. Ranegie gjorde mål i 92 minuten och Syrianska går upp i superettan.
Citera
2018-11-19, 08:38
  #316
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurenidiot133
Varberg vann mycket riktigt med 2-0 och stannar kvar i superettan.

Värnamo - Syrianska 2-2. Ranegie gjorde mål i 92 minuten och Syrianska går upp i superettan.

Kul för Varberg men jisses vad Oskarshamn måste gräma sig för att man släppte till det där sista övertidsmålet. Det blev mycket riktigt avgörande.

Synd på Värnamo, Syrianska med allt stök är föga kul att ha i eliten igen.
Citera
2018-11-19, 13:32
  #317
Medlem
Keldons avatar
Trist. Hade varit kul med Oskarshamn i superettan.
Citera
2018-12-05, 09:31
  #318
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Mitt tips

16. IK Frej Täby
Citat:
Ursprungligen postat av odonkor

Bjuder på mitt på tips.

16. IK Frej Täby
Pinsamma tippningar. Frej kom 9:a. De börjar bli ett etablerat Superettan-lag nu. Femte raka säsongen i S1.

Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Av vad jag såg idag så tror jag du tar miste ganska ordentligt, iaf vad avser Frej. 6 gånger inne i Bajens målområde, 4 mål. Bajen ägde bollen 90%, men kom inte igenom Frejs betongförsvar. Ny tränare som kan fotboll från grunden. Plus lite lån från DIF. 8, 9, kanske. Mitt tips.
Snyggt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback