Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-19, 21:24
  #217
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
”Nu i början av 2024 tränar den snart 33-årige boxaren tio pass i veckan och håller siktet inställt på comeback – trots kritik från flera håll.

Vägen till återkomst är dock oviss då Erik Skoglund i dagsläget saknar licens för att få tävlingsboxas på proffsnivå, för att få det så behöver han genomgå en läkarundersökning och den skiljer sig åt i olika länder och i olika förbund.

Men den fasen är han ännu inte i.

– Just nu fokuserar jag främst på att komma i form, säger Skoglund.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...en-om-comeback


Vad tror ni, kan han få licens igen?
Det är väl inte alldeles otroligt att han kan få licens från något förbund, tvivlar dock på att det svenska förbundet är jätteintresserat av att ge honom licens.

Tänk om något hände nästa gång han blir träffad och det visar sig att det är det svenska förbundet som licensierat honom, vilket liv det hade blivit.

Som sagt, det hade inte alls förvånat mig om han fick ny licens, men däremot tycker jag nog man bör avråda honom från en fortsatt karriär.

Det kan knappast komma som en nyhet för någon att boxning (och andra fullkontaktkampsporter med träffar mot huvudet) är förenat med vissa risker, men att åter utsätta sig för dessa risker efter att ha repat sig från en hjärnblödning låter inte alldeles smart imo.

Hade jag haft något att säga till om hade jag definitivt avrått honom från en fortsatt karriär. Det finns ingen ekonomisk vinst alternativt egovinst som gör det värt att experimentera med sin hälsa efter genomgången hjärnblödning imo.

Jag tycker han kan blicka tillbaka på det han fick uträttat och konstatera att han kom så långt han kom, men att det är över nu och dags att hitta ett vanligt jobb.
Citera
2024-03-20, 08:10
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Det är väl inte alldeles otroligt att han kan få licens från något förbund, tvivlar dock på att det svenska förbundet är jätteintresserat av att ge honom licens.

Tänk om något hände nästa gång han blir träffad och det visar sig att det är det svenska förbundet som licensierat honom, vilket liv det hade blivit.

Som sagt, det hade inte alls förvånat mig om han fick ny licens, men däremot tycker jag nog man bör avråda honom från en fortsatt karriär.

Det kan knappast komma som en nyhet för någon att boxning (och andra fullkontaktkampsporter med träffar mot huvudet) är förenat med vissa risker, men att åter utsätta sig för dessa risker efter att ha repat sig från en hjärnblödning låter inte alldeles smart imo.

Hade jag haft något att säga till om hade jag definitivt avrått honom från en fortsatt karriär. Det finns ingen ekonomisk vinst alternativt egovinst som gör det värt att experimentera med sin hälsa efter genomgången hjärnblödning imo.

Jag tycker han kan blicka tillbaka på det han fick uträttat och konstatera att han kom så långt han kom, men att det är över nu och dags att hitta ett vanligt jobb.
Jag håller helt med. Läkaren för svenska boxningsförbundet gick ut redan då 2017 och sa att karriären är över. Han har ju dessutom missat sina prime-år så även om han skulle få boxas igen, vad är oddsen på att det skulle resultera i stordåd.. Undra vad farsan hans säger.

Nej fy fan vad tråkigt att det blev såhär.
Citera
2024-03-26, 01:22
  #219
Avstängd
Erik skall vara glad att han lever o kan leva ett normalt liv o vara så rädd om skallen som möjligt-
mitt råd o jag kan verkligen boxning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback