Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-08, 19:05
  #1
Medlem
Hallå!

ær nyfiken på ifall det fungerar att ha svenska tv kanaler i norge?

Tex man køper parabol, dekoder, kort och tæcknar ett abonnemang i sverige med tex Comhem (via sina føreldrar eller dylikt) tar med sig allt till norge och kopplar upp det.

fungerar detta eller ær det bara en myt? jag hittar liksom inte några klara svar på detta


Tack på førhud!
Citera
2017-12-08, 19:50
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Parabol, ja. Men om du kopplar upp dekodern till nätet spärras kortet och dina föräldrar får inte ta ett nytt abonnemang de närmsta 10 åren. De har koll på varifrån uppkopplingarna kommer. En i Finland fick problem med Viasat så han tvingades börja med pirat istället.
Citera
2017-12-08, 20:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Parabol, ja. Men om du kopplar upp dekodern till nätet spärras kortet och dina föräldrar får inte ta ett nytt abonnemang de närmsta 10 åren. De har koll på varifrån uppkopplingarna kommer. En i Finland fick problem med Viasat så han tvingades börja med pirat istället.

Okej! så det ær alltså møjligt?
Men skall såklart undvika att på något sætt koppla upp det på internet?
Citera
2017-12-09, 01:20
  #4
Medlem
xposures avatar
Det går med parabol som inte är uppkopplad mot nätet.
Du får alltså in signalerna via satelit.

Detta vet jag att har gått, hur det är i dags törs jag däremot inte svara på.
Citera
2017-12-09, 17:12
  #5
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar den här lite.

Övrig hemelektronik --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2017-12-19, 13:39
  #6
Medlem
gammgubbes avatar
Har du programkort för mottagning via parabol från Cmore / Viasat i Sverige kan du absolut använda det i Norge. Hur det blir ifall du kopplar in digitalboxen mot internet vet jag ej. De kan mycket väl kolla upp var ip-adressen kommer ifrån. Ett sätt att kringgå detta är att använda VPN som skickar ut svensk ip-adress. Detta måste dock göras i routern.

Vill du bara ha SVT:s kanaler räcker det med smart tv med inbyggd android. VPN behövs (app för android) och du väljer givetvis en server som ligger i Sverige. Efter det kan du se det som finns på SVT Play. Liknande bör gälla för TV4 Play, Viafree osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback